توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : سوال یک خودرو ی چندتایی
mamadshumakher
7th December 2012, 11:45 AM
سلام دوستان.میخوام نظرتونو درباره ی این ایده ی خام خام خام بدونم.
ما تا به امروز شاهد خودروهایی بودیم که یک نفر هدایتشون میکنه و میتونه چند نفر رو به عنوان سر نشین حمل کنه.
و همین عامل تک کنترلی باعث میشه تعداد رفت و امد ها زیاد باشه.از دست دادن زمان.انجام دادن چند کار توسط یک نفر.رساندن چند نفر در جاهای مختلف توسط راننده.
گاهی برای حل این معضل 2تا خودرو خریداری میشه.و برای زمانهای با هم بودن فقط یک خودرو استفاده میشه.و .....
حالا بیاید از یه دید دیگه به ماشین سواری نگاه کنیم.
فرض کنید من 2تا داداش دارم و به همراه این 2تا داداش و پدرم میخوایم بریم بیرون به کارامون برسیم.همه ی ما هم گواهی نامه داریم.اما یک نفر باید پشت فرمون بشینه.مسیر کار ما 4نفر متفاوته و قسمت کوتاهیی از مسیر رو با هم هماهنگ هستیم.راننده باید با اتلاف وقت و انرژی 4نفر رو به مقصد برسونه.
خب اگه خودروی ما این قابلیت رو داشت که به 4قسمت تبدیل بشه و هرکسی قسمت مربوط به خودشو برونه و از هم جدا بشن و به کاراشون برسن حجم کار چقدر پایینتر میومد.سایز خودرو چقدر کوچکتر میشد.
و هر وقت هم که میخوان با هم برن بیرون خب قسمت ها اتصال پیدا میکنه.اینجوری یه خودرو برابر با 4خودرو هست.و 4خودرو برابر با 1 خودرو.فرض کنید ما از اینجا تا تهران با رانندگی یک نفر میایم.اونجا جدا میشیم.و هیچکس هم بی وسیله نمیمونه و صرفه جویی وحشتناکی در زمان و رفت و امد میشه.حجم خودرو خیلی پایین میاد.
تک سرنشینی بودن خودرو ها فوق العاده کم میشه.تک سرنشین ها هم اندازه ی خودشون فضارو اشغال میکنند.
اگه دوستمم ازین ماشینا داشته باشه وقتی بهم رسیدیم یکی میشیم و یک نفر میرونه.و یک شهر جالبی میشه کلا.
مخصوصا اگه هر قسمت از یه موتور الکتریکی(یا هیبرید) استفاده کنه.
دید شما به این موضوع چیه؟
hossien
7th December 2012, 12:14 PM
بجای اینکه یک خودرو درست کنیم که از تمام بخش های مهم خودرو 4 تا داشته باشه خودروهای کوچک طراحی می کنیم و می سازیم که الان خیلی موجود هست به شکل های مختلف از قبیل طرح های زیر
Designer: Charlie Nghiem (http://www.yankodesign.com/2011/10/10/the-simplified-camera/) http://www.yankodesign.com/images/design_news/2012/08/23/renault.jpg
http://www.yankodesign.com/images/design_news/2012/08/23/renault6.jpg
http://www.yankodesign.com/images/design_news/2012/08/23/renault3.jpg
http://www.yankodesign.com/images/design_news/2012/08/23/renault2.jpg
Designer: Peng Huashun
http://www.yankodesign.com/images/design_news/2012/06/07/personal_pod.jpg
http://www.yankodesign.com/images/design_news/2012/06/07/personal_pod2.jpg
Designer: Mohammad Ghezel (http://ceegeelover.multiply.com/)
http://www.yankodesign.com/images/design_news/2009/10/20/eringo2.jpg
http://www.yankodesign.com/images/design_news/2009/10/20/eringo.jpg
http://www.yankodesign.com/images/design_news/2009/10/20/eringo51.jpg
Designer: Ahmad Filiz
http://www.yankodesign.com/images/design_news/2009/09/13/globule7.jpg
http://www.yankodesign.com/images/design_news/2009/09/13/globule4.jpg
http://www.yankodesign.com/images/design_news/2009/09/13/globule5.jpg
http://www.yankodesign.com/images/design_news/2009/09/13/globule.jpg
http://www.yankodesign.com/images/design_news/2009/09/13/globule2.jpg
http://www.yankodesign.com/images/design_news/2009/09/13/globule3.jpg
http://www.yankodesign.com/images/design_news/2009/09/13/globule6.jpg
hossien
7th December 2012, 12:22 PM
Designer: Andrej Kregar
http://www.yankodesign.com/images/design_news/2012/05/21/2wheela_01.jpg
http://www.yankodesign.com/images/design_news/2012/05/21/2wheela_02.jpg
http://www.yankodesign.com/images/design_news/2012/05/21/2wheela_03.jpg
http://www.yankodesign.com/images/design_news/2012/05/21/2wheela_04.jpg
http://www.yankodesign.com/images/design_news/2012/05/21/2wheela_05.jpg
