وحید 0319
12th December 2012, 10:26 AM
حذف بنیاد از آزاد راه حکم قانونی میخواهد
نماینده تامالاختیار بنیاد در آزادراه تهران-شمال با بیان اینکه بنیاد شریک دولت در آزادراه تهران-شمال است و بدون حکم قانونی کنار نمیرود، گفت: در حال حاضر قطعه 4 این آزادراه با مشکل معارضان انسانی مواجه است.
به گزارش معماری نیوز به نقل از فارس ، رحمت الله صادقیان در خصوص اختلافات بین دولت و بنیاد مستضعفان در مناطق 2 و 3 آزادراه تهران ـ شمال و اعلام دولت مبنی بر حذف بنیاد در این دو قطعه و جذب کنسرسیوم، اظهار داشت: این پروژه به صورت مشارکتی و سهم 50 - 50 وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان است.
حذف بنیاد از قطعات 2 و 3 حکم قانونی میخواهد
وی ادامه داد: بنیاد و وزارت راه و شهرسازی در پروژه آزادراه تهران ـ شمال شریک یکدیگر هستند و هیچ یک از شرکا نمیتوانند بدون رضایت دیگری یکدیگر را حذف کنند.
نماینده تامالأختیار بنیاد در آزادراه تهران ـ شمال افزود: وزارت راه و شهرسازی قطعاً نمیتواند به صورت یکطرفه شراکت خود را با بنیاد قطع کند و این امر نیازمند حکم قانونی است.
درخواست کتبی دولت برای حذف ما از آزادراه تهرانشمال کجاست؟
صادقیان ادامه داد: تا این لحظه هیچ درخواست کتبی از سوی وزارت راه و شهرسازی مبنی بر حذف بنیاد از قطعات 2 و 3 آزادراه تهران ـ شمال به دست ما نرسیده است.
دولت نام و نشانی از کنسرسیومهای قطعات 2 و 3 ارائه دهد
وی در پاسخ به این گفته که «وزارت راه اعلام کرده کنسرسیوم برای قطعات 2 و 3 جذب کرده و بنیاد را کنار گذاشته است»، اظهار داشت: تنها خبر تشکیل کنسرسیوم را، شنیدهایم و هیچ نام و نشانی از شرکتهایی که کنسرسیوم را تشکیل دادهاند، سیاستگذاری آنها و تأیید نقشههای قطعات 2 و 3 به میان نیامده است.
نماینده تامالأختیار بنیاد در آزادراه تهران ـ شمال اضافه کرد: دائماً اعلام میشود که کنسرسیومی برای قطعات 2 و 3 جذب شده اما اینکه نقشههای اجرایی این دو قطعه هماکنون در چه مرحلهای قرار دارد، توضیحاتی وجود اعلام نمیشود.
بعید میدانم آغاز عملیات قطعات میانی در این دولت انجام شود
صادقیان در خصوص این گفته که «احتمالاً کنسرسیوم در حال مطالعه تازه و بهروز فازهای 2 و 3 است تا طراحی جدید برای این دو قطعه ارائه شود، گفت: پس از شش ماه که مطالعات ارائه شد، قطعاً 2 الی 3 ماه نیز بررسی نقشهها به طول میانجامد بنابراین ممکن است اجرای این دو قطعه به عمر این دولت کفاف ندهد.
نماینده تامالاختیار بنیاد در آزادراه تهران ـ شمال با بیان اینکه این دولت وعده داده بود آزادراه تهران ـ شمال تا پایان عمر دولت دهم به اتمام برسد، افزود: دولت فعلاً بنیاد را مقصر عدم پیشرفت پروژه در قطعات 4گانه میداند و آنها کمکاری بنیاد را علت این موضوع عنوان میکنند.
کماکان در قطعه دو فعالیم/ پیشرفت حفر تونل مرکزی البرز
صادقیان با اشاره به اینکه بنیاد مستضعفان و شرکت آزادراه تهران - شمال هماکنون در قطعه دو این پروژه فعال است، اظهار داشت: بنیاد در قطعه 2 در حال احداث تونل مرکزی البرز است.
