h.jabbari
15th December 2012, 05:37 PM
http://hesabras.org/Portals/_Rainbow/Album/2998mac0c75f2-4982-494b-bfd8-a302e4f4a0ef.jpg
فوتو فنهای کاریزمایی را یاد بگیرید
یونانیهای قدیم کاریزما را یک نیروی الهی میدانستند که با فرد زاده میشود و آدمهای عادی از وجودش بیبهرهاند؛ اما روانشناسان امروزی میگویند «کاریزما»، بیشتر از آنکه یک نیروی معجزهآسا باشد، یک مهارت است. برای کاریزمایی بودن، بیشتر از آنکه به یک نیروی مادرزاد یا دانش خارقالعاده نیاز داشته باشید، به مهارتهای درست سخنگفتن و هدفگیری درست پیام نیاز دارید؛ پس از همین حالا شروع کنید.
شروع حرف اول را میزند
یک فرد کاریزمایی، خوب میداند که از کجا باید شروع کند و در لحظه اول چه تاثیری را روی مخاطبش بگذارد. با یک لبخند عمیق و جادویی کار را شروع کنید. به مخاطبتان با گشادهرویی این حس را القا کنید که گفتوگوی امروز برایتان اهمیت زیادی دارد و شما با تمام وجود، منتظر شنیدن پاسخها و نظرهایش هستید.
یک پیام ماندگار بفرستید
اولین اصلی که چنین افرادی به آن پایبند هستند، کمک به شنونده برای درک کردن، ارتباط برقرار کردن و بهخاطر سپردن پیام است. اشخاص کاریزمایی با کمک استعاره، تشبیه و مقایسه به چنین هدفی میرسند.
قصهگوی خوبی باشید
داستان و حکایت هم به پیام شما برای خوردن به هدف کمک میکند. با کمک این دو عنصر، میتوانيد ارتباط عمیقتری را میان کلامتان و شنونده برقرار کنید. یادتان نرود که حکایتها را باید در ذهنتان سادهسازی و خلاصه کنید و آنها را به چند جمله که در میانه سخنرانیتان میآید، تبدیل سازید.
یادتان نرود که هر سخن جایی دارد
آداب گفتوگو را خوب بشناسید، به فرد مقابلتان احترام بگذارید، صحبتهایش را قطع نکنید و با خوب گوش دادن، هم به او احترام بگذارید و هم پاسخی مناسب را در ذهنتان بپرورانید.
با کمک تضاد، مخاطب را وارد یک کشمش کنید
تضاد، کلید رسیدن به هدف است چرا که یک متن را با دلایل و تلاش برای پیروز شدن در چنین مبارزهای همراه میکند و میتواند تا مدتها آن را در ذهن شنوندهاش ماندگار کند. بهکار بردن جملات متضاد، مخاطب را به یک درگیری درونی وارد میکند و عقاید کهنه او را به چالش میکشد. اینجاست که مخاطب گمان میکند در تمام این سالها در اشتباه بوده و باید سروسامانی به عقاید قدیمیش بدهد.
ادیب باشید
جملههای ادبی و تکبیتها، چه در گفتوگوهای روزانه و چه در سخنرانیهای بزرگ، بارها استفاده میشود. این جملهها میتواند در شروع صحبتهای شما بهکار برود یا در پایان آن، و باعث ماندگاری کلامتان شود.
شنونده را وارد میدان کنید
وارد کردن مخاطب به جریان صحبتهایتان راههای متفاوتی دارد اما سئوال کردن یکی از بهترین راهکارهاست. با سئوالتان ذهن مخاطب را درگیر کنید و به او این حس را بدهید که پاسخش میتواند تاثیر خارقالعادهای بر این موضوع بگذارد. به او بفهمانید که این پاسخ و نتیجهگیری او در مورد این موضوع، ممکن است سرنوشت خیلی چیزها را عوض کند.
فوتو فنهای کاریزمایی را یاد بگیرید
یونانیهای قدیم کاریزما را یک نیروی الهی میدانستند که با فرد زاده میشود و آدمهای عادی از وجودش بیبهرهاند؛ اما روانشناسان امروزی میگویند «کاریزما»، بیشتر از آنکه یک نیروی معجزهآسا باشد، یک مهارت است. برای کاریزمایی بودن، بیشتر از آنکه به یک نیروی مادرزاد یا دانش خارقالعاده نیاز داشته باشید، به مهارتهای درست سخنگفتن و هدفگیری درست پیام نیاز دارید؛ پس از همین حالا شروع کنید.
شروع حرف اول را میزند
یک فرد کاریزمایی، خوب میداند که از کجا باید شروع کند و در لحظه اول چه تاثیری را روی مخاطبش بگذارد. با یک لبخند عمیق و جادویی کار را شروع کنید. به مخاطبتان با گشادهرویی این حس را القا کنید که گفتوگوی امروز برایتان اهمیت زیادی دارد و شما با تمام وجود، منتظر شنیدن پاسخها و نظرهایش هستید.
یک پیام ماندگار بفرستید
اولین اصلی که چنین افرادی به آن پایبند هستند، کمک به شنونده برای درک کردن، ارتباط برقرار کردن و بهخاطر سپردن پیام است. اشخاص کاریزمایی با کمک استعاره، تشبیه و مقایسه به چنین هدفی میرسند.
قصهگوی خوبی باشید
داستان و حکایت هم به پیام شما برای خوردن به هدف کمک میکند. با کمک این دو عنصر، میتوانيد ارتباط عمیقتری را میان کلامتان و شنونده برقرار کنید. یادتان نرود که حکایتها را باید در ذهنتان سادهسازی و خلاصه کنید و آنها را به چند جمله که در میانه سخنرانیتان میآید، تبدیل سازید.
یادتان نرود که هر سخن جایی دارد
آداب گفتوگو را خوب بشناسید، به فرد مقابلتان احترام بگذارید، صحبتهایش را قطع نکنید و با خوب گوش دادن، هم به او احترام بگذارید و هم پاسخی مناسب را در ذهنتان بپرورانید.
با کمک تضاد، مخاطب را وارد یک کشمش کنید
تضاد، کلید رسیدن به هدف است چرا که یک متن را با دلایل و تلاش برای پیروز شدن در چنین مبارزهای همراه میکند و میتواند تا مدتها آن را در ذهن شنوندهاش ماندگار کند. بهکار بردن جملات متضاد، مخاطب را به یک درگیری درونی وارد میکند و عقاید کهنه او را به چالش میکشد. اینجاست که مخاطب گمان میکند در تمام این سالها در اشتباه بوده و باید سروسامانی به عقاید قدیمیش بدهد.
ادیب باشید
جملههای ادبی و تکبیتها، چه در گفتوگوهای روزانه و چه در سخنرانیهای بزرگ، بارها استفاده میشود. این جملهها میتواند در شروع صحبتهای شما بهکار برود یا در پایان آن، و باعث ماندگاری کلامتان شود.
شنونده را وارد میدان کنید
وارد کردن مخاطب به جریان صحبتهایتان راههای متفاوتی دارد اما سئوال کردن یکی از بهترین راهکارهاست. با سئوالتان ذهن مخاطب را درگیر کنید و به او این حس را بدهید که پاسخش میتواند تاثیر خارقالعادهای بر این موضوع بگذارد. به او بفهمانید که این پاسخ و نتیجهگیری او در مورد این موضوع، ممکن است سرنوشت خیلی چیزها را عوض کند.