http://www.yankodesign.com/images/design_news/2012/05/21/2wheela_06.jpg
http://www.yankodesign.com/images/design_news/2012/05/21/2wheela_07.jpg
http://www.yankodesign.com/images/design_news/2012/05/21/2wheela_08.jpg
http://www.yankodesign.com/images/design_news/2012/05/21/2wheela_09.jpg
- - - به روز رسانی شده - - -
http://www.yankodesign.com/images/design_news/2012/05/03/city_egg_07.jpg
http://www.yankodesign.com/images/design_news/2012/05/03/city_egg_08.jpg
http://www.yankodesign.com/images/design_news/2012/05/03/city_egg_09.jpg
http://www.yankodesign.com/images/design_news/2012/05/03/city_egg_10.jpg
http://www.yankodesign.com/images/design_news/2012/05/03/city_egg_11.jpg
hossien
7th December 2012, 12:26 PM
Designer: Luiz Antonelli (http://antonelliluiz.blogspot.com.br/)
http://www.yankodesign.com/images/design_news/2012/11/07/vw_expand_00.jpg
http://www.yankodesign.com/images/design_news/2012/11/07/vw_expand_01.jpg
http://www.yankodesign.com/images/design_news/2012/11/07/vw_expand_02.jpg
http://www.yankodesign.com/images/design_news/2012/11/07/vw_expand_03.jpg
http://www.yankodesign.com/images/design_news/2012/11/07/vw_expand_04.jpg
http://www.yankodesign.com/images/design_news/2012/11/07/vw_expand_05.jpg
http://www.yankodesign.com/images/design_news/2012/11/07/vw_expand_06.jpg
http://www.yankodesign.com/images/design_news/2012/11/07/vw_expand_07.jpg
http://www.yankodesign.com/images/design_news/2012/11/07/vw_expand_08.jpg
http://www.yankodesign.com/images/design_news/2012/11/07/vw_expand_09.jpg
http://www.yankodesign.com/images/design_news/2012/11/07/vw_expand_10.jpg
http://www.yankodesign.com/images/design_news/2012/11/07/vw_expand_11.jpg
http://www.yankodesign.com/images/design_news/2012/11/07/vw_expand_12.jpg
http://www.yankodesign.com/images/design_news/2012/11/07/vw_expand_13.jpg
mamadshumakher
7th December 2012, 12:29 PM
خب درسته.
اما یکی از پارامتر های مهم در خرید خودرو در کل جهان تعداد افراد خانواده هست.پس یک خودروی بزرگ که قابلیت حمل کل اعضای خانواده رو داشته باشه همیشه نیاز هست.و حذف نخواهد شد.و در کنار این به خاطر حل ترافیک و الودگی و جای پارک و ... میان خودروهای یک نفره میخرن که مثلا جهت رفتن به محل کار.
خب پس اگه یه خودرو باشه که هم خانوادگیه هم برای تک تک اعضای خانواده خودرو هست.خیلی به صرفه تره.تا اینکه هرکسی یه وسیله ی حمل و نقل شخصی بخره و یک خودروی بزرگ هم برای با هم بودن بخرن.
درسته که از اعضای مهم خودرو 4تا باید باشه.اما بهتر از 4تا خودرو به همراه یه خودرو 4نفره هست.
- - - به روز رسانی شده - - -
خب درسته.
اما یکی از پارامتر های مهم در خرید خودرو در کل جهان تعداد افراد خانواده هست.پس یک خودروی بزرگ که قابلیت حمل کل اعضای خانواده رو داشته باشه همیشه نیاز هست.و حذف نخواهد شد.و در کنار این به خاطر حل ترافیک و الودگی و جای پارک و ... میان خودروهای یک نفره میخرن که مثلا جهت رفتن به محل کار.
خب پس اگه یه خودرو باشه که هم خانوادگیه هم برای تک تک اعضای خانواده خودرو هست.خیلی به صرفه تره.تا اینکه هرکسی یه وسیله ی حمل و نقل شخصی بخره و یک خودروی بزرگ هم برای با هم بودن بخرن.
درسته که از اعضای مهم خودرو 4تا باید باشه.اما بهتر از 4تا خودرو به همراه یه خودرو 4نفره هست.
hossien
7th December 2012, 12:31 PM
تقریبا تو طرح های بالا ترکیبی از ایده شما و ساخت کوجک خودرو که کم جا بگیره و برای یک یا دو نفر باشه ارائه شد نظرتان چیست؟
البته اگر دقت کنید طرح پژو خیلی نزدیک به طرح شما هست و فقط یک طرح هست و یک نمونه هم به هم چند خودرو متصل میشه و یک نفر ان را راه می بره و هدایت می کند.
mamadshumakher
7th December 2012, 12:55 PM
تقریبا تو طرح های بالا ترکیبی از ایده شما و ساخت کوجک خودرو که کم جا بگیره و برای یک یا دو نفر باشه ارائه شد نظرتان چیست؟
البته اگر دقت کنید طرح پژو خیلی نزدیک به طرح شما هست و فقط یک طرح هست و یک نمونه هم به هم چند خودرو متصل میشه و یک نفر ان را راه می بره و هدایت می کند.
