SUB-Z3RO
2nd January 2013, 10:04 PM
قطعاً نسل هفتم را نمی توان دوره ای ایده آل برای عناوین تیراندازی اول-شخصی که تك تیرانداز محور هستند، قلمداد كرد، زیرا این عناوین در نسل حاضر دائماً با درجا زدن و عدم موفقیت همراه بوده اند. هر چه بازی های اول-شخص موفق بوده اند، در مقابل تك تیراندازی ها نسبتاً ضعیف ظاهر شده اند. شواهد و آمار هم نشان داده كه سازندگان بازی های اول-شخص موفقی همچون Call of Duty به مراحل تك تیرانداز محور اهمیت ویژه ای می دهند که در بین آن ها اغلب سكانس های خاطره انگیزی (مانند مرحله BLOOD Brother در MW3 كه قطعاً از خاطره ها نخواهد رفت) هم وجود دارند. مراحل این چنینی در این مجموعه محبوب و یا حتی سری Medal of Honor و... كه اهمیت ویژه ای به بخش های تك تیراندازی داده اند، بسیار هستند. اما این سئوال پیش می آید كه چرا نمی توان یك اكشن مستقل با محوریت تك تیراندازی پیدا كرد كه همچون عناوین ذكر شده موفق باشند؟ در سال 2010 بازی ای منتشر شد كه گامی فراتر در این سبك نهاد. استودیوی City Interactive دست به كاری بزرگ زد كه می توان آن را با اثر Infinity Ward قیاس كرد. نسخه اول Sniper: Ghost Warrior در حالی راهی بازار شد كه مملو از مشكلات ریز و درشت بود، اما اینبار قرار است در سال 2012 ادامه ای بر این عنوان با پیشرفت های شایسته ای عرضه شود. واقعاً باید Sniper: Ghost Warrior 2 را یک بازی حماسی نامید.
http://images.vg247.com/current//2012/06/40230S04_nologo.jpg
پیشرفت های بنیادین و ریشه ای صورت گرفته در این بازی به قدری است كه تمامی تلخی های نسخه قبل را فراموش خواهید کرد. داستانی با روایت حماسی، گرافیكی فوق العاده در مقایسه با نسخه قبلی و گیم پلی ای كه از هر نظر نمایانگر یك جنگ تمام عیار است. دلیل این ادعاها، تنها وجود موتور قدرتمند CryEngine 3 در این نسخه است، در حالیكه عنوان قبلی توسط موتور Chrome Engine 4 ساخته شده بود كه انصافاً مراتع و محیط های جنگلی را با جزئیات و پویا به تصویر كشیده بود. اما نواقص و كمبودهایش به قدری به چشم می آمدند كه لذت بردن از آن طبیعت زیبا را سخت می كردند. در Ghost Warrior 2 دیگر با آن انیمیشن ها و شخصیت های مصنوعی مواجه نخواهیم بود. سازندگان اولین قدم را برای ساخت یك بازی درخور برداشته اند كه آن هم چیزی نیست جز استفاده از موتوری به مراتب قدرتمندتر نسبت به نسخه قبلی كه بیشترین ضربه را بر پیكره آن وارد كرده بود. نتیجه این امر، بهره مندی از محیط ها و مراحل به مراتب گسترده تر و متنوع تر با جزئیاتی باورنكردنی است. مشخصه دیگر این موتور، هوش مصنوعی عالی است كه نمونه اش را كمتر می توان یافت و به هیچ وجه با نسخه قبلی قابل قیاس نیست. اینبار سربازان به راحتی برای هدف قرار گرفتن، صف آرایی نمی كنند و برای یافتن هر هدفی نیاز به چشمانی قوی خواهید داشت تا دشمنان استتار که در انتظار شما هستند را از محیط تشخیص دهید.