وی در پاسخ به این گفته که «مگر دستور توقف کار به بنیاد در این قطعه داده نشده بود»، توضیح داد: فعلاً در حال احداث این تونل هستیم، در قطعات 2 و 3 تونل مرکزی البرز سختترین قسمت اجرا است که هم اکنون با دانش و تکنولوژی بومی درحال احداث است.
نماینده تامالاختیار بنیاد مستضعفان در آزادراه تهران ـ شمال یادآور شد: در قطعه دو آزادراه، تونل اصلی حفر شده و تونل فرعی نیز در حال احداث است.
معارضان انسانی مانع تکمیل قطعه 4 شدهاند
صادقیان در خصوص قطعه 4 این آزادراه و زمان تحویل آن، تصریح کرد: طبق آخرین خبر، فعلاً معارضان انسانی، اجرا و تکمیل قطعه چهارم را تعطیل کردهاند؛ با وجود آنکه عدم به پایان رسیدن این قطعه از سوی دولت شرایط جوی اعلام میشود، اما باید بگویم در کنار این شرایط جوی، «معارضان انسانی» نیز وجود دارند که صاحبان املاکِ بر سر آزادراه هستند.
نماینده تامالأختیار بنیاد در آزادراه تهران ـ شمال افزود: وزارت راه و شهرسازی موظف بود که مشکل معارضان را برطرف کند اما هماکنون علاوه بر شرایط جوی و آب و هوایی عدم رفع معارضان موجب تأخیر تکمیل قطعه 4 شده است.
صادقیان با بیان اینکه معارضان باقیمانده کماکان مانع اجرای کار میشوند و اسماً مشکل معارض برطرف شده است، گفت: طبق قانون این مشارکت، تعهد رفع معارض بر عهده وزارت راه است و آنها موظفند مسیر آزادراه را آزاد کنند و برای اجرا در اختیار شرکت آزادراه تهران - شمال قرار دهند.
نماینده تامالاختیار بنیاد مستضعفان در آزادراه تهران ـ شمال ادامه داد: قطعه یک آزادراه نیز کماکان مشکل معارض دارد. (http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13910922000130)
نماینده تامالاختیار بنیاد در آزادراه تهران-شمال با بیان اینکه بنیاد شریک دولت در آزادراه تهران-شمال است و بدون حکم قانونی کنار نمیرود، گفت: در حال حاضر قطعه 4 این آزادراه با مشکل معارضان انسانی مواجه است.
به گزارش معماری نیوز به نقل از فارس ، رحمت الله صادقیان در خصوص اختلافات بین دولت و بنیاد مستضعفان در مناطق 2 و 3 آزادراه تهران ـ شمال و اعلام دولت مبنی بر حذف بنیاد در این دو قطعه و جذب کنسرسیوم، اظهار داشت: این پروژه به صورت مشارکتی و سهم 50 - 50 وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان است.
حذف بنیاد از قطعات 2 و 3 حکم قانونی میخواهد
وی ادامه داد: بنیاد و وزارت راه و شهرسازی در پروژه آزادراه تهران ـ شمال شریک یکدیگر هستند و هیچ یک از شرکا نمیتوانند بدون رضایت دیگری یکدیگر را حذف کنند.
نماینده تامالأختیار بنیاد در آزادراه تهران ـ شمال افزود: وزارت راه و شهرسازی قطعاً نمیتواند به صورت یکطرفه شراکت خود را با بنیاد قطع کند و این امر نیازمند حکم قانونی است.
درخواست کتبی دولت برای حذف ما از آزادراه تهرانشمال کجاست؟
صادقیان ادامه داد: تا این لحظه هیچ درخواست کتبی از سوی وزارت راه و شهرسازی مبنی بر حذف بنیاد از قطعات 2 و 3 آزادراه تهران ـ شمال به دست ما نرسیده است.