درسته حسین آقا قیافه ی طرح پزو تقریبا به افکارم میخوره.اما خب یک نفر هدایتش میکنه.و یه طرح هم بعد از اون گزاشتی از Andrej Kregar
که یه قسمت کوچیکی از ایده ی منو نمایش داده.
در کل میشه گفت چیزی که من میگم کامل کننده ی همه ی این طرح هاست.و تمام مشکلاتی رو که انواع این طرح ها میخوان حل کنند رو حل میکنه.البته به نظر خودم.
BaAaroOoN
7th December 2012, 12:56 PM
سلام....
خب ایده جالبه....
ولی باید دید اصلا عملی هست یا نه...؟؟؟؟
در حقیقت این خودرو باید هم از استحکام بالایی برخوردار باشه....
و هم قطعاتش در عین حال بتونه راحت از هم جدا شه....
حالا با توجه به دلایلی که دوستمون حسین آوردن،میشه توضیح بدین که راهکارهاتون دقیقا چیه؟
اینطوری راحت تر میشه بحث کرد....
ممنون
BaAaroOoN
7th December 2012, 12:59 PM
ایده ای کهhosseinگفت خوبه....
ولی به نظر هزینه برداره.....
ینی همین ساخت یک خودرو در ابعاد کوچیک باعث افزایش قیمت خودرو خواهد شد....
مث مقایسه ی لپ تاپ با کامپیوترهای معمولی....
اما اگه بشه به نحوی این خودروها رو به صورت مجتمع درآورد صرف جویی چشمگیری میشه
hossien
7th December 2012, 02:35 PM
پست شماره 4 به نظر من کابردی تره طراحی مشکل تر اما میشه اجرا کرد و منابع کمری نیاز داره. و البته پست شماره 3 کامل به ایده شما بر می گرده چون تک نفره هست و با هم جوینت میشه و یکی راه می بره طرحش 2در یک هست به گفته طراحش.
عرفان سلیم زاده
7th December 2012, 04:16 PM
یه پارادوکس ساده وجود داره.ببین یا باید چهار نفر همزمان رانندگی کنند که نمیشه، یا این که هیچ کدوم رانندگی نکنند خب دیگه چه کاریه وصل کردن شون به هم؟اگه بخوایم از سیستم اتوپایلوت استفاده کنیم میتونیم ماشین های یک نفره بسازیم.
mamadshumakher
7th December 2012, 06:49 PM
سلام....
خب ایده جالبه....
ولی باید دید اصلا عملی هست یا نه...؟؟؟؟
در حقیقت این خودرو باید هم از استحکام بالایی برخوردار باشه....
و هم قطعاتش در عین حال بتونه راحت از هم جدا شه....
حالا با توجه به دلایلی که دوستمون حسین آوردن،میشه توضیح بدین که راهکارهاتون دقیقا چیه؟
اینطوری راحت تر میشه بحث کرد....
ممنون
به نظر من عملی کردن دقیق این کار برای شرکت های بزرگ خودروسازی هم کمی زمان میبره.اما شدنیه.
پست شماره 4 به نظر من کابردی تره طراحی مشکل تر اما میشه اجرا کرد و منابع کمری نیاز داره. و البته پست شماره 3 کامل به ایده شما بر می گرده چون تک نفره هست و با هم جوینت میشه و یکی راه می بره طرحش 2در یک هست به گفته طراحش.
پست شماره 4 که نمونشو یه شرکت اسپانیایی گمونم ساخته.اینقدری کوچیک هست که فرد باهاش رفت تو اسانسور و رفت تو اتاق کارش پارک کرد.
یه پارادوکس ساده وجود داره.ببین یا باید چهار نفر همزمان رانندگی کنند که نمیشه، یا این که هیچ کدوم رانندگی نکنند خب دیگه چه کاریه وصل کردن شون به هم؟اگه بخوایم از سیستم اتوپایلوت استفاده کنیم میتونیم ماشین های یک نفره بسازیم.
سلام عرفان.
یکم واضحتر بگو.متوجه دقیق منظورت نشدم.تا زمانی که هر 4تا بخش به هم وصل هست خب راننده ی اصلی وظیفه ی رانندگی داره.هر بخشی که جدا شد حالا قدرت کنترل خودشو داره.
من میخوام تنها برم بیرون یک بخشو میبرم.2نفری بریم 2بخشو میبرم.
مثلا من 3راه افسریه منتظرت میشم تا تو با یدونه بخشی که دستته برسی.بعدش مشترک میشیم تو استراحت میکنی من تا گرمسار میرونم.[nishkhand]
natanaeal
7th December 2012, 11:18 PM
کوچکتر که بودم سالهای دبیرستان گاها بیشتر از الان تلویزیون نگاه میکردم(فیلمهای امریکایی بعبارتی اکشن ...) عکس الان اصلا تلویزیون نگاه نمیکنم...