http://images.vg247.com/current//2012/06/40229S03_nologo.jpg
امیدوارم تا به اینجا با بنده هم عقیده شده باشید كه این نسخه ادامه ای حماسی برای عنوانی ابتدایی است كه نواقصش به بهترین نحو در این نسخه رفع شده اند. البته تغییرات صورت گرفته تنها به همین جا ختم نمی شوند و همانطور كه گفته شد، این نسخه واقعاً ادامه ای شایسته است كه سعی شده داستان بی محتوی و ضعیف گذشته را به گونه ای حماسی تر روایت كند تا دیگر در جنگل های انبوه به دنبال دلیل برای پیشروی نباشید و تنها با آغاز مرحله ای از بازی برای پیشروی ترغیب شوید. برای نگارش داستانی حماسی از فیلم ها، داستان و خاطراتی مناسب و مطابق با حال هوای بازی استفاده شده كه اثرات آن ها در طراحی مراحل بازی به وضوح قابل مشاهده هستند. داستان در این نسخه به تخیلات و مكان های خیالی ختم نمی شود، بلكه ریشه در تاریخ دارد. دهه 90 میلادی روایتگر ماجراها و اتفاقات فراوانی است كه در غالب این بازی به آن خواهیم رسید. 1993 میلادی سالی پر از خون برای بوسنی بود. شخصیت اصلی بازی، کاپیتان کول اندرسون (Cole Anderson) از افراد نیروی دریایی است که در غالب گروهی دو نفره عازم صربستان می شود تا طبق طبیعت یك تك تیرانداز دست به خرابكاری و ترورهای مخفیانه بزند و در نهایت باعث پیروزی كشورش در مقابل مهاجمان شود. در این بین، قهرمانان ما عازم مناطقی خواهند شد كه حتی زنده ماندن در آنجا هم تقریباً غیر ممکن است.
http://images.vg247.com/current//2012/06/40228S02_nologo.jpg
مناطق جنگلی، كوهستانی و همچنین مناطق سرد قطب جنوب خود حاكی از این هستند كه مسیری بسیار دشوار پیش روی شما قرار گرفته است. وجود اندرسون در Ghost Warrior 2 خود به خود ارتباط هایی میان داستان این بازی با نسخه قبل به وجود می آورد كه هنوز به آن پرداخته نشده و قطعاً این امر به خود مخاطب واگذار شده است. تا به اینجای كار، سازندگان دومین قدم را برای رسیدن به استانداردها برداشته اند كه سرپوشی پررنگ بر داستان مضحك و ابتدایی قسمت اول گذاشته و به داستانی حماسی و واقعی پرداخته اند كه ریشه در تاریخ دارد، نه در تخیل. اصلی ترین بخشی كه یك اكشن تك تیراندازی را از یك تیراندازی اول-شخص متمایز می سازد، گیم پلی منحصر به فرد آن است كه خوشبختانه اینبار سازندگان بهتر از گذشته به این امر واقف بوده اند. به همین دلیل پیشرفت های حاصل شده، چشمگیر هستند. پایه و اساس Ghost Warrior 2 بر مبنای حركات مخفیانه و انجام حركات مخرب و بجا گذاشتن كمترین اطلاعات و مهمات ممكن است. طراحی مراحلی كه باید از Sniper Rifle در آن ها استفاده كنید به قدری طبیعی كار شده كه احساس یك تك تیرانداز بودن در شما تداعی می شود. تمامی عوامل فیریكی و طبیعی از میزان فاصله تا هدف و زمان شلیك تا مسیر وزیدن باد و یا حتی فشار هوا و تنفس، همه و همه در امر شلیك با این اسلحه دخالت دارند.
http://images.vg247.com/current//2012/06/40233S07_nologo.jpg
از زمانی كه گلوله شلیك می شود تا زمانی كه قرار است به هدف برسد، عوامل زیادی دخیل هستند. پس قرار نیست هر شلیكی به هدف بخورد و از حالا باید با این مشكل واقعی كنار بیایید. پیشرفت دیگر بازی، تنوع بالای اسلحه ها بر خلاف نسخه قبلی است كه شما را تنها به Sniper Rifle محدود نمی كند و این امكان را دارید كه حتی با استفاده از سلاح سرد، دشمنان را از بین ببرید. همچنین لازم به ذكر است كه هم گروهی شما در بخش هایی از مراحل، نقش پررنگی خواهد داشت. به طوری كه انجام اهداف به او وابسته خواهد بود. یكی دیگر از بخش هایی كه به بازی اضافه شده، امكان علامت گذاری دشمنان و نابودسازی در دم آن ها است كه امروزه به بسیاری عناوین دیگر هم سرایت كرده است. این فاكتور در یكی از مراحلی كه به نمایش درآمد، بسیار كاربردی به نظر می رسید. همچنین بر بالای هر دشمن نقطه ای قرمز رنگ وجود دارد كه بهتر است مبنای هدف گیری برای از پا انداختن دشمنانی كه مدام در حال جابجایی و پناه گرفتن هستند، باشد. از دیگر ابزار تك تیرانداز، یك دوربین دید در شب است كه شناسایی دشمنان را در تاریکی آسانتر می کند و آن ها را با وجود حرارتشان از محیط متمایز می سازد كه هنوز اطلاعات زیادی از كاربردهای این دوربین اعلام نشده، اما بارها نظیرش را در عناوین دیگر دیده ایم. صحنه های سینمایی ای كه به جان بسیاری از بازی های اكشن افتاده، از این عنوان هم غافل نشده و جای خود را در این سبك هم باز كرده اند.
