PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : تصادف، مردم کدام کشورها را کمتر می کشد؟ / جایگاه ایران کجاست؟



وحید 0319
12th December 2012, 11:11 AM
تصادف، مردم کدام کشورها را کمتر می کشد؟ / جایگاه ایران کجاست؟
در برخی از این کشورها مانند سوئد و انگلیس توجه به ایمنی اتومبیل حرف اول را می زند؛ اتومبیل های ولوو در اروپا همواره به ایمن بودن معروف بوده اند البته این یک عامل کوچک در کم شدن تلفات انسانی است چرا که رعایت قانون در این کشورها شرط اول ایمنی است.




آمار تلفات رانندگی یکی از شاخصه ها اصلی در ایمنی حمل و نقل است.

به گزارش خبرآنلاین؛ متاسفانه کشور ما یکی از پر تلفات ترین کشورها در زمینه سوانح رانندگی است.
گرچه عدم توجه به قوانین از علل اصلی این سوانح است اما غیر استاندارد بودن برخی از جاده ها و اتومبیل های تولید داخل نیز مزید بر علت است.

این آمار که بین 20 هزار تا 30 هزار کشته در سالیان اخیر متغیر بوده است امار بسیار بالایی است که با یک جنگ برابری می کند. در این حال برخی از پلیس امیدواری است آمار تلفات به زیر 19 هزار نفر برسد.

جدول زیر بیانگر نرخ تصادفات در کشورهایی است که کمترین نرخ تلفات جانی را دارند البته این آمار بیانگر میزان تصادفات نیست بلکه نشان دهنده تعداد تلفات انسانی است.

در برخی از این کشورها مانند سوئد و انگلیس توجه به ایمنی اتومبیل حرف اول را می زند؛ اتومبیل های ولوو در اروپا همواره به ایمن بودن معروف بوده اند البته این یک عامل کوچک در کم شدن تلفات انسانی است چرا که رعایت قانون در این کشورها شرط اول ایمنی است.



ردیف
کشور
تعداد تلفات در هر صد هزار نفر در سال


1
سوئد
2.9


2
انگلیس
3.59


3
ایسلند
3.8


4
ژاپن
3.85


5
ایرلند
4.06


6
آلمان
4.5


7
سوئیس
4.7


8
سنگاپور
4.8


9
نروژ
5.4


10
استرالیا
5.77




این جدول هم بیانگر جایگاه ایران در کشورهای منطقه و نرخ مرگ و میر تصادفات در این کشورها



ردیف
کشور
تعداد تلفات در هر صد هزار نفر در سال


1
آذربایجان
13


2
ترکیه
13.4


3
کویت
16.9


4
قطر
23.7


5
پاکستان
25.3


6
عربستان
29


7
ایران
35.8


8
امارات
37.1


9
عراق
38.1


10
افغانستان
39



نکته: آمار مربوط به سال 2011 است.

خبرآنلاین

mamadshumakher
12th December 2012, 09:22 PM
جالبه.البته بیشتر تاسف بار هست.ایران 12.34 برابر تلفات کشور سوئد رو داره.

و این در حالیه که تعداد خودروهای کشور سوئد نسبت به جمعیتش خیلی بیشتر از تعداد خودروهای ایران نسبت به جمعیتشه.

به نظرتون چه عواملی باعث شده ؟

SaSaMc2
12th December 2012, 09:31 PM
جالبه.البته بیشتر تاسف بار هست.ایران 12.34 برابر تلفات کشور سوئد رو داره.

و این در حالیه که تعداد خودروهای کشور سوئد نسبت به جمعیتش خیلی بیشتر از تعداد خودروهای ایران نسبت به جمعیتشه.

به نظرتون چه عواملی باعث شده ؟

سلام...[golrooz]

کم اهمیت بودن جون مردم برای مدیران...

natanaeal
12th December 2012, 09:52 PM
جالبه.البته بیشتر تاسف بار هست.ایران 12.34 برابر تلفات کشور سوئد رو داره.

و این در حالیه که تعداد خودروهای کشور سوئد نسبت به جمعیتش خیلی بیشتر از تعداد خودروهای ایران نسبت به جمعیتشه.