بگذریم فیلمهای امریکایی اکشن تعقیب و گریزهایی داشتند و نهایتا به شکلی ماشین از وسط جدا شده و راننده بهمراه صندلی خودش از کمک راننده جدا میشده و... نتیجه قابل حدس خواهد بود.
اما نگاه من و تصوراتم:
اگر هرکدوم از سرنشین ها این امکان رو داشتند از هم جدا شده و دچار صانحه ذکر شده نمی شدند
یعنی نه تنها منجر به صرفه جویی زمان و کاستن تعدد لوازم نقلیه شخصی خواهد شد بلکه میتوان با این دید نگاه کرد که در اثر تصادفات غیرقابل پیش بینی توسط راننده خودی یا مقابل ، شخص مطلع سریعتر اقدام به جدا کردن سرنشین ها کرده به طوری که بعد از جدا شدن در راستای یک خط قرار گیرند و ساده تر کردن کنترل صانحه برای طرفین را اسان مینماید،همچنین مانع از قرار گرفتن سرنشین بیش از حد مجاز در داخل وسیله نقلیه خواهد شد و یا همچنین در صورت قرار گرفتن در پرتگاه ها سیستمی طراحی شود در حالتی که سنس شود اگر وسیله نقلیه از قسمت جلویی (شاید بتوان سپر ماشین را در نظر گرفت)تا فاصله ای مشخص که ماشین از تعادل خارج نشده با ایجاد روشی از خطر سقوط و آتشسوزی جلوگیری نمود
natanaeal
7th December 2012, 11:33 PM
اما پیشنهاد من:
ابتدای امر ماشینی درنظرگرفته شود که چهار طرنشین را پذیراست(البته نه به شکل عکس های طراحی شده من باتوجه وسایط نقلیه مصرفی عرض میکنم)
فرضا سایتی رو در نظر بگیرید که شامل سیستمی مادر بوده و مابقی سیستم ها را کنترل میکنند در حالیکه سیستمهای زیر دست مشابه سیستم مادرند اما این قابلیت را ندارند چون از آنها سلب شده و اما به بحث اصلی برگردیم از مثالی که زده شده اینطور نتیجه گیری میکنم برای هرسرتشین سیستم موتور را در زیر صندلی خود تعبیه کرده و پدالهای مربوطه را طوری درنظر گرفته که بعد از جاشدن قابل رویت باشند همچنین آینه هایی که در طرفین و چراغی جهت استفاده در شب در یک راستا قرار گیرند و مقدار سوخت مصرف برای نهایتا تا یکساعت در داخل تکیه گاه یا پشت آن تعبیه شود و ...
علاقه مندم نظر دوستان تا به اینجا را شنیده تا نهایتا اگر لازم بود ادامه پیشنهاد را خدمت شما ارائه دهم
البته باید خاطرنشان کرد اطلاع چندانی راجع به مکانیک ماشین ندارم (متاسفانه)
با تشکر ناتانائیل[golrooz]
SaSaMc2
8th December 2012, 01:33 AM
سلام...[golrooz]
يه كانسپت 30 ساله هست...
و هميشه خيلي چيزها هست كه اگر خيلي كارا رو انجام ميدادن خيلي بهتر بود...
به نظر من اين ايده در جهت عكس رفاه هست و آزادي انساني...
بهتره براي رهايي از يه چهار چوب يه چهار چوب بزرگتري رو روي اون نذاريم...
من واينميستم سه راه افسريه تا تو بياي ممدشوماخر...
مسير من امروز سمت دو راهي آرزوهاست...
عرفان بچه پولدارم كه هميشه با هواپيما مياد...
ميمونه حسين...
اتفاقا فردا بايد بره سمت خاوران...
5 كيلومتر باهات مياد...
مابقي شم خودت برو تا گرمسار...
با يه سيلندر...[bamazegi]
natanaeal
8th December 2012, 01:43 AM
و هميشه خيلي چيزها هست كه اگر خيلي كارا رو انجام ميدادن خيلي بهتر بود...
به نظر من اين ايده در جهت عكس رفاه هست و آزادي انساني...
بهتره براي رهايي از يه چهار چوب يه چهار چوب بزرگتري رو روي اون نذاريم...
ممکنه بیشتر توضیح بدید؟رهایی از یه چهارچوب؟
در جهت عکس رفاه؟
SaSaMc2
8th December 2012, 03:40 AM
ممکنه بیشتر توضیح بدید؟رهایی از یه چهارچوب؟
در جهت عکس رفاه؟
سلام...[golrooz]
زندگي اجتماعي ما رو هميشه مجبور به رعايت اصول ميكنه...
و هميشه اجبار با آزادي آبشون توي يه جوب نميره...