http://images.vg247.com/current//2012/06/40232S06_nologo.jpg
در نهایت، تصمیم با شما خواهد بود كه دریایی از خون راه بیندازید و یا اینكه بدون كشتن حتی یك دشمن به هدف رسیده و موجب خسارت شوید. دشمنانی كه تنها به سربازان محدود نمی شوند و گاه در غالب Bossها ظاهر می شوند. تمامی مراحل موجود در بازی شما را به چالش خواهند كشید و دیگر مانند گذشته ابتدایی و آسان نخواهند بود. گفتنی است که در كنار بخش تك نفره، بخش چندنفره آنلاین مفصلی هم برای Ghost Warrior در نظر گرفته شده كه از مدها و بخش های متنوعی بهره خواهد برد. آخرین قدمی كه سازندگان در راستای بهتر شدن این نسخه برداشته اند، مربوط به موزیك و صدای این بازی می شود كه باید مطابق با بخش های دیگر آن باشد. عنوانی حماسی، موزیكی حماسی هم می طلبد كه با تك تك مراحل همخوانی داشته باشد. چه هنگامی كه مخفیانه و بی سر و صدا پیشروی می كنید و چه هنگام درگیری های نفس گیر و هیجان انگیز كه بنده این نوید را به شما می دهم كه در این نسخه همه قطعات سمفونی، هارمونی عجیبی با بازی خواهند داشت. آهنگ های مهیجی كه باعث ترشح آدرنالین می شوند و هیجان بازی را بالا می برند و یا قطعاتی كه شما را به آرامش و مخفی-کاری دعوت می كنند، هر دو مطابق با نحوه پیشروی در بازی ساخته شده اند. همچنین صدگذاری اسلحه ها و افكت های افنجار، همه از روی مدل های واقعی خود شبیه سازی شده اند. صدای هیچ اسلحه ای برای شما تكراری نخواهد بود و در جنگلی پویا و زنده كه در آن اكوسیستم حاكم است، از هر گوشه و كنار صدایی شنیده می شود. نباید این نكته را در نظر گرفت كه گروهی این تغییرات را در بازی اعمال كرده اند كه در سال 2010 عنوانی پر از نقص را راهی بازار كرده بودند، اما باید دید که آیا همه چیز در زمان انتشار بازی هم همانطور زیبا جلوه خواهد كرد یا خیر؟
http://images.vg247.com/current//2012/06/40234S08_nologo.jpg
نویسنده: علی رضایی
www.pardisgame.net
http://images.vg247.com/current//2012/06/40230S04_nologo.jpg
پیشرفت های بنیادین و ریشه ای صورت گرفته در این بازی به قدری است كه تمامی تلخی های نسخه قبل را فراموش خواهید کرد. داستانی با روایت حماسی، گرافیكی فوق العاده در مقایسه با نسخه قبلی و گیم پلی ای كه از هر نظر نمایانگر یك جنگ تمام عیار است. دلیل این ادعاها، تنها وجود موتور قدرتمند CryEngine 3 در این نسخه است، در حالیكه عنوان قبلی توسط موتور Chrome Engine 4 ساخته شده بود كه انصافاً مراتع و محیط های جنگلی را با جزئیات و پویا به تصویر كشیده بود. اما نواقص و كمبودهایش به قدری به چشم می آمدند كه لذت بردن از آن طبیعت زیبا را سخت می كردند. در Ghost Warrior 2 دیگر با آن انیمیشن ها و شخصیت های مصنوعی مواجه نخواهیم بود. سازندگان اولین قدم را برای ساخت یك بازی درخور برداشته اند كه آن هم چیزی نیست جز استفاده از موتوری به مراتب قدرتمندتر نسبت به نسخه قبلی كه بیشترین ضربه را بر پیكره آن وارد كرده بود. نتیجه این امر، بهره مندی از محیط ها و مراحل به مراتب گسترده تر و متنوع تر با جزئیاتی باورنكردنی است. مشخصه دیگر این موتور، هوش مصنوعی عالی است كه نمونه اش را كمتر می توان یافت و به هیچ وجه با نسخه قبلی قابل قیاس نیست. اینبار سربازان به راحتی برای هدف قرار گرفتن، صف آرایی نمی كنند و برای یافتن هر هدفی نیاز به چشمانی قوی خواهید داشت تا دشمنان استتار که در انتظار شما هستند را از محیط تشخیص دهید.