به نظرتون چه عواملی باعث شده ؟

قانون مداری مردم عزیزمون
شما تصور کنید وقتی در وسایل لوازم نقلیه عمومی مشغول بستن کمربند هستید راننده: اذیت میشید باید برای ما مهم باشه که نیست،قرار نیست شما جریمه بدید[taajob] یعنی چی؟؟؟؟؟؟من برای سلامتی خودم اینکارو میکنم
البته از مهندسین عمران با وجدانمون که باز هم از همین مردم عزیزمون هستند باید اعتراض کنیم راه ها استاندارد بین المللی اند و ...
و همچنین مسدولین عزیز راهنمایی رانندگی،یک نمونه که خلاف قوانین بین الملل بوده(اگر اشتباه نکنم) ایجاد سرعتگیر بزرگترین خطر بوده و...
در کل مردم یعنی انسان اگر به وظیفه خودش واقف باشه هیچ مشکلی نخواهد بود

mamadshumakher
12th December 2012, 10:37 PM
قانون مداری مردم عزیزمون
شما تصور کنید وقتی در وسایل لوازم نقلیه عمومی مشغول بستن کمربند هستید راننده: اذیت میشید باید برای ما مهم باشه که نیست،قرار نیست شما جریمه بدید[taajob] یعنی چی؟؟؟؟؟؟من برای سلامتی خودم اینکارو میکنم
البته از مهندسین عمران با وجدانمون که باز هم از همین مردم عزیزمون هستند باید اعتراض کنیم راه ها استاندارد بین المللی اند و ...
و همچنین مسدولین عزیز راهنمایی رانندگی،یک نمونه که خلاف قوانین بین الملل بوده(اگر اشتباه نکنم) ایجاد سرعتگیر بزرگترین خطر بوده و...
در کل مردم یعنی انسان اگر به وظیفه خودش واقف باشه هیچ مشکلی نخواهد بود
به نظر من تمام این مواردی که میگید درسته اما باز هم میگم به نظر من 50% کل این مواردی هست که گفتید و 50% فقط به خاطر خودروهایی هست که استفاده میکنیم.

natanaeal
12th December 2012, 11:40 PM
به نظر من تمام این مواردی که میگید درسته اما باز هم میگم به نظر من 50% کل این مواردی هست که گفتید و 50% فقط به خاطر خودروهایی هست که استفاده میکنیم.

عذر میخوام اگر درست متوجه شده باشم تولید کننده ها رو مخاطب قرار دادید اما آیا تولید کننده ها هم تو همین مردم نیستند؟

mamadshumakher
13th December 2012, 03:53 AM
عذر میخوام اگر درست متوجه شده باشم تولید کننده ها رو مخاطب قرار دادید اما آیا تولید کننده ها هم تو همین مردم نیستند؟ بله هستند.اما انگار شما بیشتر مشکلات فرهنگی رو مد نظر داشتید.
و همچنین مشکلات راه ها.اما به نوع وسیله های نقلیه ای که حامل هستند هیچ اشاره ای نداشتید.که من 60% حتی نوع وسیله رو مقصر میدونم.40% باقی مونده مشکلات راه و مشکلات فرهنگی.

mamadshumakher
13th December 2012, 04:15 AM
توليد خودرو, کاميون و ديگر صنايع فلزي سبک و سنگين, سهم 50 درصد در اقتصاد توليدي کشور سوئد را دارا مي باشد. درصد اين سهم براي صنعت کاغذ و خمير کاغذ 20 و داروسازي 12 است.

خب ازین 50 % که سهم تولید خودرو هست باید ببینیم چه خودرویی تولید میکنه .جواب مشخصه.شرکت volvo
ولوو یکی از شرکت هاییست که در زمینه ایمنی خودرو واقعا میشه گفت پیشتاز است.
با توجه به این امر میبینیم کشور سوئد در صدر جدول قرار دارد.یعنی کمترین تلفات.
متاسفانه خودروساز ها در خواب بلند مدت تشریف دارند.و همین موضوع باعث شده 12 برابر تلفات بیشتری نسبت به کشور سوئد داشته باشیم.12 برابر رقم کمی نیست.افتضاحه.وحشتناکه.