ما مجبوريم چهار چوبي رو كه ترافيك مشغله روزانه بهمون تحميل مميكنه بپذيريم...
حال اگر ما با نوآوري درصدد رفع نيازي باشيم...
مجبوريم يه چهار چوب ديگه بنا كنيم...
در صورتي كه چهار چوب جديد ضخيمتر از قبلي باشه...
شايد درنگاه اول ما چهار چوب قديم رو زير اون نبينيم...
ولي در واقع خودمون رو بيشتر اسير كرديم...
مثل مثال بالا كه در عمل نميتونيم زمان اتصال خودرو ها...
و جهت حركت روزانه ي خودمون رو هماهنگ كنيم...
البته زمان و مكان و شرايط نقش زيادي در تعريف ما از رفع نياز دارن...
براي همين اين طرح يه كانسپت طولاني هست تا برسي اساسي صورت بگيره...
Alpha110
8th December 2012, 07:22 AM
امکان شدنش که میشه ولی این کار برای آیندگان انجام میشه و اونا هستن که میتونن از این طرح استفاده کنند
natanaeal
8th December 2012, 02:43 PM
سلام...[golrooz]
زندگي اجتماعي ما رو هميشه مجبور به رعايت اصول ميكنه...
و هميشه اجبار با آزادي آبشون توي يه جوب نميره...
ما مجبوريم چهار چوبي رو كه ترافيك مشغله روزانه بهمون تحميل مميكنه بپذيريم...
حال اگر ما با نوآوري درصدد رفع نيازي باشيم...
مجبوريم يه چهار چوب ديگه بنا كنيم...
در صورتي كه چهار چوب جديد ضخيمتر از قبلي باشه...
شايد درنگاه اول ما چهار چوب قديم رو زير اون نبينيم...
ولي در واقع خودمون رو بيشتر اسير كرديم...
مثل مثال بالا كه در عمل نميتونيم زمان اتصال خودرو ها...
و جهت حركت روزانه ي خودمون رو هماهنگ كنيم...
البته زمان و مكان و شرايط نقش زيادي در تعريف ما از رفع نياز دارن...
براي همين اين طرح يه كانسپت طولاني هست تا برسي اساسي صورت بگيره...
بله حق با شماست زندگي اجتماعي ما رو هميشه مجبور به رعايت اصول ميكنه... اصول درواقع همون مجموعه قواعد و قوانین هستند ... اما من جز بی قانونی
چیزی از مردمم ندیدم جز تعداد خیلی کمی،خیلی کم (برای اثبات حرفم مثالهای بی شماری دارم برای گفتن ...) و باید دید اجبار و آزادی رو چطور تعریف
میکنید!؟
و قبول دارم زمان و مكان و شرايط نقش زيادي در تعريف ما از رفع نياز دارن...
و میدونم این طرح باید از لحاظ برآورد هزینه هم زمان ساخت هم استهلاک ماشین برای مصرف کننده ،میزان آلودگی،زمان ، کاهش یا افزایش سوانح و ترافیک
بررسی شده و من تقریبا فلسفه کار رو تا حدی بیان کردم اما مواردی که گفتم هم پیگیرم تا نمودارهای دقیقی کسب و ارائه کنم(البته بدلیل امتحانات ترم زمان
خواهد برد ...)
اما عقیده شخصیم راجع به این طرح اینه که حتی اگر به مرحله تولید انبوه نرسد ولی بنام ایرانی ثبت شده و بتونیم ... (این بتونیم فلسفه ها داره که بیانش
اینجا جایز و متناسب با تاپیک نیست)
اما امیدوارم به نتایجی برسیم
mamadshumakher
8th December 2012, 07:15 PM
اما پیشنهاد من:
ابتدای امر ماشینی درنظرگرفته شود که چهار طرنشین را پذیراست(البته نه به شکل عکس های طراحی شده من باتوجه وسایط نقلیه مصرفی عرض میکنم)
فرضا سایتی رو در نظر بگیرید که شامل سیستمی مادر بوده و مابقی سیستم ها را کنترل میکنند در حالیکه سیستمهای زیر دست مشابه سیستم مادرند اما این قابلیت را ندارند چون از آنها سلب شده و اما به بحث اصلی برگردیم از مثالی که زده شده اینطور نتیجه گیری میکنم برای هرسرتشین سیستم موتور را در زیر صندلی خود تعبیه کرده و پدالهای مربوطه را طوری درنظر گرفته که بعد از جاشدن قابل رویت باشند همچنین آینه هایی که در طرفین و چراغی جهت استفاده در شب در یک راستا قرار گیرند و مقدار سوخت مصرف برای نهایتا تا یکساعت در داخل تکیه گاه یا پشت آن تعبیه شود و ...
علاقه مندم نظر دوستان تا به اینجا را شنیده تا نهایتا اگر لازم بود ادامه پیشنهاد را خدمت شما ارائه دهم
البته باید خاطرنشان کرد اطلاع چندانی راجع به مکانیک ماشین ندارم (متاسفانه)
با تشکر ناتانائیل[golrooz]
ممنون از توجهت.