دولت نام و نشانی از کنسرسیومهای قطعات 2 و 3 ارائه دهد
وی در پاسخ به این گفته که «وزارت راه اعلام کرده کنسرسیوم برای قطعات 2 و 3 جذب کرده و بنیاد را کنار گذاشته است»، اظهار داشت: تنها خبر تشکیل کنسرسیوم را، شنیدهایم و هیچ نام و نشانی از شرکتهایی که کنسرسیوم را تشکیل دادهاند، سیاستگذاری آنها و تأیید نقشههای قطعات 2 و 3 به میان نیامده است.
نماینده تامالأختیار بنیاد در آزادراه تهران ـ شمال اضافه کرد: دائماً اعلام میشود که کنسرسیومی برای قطعات 2 و 3 جذب شده اما اینکه نقشههای اجرایی این دو قطعه هماکنون در چه مرحلهای قرار دارد، توضیحاتی وجود اعلام نمیشود.
بعید میدانم آغاز عملیات قطعات میانی در این دولت انجام شود
صادقیان در خصوص این گفته که «احتمالاً کنسرسیوم در حال مطالعه تازه و بهروز فازهای 2 و 3 است تا طراحی جدید برای این دو قطعه ارائه شود، گفت: پس از شش ماه که مطالعات ارائه شد، قطعاً 2 الی 3 ماه نیز بررسی نقشهها به طول میانجامد بنابراین ممکن است اجرای این دو قطعه به عمر این دولت کفاف ندهد.
نماینده تامالاختیار بنیاد در آزادراه تهران ـ شمال با بیان اینکه این دولت وعده داده بود آزادراه تهران ـ شمال تا پایان عمر دولت دهم به اتمام برسد، افزود: دولت فعلاً بنیاد را مقصر عدم پیشرفت پروژه در قطعات 4گانه میداند و آنها کمکاری بنیاد را علت این موضوع عنوان میکنند.
کماکان در قطعه دو فعالیم/ پیشرفت حفر تونل مرکزی البرز
صادقیان با اشاره به اینکه بنیاد مستضعفان و شرکت آزادراه تهران - شمال هماکنون در قطعه دو این پروژه فعال است، اظهار داشت: بنیاد در قطعه 2 در حال احداث تونل مرکزی البرز است.
وی در پاسخ به این گفته که «مگر دستور توقف کار به بنیاد در این قطعه داده نشده بود»، توضیح داد: فعلاً در حال احداث این تونل هستیم، در قطعات 2 و 3 تونل مرکزی البرز سختترین قسمت اجرا است که هم اکنون با دانش و تکنولوژی بومی درحال احداث است.
نماینده تامالاختیار بنیاد مستضعفان در آزادراه تهران ـ شمال یادآور شد: در قطعه دو آزادراه، تونل اصلی حفر شده و تونل فرعی نیز در حال احداث است.
معارضان انسانی مانع تکمیل قطعه 4 شدهاند
صادقیان در خصوص قطعه 4 این آزادراه و زمان تحویل آن، تصریح کرد: طبق آخرین خبر، فعلاً معارضان انسانی، اجرا و تکمیل قطعه چهارم را تعطیل کردهاند؛ با وجود آنکه عدم به پایان رسیدن این قطعه از سوی دولت شرایط جوی اعلام میشود، اما باید بگویم در کنار این شرایط جوی، «معارضان انسانی» نیز وجود دارند که صاحبان املاکِ بر سر آزادراه هستند.
نماینده تامالأختیار بنیاد در آزادراه تهران ـ شمال افزود: وزارت راه و شهرسازی موظف بود که مشکل معارضان را برطرف کند اما هماکنون علاوه بر شرایط جوی و آب و هوایی عدم رفع معارضان موجب تأخیر تکمیل قطعه 4 شده است.
صادقیان با بیان اینکه معارضان باقیمانده کماکان مانع اجرای کار میشوند و اسماً مشکل معارض برطرف شده است، گفت: طبق قانون این مشارکت، تعهد رفع معارض بر عهده وزارت راه است و آنها موظفند مسیر آزادراه را آزاد کنند و برای اجرا در اختیار شرکت آزادراه تهران - شمال قرار دهند.
نماینده تامالاختیار بنیاد مستضعفان در آزادراه تهران ـ شمال ادامه داد: قطعه یک آزادراه نیز کماکان مشکل معارض دارد. (http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13910922000130)