mamadshumakher
13th December 2012, 04:29 AM
بارها پیش آمده که با دیدن رانندگی یک نفر در خیابان یا جاده، از خود پرسیده باشید که چگونه به چنین فردی گواهینامه رانندگی داده شده و یا چگونه آموزش رانندگی دیده است. در آمار پلیس نیز از عوامل انسانی و خطاهای راننده به عنوان یکی از اصلی ترین دلایل تصادفات نام برده می شود. برخلاف روشهای سریع و گزیده آموزش رانندگی در ایران، در بسیاری از کشورهای پیشرفته، آموزش رانندگی را نقطه آغاز پیشگیری از حوادث رانندگی نیز می دانند. بد نیست نگاهی به روش آموزش رانندگی و مراحل کسب گواهینامه در سوئد داشته باشیم و آن را با روش متداول آموزشی کشورمان مقایسه کنیم.
در ابتدا شما باید در محلی که شبیه به پیست مسابقات اتومبیل رانی است حاضر شوید و پس از یک توضیح 10 دقیقه‌ای از طرف تیم پلیس رانندگی وارد پیست می شوید. سپس در گروه هایی 5 نفره (که البته هر فرد یک اتومبیل) تقسیم شده و از طریق یک دستگاه رادیو بی‌سیم با کنترل کننده گروه در ارتباط هستید. مثلاً برای شروع، در یک پیست که زمین آن با روغن و آب آغشته است و بسیار لغزنده می باشد، به شما می آموزند که در شرایط سخت برفی و جاده های لغزنده چه حوادثی در کمین شماست و چگونه کنترل خودرو در چنین شرایطی را باید به بهترین نحو انجام داد. برای مثال، ترمز ناگهانی روی زمین سر و احتساب میزان سر خوردن اتومبیل و مراحل مختلف دیگر. پس از اتمام کار و پس از یک سخنرانی حدوداً 10 دقیقه‌ای آموزشی نتیجه توسط گروه پلیس اعلام می شود که با توجه به اینکه این یک پروسه‌ای آموزشی است 99 درصد قبولی دارد.
در مرحله بعد کلاسی ویژه تشکیل می شود برای آگاهی از تبعات مصرف مشربت الکلی پشت فرمان و اتفاقاتی که ممکن است برای خود شما و سایر افراد بی افتد. سپس وارد مرحله‌ای تئوری یا آئین نامه می شوید. سوال ها به صورت 4 جوابی بوده و از 65 امتیاز برای قبولی، شما حداقل باید به 52 مورد صحیح پاسخ دهید. نکته قابل ذکر این است که در صورت قبول نشدن هم شما می توانید در مرحله بعد که رانندگی می باشد شرکت کرده و حداکثر تا 1 ماه اجازه دارید که دوباره امتحان کتبی بدهید. قبل از مرحله رانندگی باید ذکر کنم که در سوئد شما 2 سال قبل از سن قانونی برای رانندگی می توانید با حضور شخص دومی که دوره تعلیم ساده رانندگی را گذرانده باشد و از مدت گواهی نامه خودش هم تاریخ مشخصی گذشته باشد، فقط با یک نوشته کوچک در پشت خودرو رانندگی نمائید! در ابتدای مرحله عملی چیزی که برای من خیلی جالب بود اینکه شما به دفعات اجازه دارید که پس از خاموش شدن خودرو دوباره استارت زده و حرکت نمائید بدون هیچ استرسی و چیزهایی که به آن ها اهمیت می دهند در ابتدا رانندگی مناسب برای حفظ محیط زیست است به این معنی که شما از دنده یک و دو فقط برای حرکت استفاده می کنید نه پر کردن دور موتور تا 6000 ! و با این مدل رانندگی هم میزان مصرف پائین می آید هم محیط زیست در امان می ماند.
از نکات قابل ذکر دیگر در یک رانندگی 30 تا 40 دقیقه‌ای در شهر و اتوبان است که شامل سرعت مجاز، حق تقدم و استفاده درست از چراغ راهنما می باشد یعنی اینکه شما بدانید صرفاً با زدن راهنما در آن واحد نمی توانید دور بزنید یا لاین عوض کنید. داشتن جلسات مشخص هم با جاهایی مانند آموزشگاه رانندگی اجباری نیست.
پس از اتمام مراحل و اخذ گواهینامه نداشتن تخلف جدی تا 2 سال مهم می باشد. در غیر این صورت گواهینامه ابطال و نیاز به آموزش مجدد است. . لازم به ذکر است که کل این مراحل با هزینه‌ای حدود 4000 کرون سوئد انجام میشود که این رقم در صورت قبولی در مرحله اول از شما گرفته می شود.
گواهینامه های رانندگی موتور سیکلت در سوئد با علامت A و برای سن 15 سال شامل راندن موتورهای گازی و تا سرعت 45 کیلومتر بر ساعت، 16 سال با اجازه راندن موتورهای 125cc و در محدوده سن 18 تا 20 سال بااجازه راندن وسایل با قدرت کمتر از 25 کیلو وات و سن 20 سال و بالاتر برای راندن هر نوع موتور سیکلت مشخص می شوند.
برای گواهینامه رانندگی با خودرو از نشانهای B برای سواری ها و خودروهای سبک، C برای ماشینهای سنگین تا 3.5 تن و D برای خودروها و کامیونهای سنگین استفاده می شود. برای رانندگی آفرود نیز نیاز به مجوز جداگانه ای می باشد