درباره ی بحث جلوگیری از سوانح به خاطر قابلیت جدا شدن خودروها باید بگم به این زودی نمیشه مکانیزم و توانایی همچین کاری رو به ماشین ها داد.شاید اگه برای هر نفر یه صندلی پرتاب بزاریم قبل تصادف ارزونتر در بیاد.فقط خدا کنه زیر پل تصادف نکنند [nishkhand]
و گفتید موتور زیر صندلی باشه.بله اما این یه موتور الکتریکی باید باشه.پس اون سوخت برای یک ساعت درست نیست.
سلام...[golrooz]
زندگي اجتماعي ما رو هميشه مجبور به رعايت اصول ميكنه...
و هميشه اجبار با آزادي آبشون توي يه جوب نميره...
ما مجبوريم چهار چوبي رو كه ترافيك مشغله روزانه بهمون تحميل مميكنه بپذيريم...
حال اگر ما با نوآوري درصدد رفع نيازي باشيم...
مجبوريم يه چهار چوب ديگه بنا كنيم...
در صورتي كه چهار چوب جديد ضخيمتر از قبلي باشه...
شايد درنگاه اول ما چهار چوب قديم رو زير اون نبينيم...
ولي در واقع خودمون رو بيشتر اسير كرديم...
مثل مثال بالا كه در عمل نميتونيم زمان اتصال خودرو ها...
و جهت حركت روزانه ي خودمون رو هماهنگ كنيم...
البته زمان و مكان و شرايط نقش زيادي در تعريف ما از رفع نياز دارن...
براي همين اين طرح يه كانسپت طولاني هست تا برسي اساسي صورت بگيره...
ممنونم از استاد بزرگم که همیشه هوامو داره.
با حرفت موافقم که یه کانسپت 30 ساله هست.اما به نظرم چهارچوب بدتری رو ایجاد نمیکنه به شرط اینکه همگانی بشه.
اون مثال بد از آب در اومد.چرا؟چون مبدا من گرمسار بود و مبدا شما تهران.و واسه همین حسین اقا همش 5کیلومتر با من بود.
اما باید به 30 سال دیگه نگاه کنیم.من مسافر میگیرم.مسافرو با ماشینش میگیرم. و از قدرت موتورش استفاده میکنم.
این ماشین رو برای یک خانواده 4 نفری تو شهر خودشون تصور کن.که ماهی یک بار هم مسافرت میرن.
اما عقیده شخصیم راجع به این طرح اینه که حتی اگر به مرحله تولید انبوه نرسد ولی بنام ایرانی ثبت شده و بتونیم ... (این بتونیم فلسفه ها داره که بیانش
اینجا جایز و متناسب با تاپیک نیست)
اما امیدوارم به نتایجی برسیم
مگه ایده ثبت میشه.اصلا کی به ایده اهمیت میده؟
natanaeal
8th December 2012, 08:01 PM
ممنون از توجهت.
درباره ی بحث جلوگیری از سوانح به خاطر قابلیت جدا شدن خودروها باید بگم به این زودی نمیشه مکانیزم و توانایی همچین کاری رو به ماشین ها داد.شاید اگه برای هر نفر یه صندلی پرتاب بزاریم قبل تصادف ارزونتر در بیاد.فقط خدا کنه زیر پل تصادف نکنند [nishkhand]
و گفتید موتور زیر صندلی باشه.بله اما این یه موتور الکتریکی باید باشه.پس اون سوخت برای یک ساعت درست نیست.
مگه ایده ثبت میشه.اصلا کی به ایده اهمیت میده؟
همچنین ممنون از توجه شما به چکیده فلسفه ای که من اعراض داشتم اما بابت موضوع سوانح گفتم بعد از جدا شدن در یک راستا قرار بگیرند و این هم میتونه مثال نقضی بدنبال خودش داشته باشه اما پیشنهاد شما هم طبق مثال نقضتون باید جایگزین پیدا کنه
بله یه لحظه فقط متمرکز رو سانحه شدم بی توجه به اینکه این خودرو ممکنه در روز 5بار و باز ممکنه مسیرهای طویلی پشت سر بگذاره اما اون مورد میتونه یه مورد کمکی باشه (اما شاید باز خطر جدیدی یعنی آتشسوزی در سانحه بروز بده)
اگر ایده پرداز به ایده اهمیت بده دیگران هم اهمیت خواهد داد (اول شما خودتونو باور کنید بعد از دیگران لنتظار داشته باشید باورتون کنند)
ab.bb
8th December 2012, 08:58 PM
این طرح، کاملا شدنیه. برای ساختش بهتر خودروهای کوچکی بسازیم، که قابلیت اتصال به هم رو داشته باشن.اینطوری هر خانواده به تعداد افرادش میتونه این ماشین هارو بخره و به هم وصل کنه.تمام تکنولژی مورد نیاز برای این طرح در زمان حاضر وجود داره؛ فقط اگر توجیه اقتصادی هم داشته باشه؛ میشه ساختش. بنظرم اگر این طرح برات مهمه با نرم افزار کامپیوتری طراحیش کن و ماکت های کوچکی ازش بساز.برای شروع کار این کم هزینه ترین روشه.