http://images.vg247.com/current//2012/06/40229S03_nologo.jpg
امیدوارم تا به اینجا با بنده هم عقیده شده باشید كه این نسخه ادامه ای حماسی برای عنوانی ابتدایی است كه نواقصش به بهترین نحو در این نسخه رفع شده اند. البته تغییرات صورت گرفته تنها به همین جا ختم نمی شوند و همانطور كه گفته شد، این نسخه واقعاً ادامه ای شایسته است كه سعی شده داستان بی محتوی و ضعیف گذشته را به گونه ای حماسی تر روایت كند تا دیگر در جنگل های انبوه به دنبال دلیل برای پیشروی نباشید و تنها با آغاز مرحله ای از بازی برای پیشروی ترغیب شوید. برای نگارش داستانی حماسی از فیلم ها، داستان و خاطراتی مناسب و مطابق با حال هوای بازی استفاده شده كه اثرات آن ها در طراحی مراحل بازی به وضوح قابل مشاهده هستند. داستان در این نسخه به تخیلات و مكان های خیالی ختم نمی شود، بلكه ریشه در تاریخ دارد. دهه 90 میلادی روایتگر ماجراها و اتفاقات فراوانی است كه در غالب این بازی به آن خواهیم رسید. 1993 میلادی سالی پر از خون برای بوسنی بود. شخصیت اصلی بازی، کاپیتان کول اندرسون (Cole Anderson) از افراد نیروی دریایی است که در غالب گروهی دو نفره عازم صربستان می شود تا طبق طبیعت یك تك تیرانداز دست به خرابكاری و ترورهای مخفیانه بزند و در نهایت باعث پیروزی كشورش در مقابل مهاجمان شود. در این بین، قهرمانان ما عازم مناطقی خواهند شد كه حتی زنده ماندن در آنجا هم تقریباً غیر ممکن است.
http://images.vg247.com/current//2012/06/40228S02_nologo.jpg
مناطق جنگلی، كوهستانی و همچنین مناطق سرد قطب جنوب خود حاكی از این هستند كه مسیری بسیار دشوار پیش روی شما قرار گرفته است. وجود اندرسون در Ghost Warrior 2 خود به خود ارتباط هایی میان داستان این بازی با نسخه قبل به وجود می آورد كه هنوز به آن پرداخته نشده و قطعاً این امر به خود مخاطب واگذار شده است. تا به اینجای كار، سازندگان دومین قدم را برای رسیدن به استانداردها برداشته اند كه سرپوشی پررنگ بر داستان مضحك و ابتدایی قسمت اول گذاشته و به داستانی حماسی و واقعی پرداخته اند كه ریشه در تاریخ دارد، نه در تخیل. اصلی ترین بخشی كه یك اكشن تك تیراندازی را از یك تیراندازی اول-شخص متمایز می سازد، گیم پلی منحصر به فرد آن است كه خوشبختانه اینبار سازندگان بهتر از گذشته به این امر واقف بوده اند. به همین دلیل پیشرفت های حاصل شده، چشمگیر هستند. پایه و اساس Ghost Warrior 2 بر مبنای حركات مخفیانه و انجام حركات مخرب و بجا گذاشتن كمترین اطلاعات و مهمات ممكن است. طراحی مراحلی كه باید از Sniper Rifle در آن ها استفاده كنید به قدری طبیعی كار شده كه احساس یك تك تیرانداز بودن در شما تداعی می شود. تمامی عوامل فیریكی و طبیعی از میزان فاصله تا هدف و زمان شلیك تا مسیر وزیدن باد و یا حتی فشار هوا و تنفس، همه و همه در امر شلیك با این اسلحه دخالت دارند.