lمنبع:پدال

natanaeal
13th December 2012, 07:19 AM
متاسفانه خودروساز ها در خواب بلند مدت تشریف دارند.

جمله ای که مشخص شده و گفته هاتون در تاپیک قبلی حاکی از همون جملهی منه مهندس

اگر هرکسی به وظیفه انسانی خودش عمل کنه مشکلات از بین خواهد رفت


بله هستند.اما انگار شما بیشتر مشکلات فرهنگی رو مد نظر داشتید.
و همچنین مشکلات راه ها.اما به نوع وسیله های نقلیه ای که حامل هستند هیچ اشاره ای نداشتید.که من 60% حتی نوع وسیله رو مقصر میدونم.40% باقی مونده مشکلات راه و مشکلات فرهنگی.



بله من سازنده های خودروُ از قلم انداختم اما نه اینکه مسائلی که گفته شده (راجع به راه و هرانچه به راهنمایی و رانندگی مربوط میشه و... عرض میکنم)کم اهمیت باشه بلکه به عقیده من مهمترین مسئله و حیاتی ترین یا بعبارتی یکی از حیاتی ترین خواهد بود درواقع همه اینها کنار هم معنی پیدا میکنند و در وظیفه انسانی (به تعبیر شما فرهنگ)برمیگرده (به عقیده من)
قصد تحمیل افکارمو ندارم و این گفت و گو ها به من درس داده و یاد میگیرم مسئولانه تر با مسائل مربوط به خودم و سایرین عمل کنم
ممنون مهندس

م.محسن
13th December 2012, 07:29 AM
تا وقتی بازار داخلی خودرو بسته است و غیر قابل رقابت و دست دو تا خودرو سازه که با کیفیت نازل کار می کنن
تا وقتی که جاده ها این قدر مشکل دارن که حتی به وزیر راه هم رحم نمی کنن
تا وقتی بعضی از مردم یاد نگرفتند که تو رانندگی با احترام به حقوق دیگران و خویشتن داری میشه رانندگی بی خطری داشت
انتظار نداشته باشید که بیایییم جای کشور سوئد رو توی لیست بگیریم

ayda04
13th December 2012, 05:31 PM
واقعــــــــــــــــا تحسین برانگیزه امار کشورای اروپایی[tashvigh]

مردم ما هم فکر میکنن احترام ب قوانین باعث میشه کوچیک ب نظر بیان !

و فک میکنن اگه قانونو زیر پا بذارن هنر کردن!!!

و ازین ادما تو هر خونواده ای هم هست!!!

بابای خودم یکیشون[negaran]

natanaeal
13th December 2012, 06:23 PM
واقعــــــــــــــــا تحسین برانگیزه امار کشورای اروپایی[tashvigh]

مردم ما هم فکر میکنن احترام ب قوانین باعث میشه کوچیک ب نظر بیان !