SaSaMc2
8th December 2012, 10:01 PM
سلام...[golrooz]
به نظر من اگر قراره روي چنين طرحي كار بشه...
نبايد در اون جهت وجود داشته باشه...
و نبايد به صورت خونوادگي به اون نيگاه كرد...
شما روي چي پي اس مسيرت رو مشخص ميكني...
و خودرو هاي نزديك و هم مسير شما پيام شما رو دريافت ميكنن...
و تند تند تند تند اتصال پيدا ميكنند خودروها به هم...
اگه خانوم بود شايد ازدواج هم كردين...[nishkhand]
mamadshumakher
8th December 2012, 10:55 PM
اگر ایده پرداز به ایده اهمیت بده دیگران هم اهمیت خواهد داد (اول شما خودتونو باور کنید بعد از دیگران لنتظار داشته باشید باورتون کنند)
من به خودم و مسائلی که بهش علاقه دارم اهمیت میدم و باورش دارم.ولی انتظار ندارم به خاطر دادن یه ایده اتفاق خاصی واسم بیوفته.چون برای افراد ورزیده تر که صاحب اختراع هم هستن اتفاقی نیوفتاده تو این وضعیت رسیدگی.
اما خب علاقه هست دیگه.مثل خیلیای دیگه.نا امید نمیشیم.هر چی زور میزنیم واسه بهتر کردن محیط خودمونه.
به قولی میشه گفت جای دوری نمیره.
این طرح، کاملا شدنیه. برای ساختش بهتر خودروهای کوچکی بسازیم، که قابلیت اتصال به هم رو داشته باشن.اینطوری هر خانواده به تعداد افرادش میتونه این ماشین هارو بخره و به هم وصل کنه.تمام تکنولژی مورد نیاز برای این طرح در زمان حاضر وجود داره؛ فقط اگر توجیه اقتصادی هم داشته باشه؛ میشه ساختش. بنظرم اگر این طرح برات مهمه با نرم افزار کامپیوتری طراحیش کن و ماکت های کوچکی ازش بساز.برای شروع کار این کم هزینه ترین روشه.
شما مطمئنی تکنولوژی لازم برای ساختش هست؟شما خودت اینکاره ای میدونی که هر خودرو چقدر مسائل ریزه کاری داره اونوقت 2تا خودرو بخوان به هم وصل شن چقدر مسائل فنی باید جمع و کم بشه.
مثلا بعد از اتصال 2قسمت به هم ترمز کابین سمت راست باید از کار بیوفته و تابع ترمز کابین سمت چپ بشه.
قدرت موتورها باید جمع بشه.خودرو فرم ائرودینامیک پیدا کنه بهتره.پس کلی قاب و شیشه و جک و لولا باید تغییر وضعیت بدن.تا حائلی میان راننده و سرنشین نباشه بعد از اتصال.
سلام...[golrooz]
به نظر من اگر قراره روي چنين طرحي كار بشه...
نبايد در اون جهت وجود داشته باشه...
و نبايد به صورت خونوادگي به اون نيگاه كرد...
شما روي چي پي اس مسيرت رو مشخص ميكني...
و خودرو هاي نزديك و هم مسير شما پيام شما رو دريافت ميكنن...
و تند تند تند تند اتصال پيدا ميكنند خودروها به هم...
اگه خانوم بود شايد ازدواج هم كردين...[nishkhand]
سلام دادا [nishkhand] من به یه اصلی اعتقاد دارم.کوچکترین بنیان اجتماعی خانواده هست.اگه خانوادگیشو خوب ساختیم مجتمعشو هم میسازیم.
ولی اره به اونجاشم رسیده بودم که طولی از خودروها بتونن با هم مسیری رو طی کنند.چون نظم عجیبی ایجاد میشه.
اخرشم به امر خیر کشیده میشه [golrooz] [nishkhand]
hossien
8th December 2012, 10:57 PM
در مورد کنترل خودرو در حال حاضر volvo طرحی ساخته که روی خودروهای خودش نصب کرده که اگر شما دارین برون می رین می تونید کنترل خودرو را به ماشین جلویی متصل کنید اگر اجازه بده هر کاری خودروی جلویی انجام بده ماشین شما هم انجام میده و دیگه نیاز نیست شما ماشین را کنترل کنید اینطوری می تونید در خودرو با بچه ها بازی کنید یا استراحت کنید هر موقع خواستین تغییری ایجاد کنید دکمه غیر فعال شدن سیستم را می زنید.
hossien
8th December 2012, 11:01 PM
اگر بخواهین تغییر ساختار داشته باشین خیلی سخت هست طراحی . اما برای اتصال و نحوه کنترل از قطارهای برقی میشه الگوبرداری کرد . چون قطارهای برقی چند مدل هستند یکی هر واگن مستقل موتور و پیشران داره یک مدل هم فقط لوکوموتیو اونو میکشه.
mamadshumakher
8th December 2012, 11:06 PM
در مورد کنترل خودرو در حال حاضر volvo طرحی ساخته که روی خودروهای خودش نصب کرده که اگر شما دارین برون می رین می تونید کنترل خودرو را به ماشین جلویی متصل کنید اگر اجازه بده هر کاری خودروی جلویی انجام بده ماشین شما هم انجام میده و دیگه نیاز نیست شما ماشین را کنترل کنید اینطوری می تونید در خودرو با بچه ها بازی کنید یا استراحت کنید هر موقع خواستین تغییری ایجاد کنید دکمه غیر فعال شدن سیستم را می زنید.
یعنی چجوری دقیقا؟اگه خودروی جلویی بپیچه خودروی عقبی همون لحظه میپیچه یا صبر میکنه به مکان قبلی خودروی جلویی برسه بعد بپیچه؟
البته در مورد ایده خودروهای چندتایی کار کمی اسونتر هست.چون فاصله مکانی وجود ندارد و قسمتی از اتصالات میتونه مکانیکی باشه.
mamadshumakher
8th December 2012, 11:11 PM
اگر بخواهین تغییر ساختار داشته باشین خیلی سخت هست طراحی . اما برای اتصال و نحوه کنترل از قطارهای برقی میشه الگوبرداری کرد . چون قطارهای برقی چند مدل هستند یکی هر واگن مستقل موتور و پیشران داره یک مدل هم فقط لوکوموتیو اونو میکشه.
اره.تغییر ساختار هست که کار رو مشکل میکنه.میشه یه چیزی تو سبک کار اون خودروی المانی که هواپیما میشد.
اما اگه رو طراحی کار کرد میشه به یه طرح خوب با حداقل باز و بسته شدن قطعات رسید.
درباره ی قطار رو خوب گفتی حسین اقا.چون همونطور که گفتی یه نمونه هست که هر واگن موتور داره.شاید فردا بتونم یه اطلاعات مختصری درباره ی مکانیزم این قطارها بدست بیارم.
ab.bb
9th December 2012, 01:40 AM
شما مطمئنی تکنولوژی لازم برای ساختش هست؟شما خودت اینکاره ای میدونی که هر خودرو چقدر مسائل ریزه کاری داره اونوقت 2 تا خودرو بخوان به هم وصل شن چقدر مسائل فنی باید جمع و کم بشه.
مثلا بعد از اتصال 2قسمت به هم ترمز کابین سمت راست باید از کار بیوفته و تابع ترمز کابین سمت چپ بشه.
قدرت موتورها باید جمع بشه.خودرو فرم ائرودینامیک پیدا کنه بهتره.پس کلی قاب و شیشه و جک و لولا باید تغییر وضعیت بدن.تا حائلی میان راننده و سرنشین نباشه بعد از اتصال.
کاملا مطمئنم ، برای تمام مسائلی که گفتی راه حل هست.هرگز نگفتم ساختش آسونه ، گفتم : با امکانات موجود میشه همچین چیزی ساخت.فقط این نکته مهمه که آیا این طرح میتونه با بقیه طرحه ها برای کسب سرمایه رقابت کنه. باید بررسی کرد؛ تا مشخص بشه این طرح اونقدر کارایش بیشتر از ایده های دیگه هست؛ که زحمت ساختش رو به خودمون بدیم.
SaSaMc2
9th December 2012, 02:49 AM
سلام دادا [nishkhand] من به یه اصلی اعتقاد دارم.کوچکترین بنیان اجتماعی خانواده هست.اگه خانوادگیشو خوب ساختیم مجتمعشو هم میسازیم.
ولی اره به اونجاشم رسیده بودم که طولی از خودروها بتونن با هم مسیری رو طی کنند.چون نظم عجیبی ایجاد میشه.
اخرشم به امر خیر کشیده میشه [golrooz] [nishkhand]
سلام عزيزم...[golrooz]
تا زمان اجرا شدن اين طرح احتمالا خونواده ها شدن يك نفره...[nishkhand]
توي مسير كاريم توي ستارخان يه ماشين زرد رنگ يك نفره هست هميشه پاركه...
فكر كنم از يك متر مكعب كوچيكتره...
چرخ جلوش يه دونست...
ميديديش از نزديك جالب بود...
يه كار ديگه هم ميشه كرد...
يه ماشين قوي و پهن جلو باشه توي اتوبان...
همه برن خودشون رو اتصال بدن به اون...
مسيرت تموم شد جدا شي بري سمت كنارگذر خودت...
استفاده از تمامی مطالب سایت تنها با ذکر منبع آن به نام سایت علمی نخبگان جوان و ذکر آدرس سایت مجاز است
استفاده از نام و برند نخبگان جوان به هر نحو توسط سایر سایت ها ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.