http://images.vg247.com/current//2012/06/40233S07_nologo.jpg
از زمانی كه گلوله شلیك می شود تا زمانی كه قرار است به هدف برسد، عوامل زیادی دخیل هستند. پس قرار نیست هر شلیكی به هدف بخورد و از حالا باید با این مشكل واقعی كنار بیایید. پیشرفت دیگر بازی، تنوع بالای اسلحه ها بر خلاف نسخه قبلی است كه شما را تنها به Sniper Rifle محدود نمی كند و این امكان را دارید كه حتی با استفاده از سلاح سرد، دشمنان را از بین ببرید. همچنین لازم به ذكر است كه هم گروهی شما در بخش هایی از مراحل، نقش پررنگی خواهد داشت. به طوری كه انجام اهداف به او وابسته خواهد بود. یكی دیگر از بخش هایی كه به بازی اضافه شده، امكان علامت گذاری دشمنان و نابودسازی در دم آن ها است كه امروزه به بسیاری عناوین دیگر هم سرایت كرده است. این فاكتور در یكی از مراحلی كه به نمایش درآمد، بسیار كاربردی به نظر می رسید. همچنین بر بالای هر دشمن نقطه ای قرمز رنگ وجود دارد كه بهتر است مبنای هدف گیری برای از پا انداختن دشمنانی كه مدام در حال جابجایی و پناه گرفتن هستند، باشد. از دیگر ابزار تك تیرانداز، یك دوربین دید در شب است كه شناسایی دشمنان را در تاریکی آسانتر می کند و آن ها را با وجود حرارتشان از محیط متمایز می سازد كه هنوز اطلاعات زیادی از كاربردهای این دوربین اعلام نشده، اما بارها نظیرش را در عناوین دیگر دیده ایم. صحنه های سینمایی ای كه به جان بسیاری از بازی های اكشن افتاده، از این عنوان هم غافل نشده و جای خود را در این سبك هم باز كرده اند.
http://images.vg247.com/current//2012/06/40232S06_nologo.jpg
در نهایت، تصمیم با شما خواهد بود كه دریایی از خون راه بیندازید و یا اینكه بدون كشتن حتی یك دشمن به هدف رسیده و موجب خسارت شوید. دشمنانی كه تنها به سربازان محدود نمی شوند و گاه در غالب Bossها ظاهر می شوند. تمامی مراحل موجود در بازی شما را به چالش خواهند كشید و دیگر مانند گذشته ابتدایی و آسان نخواهند بود. گفتنی است که در كنار بخش تك نفره، بخش چندنفره آنلاین مفصلی هم برای Ghost Warrior در نظر گرفته شده كه از مدها و بخش های متنوعی بهره خواهد برد. آخرین قدمی كه سازندگان در راستای بهتر شدن این نسخه برداشته اند، مربوط به موزیك و صدای این بازی می شود كه باید مطابق با بخش های دیگر آن باشد. عنوانی حماسی، موزیكی حماسی هم می طلبد كه با تك تك مراحل همخوانی داشته باشد. چه هنگامی كه مخفیانه و بی سر و صدا پیشروی می كنید و چه هنگام درگیری های نفس گیر و هیجان انگیز كه بنده این نوید را به شما می دهم كه در این نسخه همه قطعات سمفونی، هارمونی عجیبی با بازی خواهند داشت. آهنگ های مهیجی كه باعث ترشح آدرنالین می شوند و هیجان بازی را بالا می برند و یا قطعاتی كه شما را به آرامش و مخفی-کاری دعوت می كنند، هر دو مطابق با نحوه پیشروی در بازی ساخته شده اند. همچنین صدگذاری اسلحه ها و افكت های افنجار، همه از روی مدل های واقعی خود شبیه سازی شده اند. صدای هیچ اسلحه ای برای شما تكراری نخواهد بود و در جنگلی پویا و زنده كه در آن اكوسیستم حاكم است، از هر گوشه و كنار صدایی شنیده می شود. نباید این نكته را در نظر گرفت كه گروهی این تغییرات را در بازی اعمال كرده اند كه در سال 2010 عنوانی پر از نقص را راهی بازار كرده بودند، اما باید دید که آیا همه چیز در زمان انتشار بازی هم همانطور زیبا جلوه خواهد كرد یا خیر؟
http://images.vg247.com/current//2012/06/40234S08_nologo.jpg
نویسنده: علی رضایی
www.pardisgame.net