و فک میکنن اگه قانونو زیر پا بذارن هنر کردن!!!

و ازین ادما تو هر خونواده ای هم هست!!!

بابای خودم یکیشون[negaran]

سلام عزیزم[golrooz]

چقدر صریح...
تو هر خونواده ای ...
اما من میگم جز درصد خیلی کمه بله نه صریحا تو هر خونواده ای
بیا تقسیم بندی نکنیم[shaad]
امیدوارم ازم نرنجی

ayda04
15th December 2012, 12:29 AM
سلام عزیزم[golrooz]

چقدر صریح...
تو هر خونواده ای ...
اما من میگم جز درصد خیلی کمه بله نه صریحا تو هر خونواده ای
بیا تقسیم بندی نکنیم[shaad]
امیدوارم ازم نرنجی


بله ببخشید حالا شاید انقد دقیق تو هر خونواده ای نباشه !

اما تو کشور ما واقعن این درصد کم نیس!

امار هم نشون میده اینو [shaad]

من ک خودم شاید 10 دقیقه طول بکشه تا از خیابون رد بشم !!!

تازه اونم از خط عابر پیاده

نه عزیزم بلخره هرکس نظرشو میگه دیگه [cheshmak][labkhand][golrooz]

natanaeal
15th December 2012, 02:12 AM
بله ببخشید حالا شاید انقد دقیق تو هر خونواده ای نباشه !

اما تو کشور ما واقعن این درصد کم نیس!

امار هم نشون میده اینو [shaad]

من ک خودم شاید 10 دقیقه طول بکشه تا از خیابون رد بشم !!!

تازه اونم از خط عابر پیاده

نه عزیزم بلخره هرکس نظرشو میگه دیگه [cheshmak][labkhand][golrooz]

ممنون هم از اینکه قانون مندی هم از منطقت
عزیزم اگر بخوام راجع به بی قانونی بگم ... همه ازم خسته میشن... و بهمین خاطر بهم میگن حساس ،ریزبین و ...
اما یه موردو میگم:
شهری که دانشجو ام ، خواستم از خط عابر پیاده رد شم به چراغ عابر نگاه کردم سبز بود و چراغ مربوط به راننده قرمز،جالب اینجاست کسی اصلا چراغی نمی بینه و جالبتر اینه این چراغها همیشه همینطورن و باز جالبتر از اون به پلیس راهنمایی رانندگی که اونجا بود میگم از خجالت لبخندی میزنه و میگه چشم حتما خواهم گفت(اما کی خواهد گفت خدا عالم...)
ما آریایی هستیم اما هنوز کسی این موضوع رو درک نکرده و عربها نه تنها ایران رو تسخیر کردند بلکه شخصیتهاشونو هم تحمیل کردند

ayda04
15th December 2012, 07:20 PM
ممنون هم از اینکه قانون مندی هم از منطقت
عزیزم اگر بخوام راجع به بی قانونی بگم ... همه ازم خسته میشن... و بهمین خاطر بهم میگن حساس ،ریزبین و ...
اما یه موردو میگم:
شهری که دانشجو ام ، خواستم از خط عابر پیاده رد شم به چراغ عابر نگاه کردم سبز بود و چراغ مربوط به راننده قرمز،جالب اینجاست کسی اصلا چراغی نمی بینه و جالبتر اینه این چراغها همیشه همینطورن و باز جالبتر از اون به پلیس راهنمایی رانندگی که اونجا بود میگم از خجالت لبخندی میزنه و میگه چشم حتما خواهم گفت(اما کی خواهد گفت خدا عالم...)
ما آریایی هستیم اما هنوز کسی این موضوع رو درک نکرده و عربها نه تنها ایران رو تسخیر کردند بلکه شخصیتهاشونو هم تحمیل کردند

bale motasefane iran k shde keshvare ekhtesac arabha va afghanha!!! [soal]

استفاده از تمامی مطالب سایت تنها با ذکر منبع آن به نام سایت علمی نخبگان جوان و ذکر آدرس سایت مجاز است

استفاده از نام و برند نخبگان جوان به هر نحو توسط سایر سایت ها ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد