PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : بحث موتور هایی با قابلیت انتخاب تعداد پیستونهای درحال کار



انوبانی نی
7th November 2012, 09:58 AM
سلام بعضی از موتور اتومبیلها با دو پیستون کارمیکنند مثل ژیان بادو پیستون v (کارمیکردند) بعضی موتورها با سه پیستون وچهار یا شش . همون ژیان با دو پیستون خورجینی (v) مسافر وبار رو حمل میکرد با سوخت خیلی کم .چرا دنیای صنعت اتومبیل به فکر ساخت موتوری نیست که تعداد پیستون ها به میزان نیاز کار بکنند وسوخت مصرف کنند یعنی زمانی که دریک ترافیک سنگین هستیم ویک متر یک متر حرکت میکنیم ویا کاملا متوقفیم چرا باید تمام پیستون ها کار بکنند سوخت مصرف کنند وco2تولید کنند ویا در کنار جاده ای زیبا با دنده 2 حرکت میکنیم ونیاز چندانی به قدرت وسرعت نیست نیروی 2پیستون کافیه . موتوری جدید وهوشمند که با توجه به نیاز تعدادی از پیستون ها را فعال میکنه ویااز مدار خارج میکنه .گفتم جدید پس فکرتون رو از طرز کار موتورهای فعلی با یک محور ویک .... ویک ..... خارج کنید . بعد فکر کنید با وجود چنین موتوری چقدر در سوخت صرفه جویی وچقدر دی اکسید کمتری تولید میشه

عرفان سلیم زاده
7th November 2012, 01:18 PM
قبلا اختراع شده عزیز دلم.
پیشنهاد من اینه که سعی کنی مشکل استارت موتور رو حل کنی.
اگه مستقیما استارت موتور، بنزینی بشه و نیازی به موتور الکتریکی نداشته باشیم واقعا خدمت بزرگی به این جامعه کردیم.
[golrooz]

حسین متقی
8th November 2012, 02:17 PM
بله اختراع شده
ولی فکر من ورودش به موتورهای دیزلی اتوبوسهاست و همینطور ماشینای سنگین
چون در سبکترین دنده هم قدرت اضافی و به دردنخور زیادی هدر میدند در حالت بدون بار و مسافر
به نحوی که بشه در ماشینای قبلی هم با کمک سیستمی ساده اجرا بشه
ولی این در حد 1ایده ی خامه و خیلی دردسر داره

انوبانی نی
10th November 2012, 08:21 AM
قبلا اختراع شده عزیز دلم.
پیشنهاد من اینه که سعی کنی مشکل استارت موتور رو حل کنی.
اگه مستقیما استارت موتور، بنزینی بشه و نیازی به موتور الکتریکی نداشته باشیم واقعا خدمت بزرگی به این جامعه کردیم.
[golrooz]

سلام از شما وسایر دوستان عزیزم به خاطر توجه به ایدهام متشکرم لطفا بهم بگو این اتومبیل با این قابلیت تولید کدوم کارخونه ؟ اسمش چیه؟ چه شکلیه؟ ایا به مرحله تولید رسیده ؟ هیچ عکسی ازش داری؟

عرفان سلیم زاده
10th November 2012, 01:09 PM
سلام از شما وسایر دوستان عزیزم به خاطر توجه به ایدهام متشکرم لطفا بهم بگو این اتومبیل با این قابلیت تولید کدوم کارخونه ؟ اسمش چیه؟ چه شکلیه؟ ایا به مرحله تولید رسیده ؟ هیچ عکسی ازش داری؟
به این روش اصطلاحا موتور های حجم متغییر گفته میشه:
http://en.wikipedia.org/wiki/Variable_displacement
حدودا از 20 سال پیش تا الان هم کارخونه های مختلف همچین موتور هایی رو روانه بازار کردند.
هنوزم میگم موتور استارت بنزینی اختراع کنین.

حسین متقی
10th November 2012, 06:23 PM
سلام از شما وسایر دوستان عزیزم به خاطر توجه به ایدهام متشکرم لطفا بهم بگو این اتومبیل با این قابلیت تولید کدوم کارخونه ؟ اسمش چیه؟ چه شکلیه؟ ایا به مرحله تولید رسیده ؟ هیچ عکسی ازش داری؟

بنز روی خودروهاش استفاده میکنه تا اونجایی که به خاطر دارم
شاید توی ایران هم اومده باشه این گزینشون

در رابطه با استارت بنزینی هم میشه کارایی کرد
شرطی داره
اینکه ترمزی روی موتور خودرو گذاشته بشه که موتور رو در حالت حداقل 1سیلندر کاملا بسته نگه داره
که فقط 1ترمز ساده نیست و نیاز به 1مدار هوشمند و با دقت بالا در حد چند هزارم ثانیه داره
چون در این حالت انژکتور باید ترکیب هوا و سوخت رو به سیلند مورد نظر برسونه
و سیلندر هم باید این ترکیب رو با حرکت موتور(در حالت خاموش هم چند دور میچرخه) (که خیلی کمه و این ترکیب باید 1بار صورت بگیره) فشرده کنه و قبل از ازاد شدن سیال از فشار سیلندر ترمز بگیره و باایسته و شمع کار نکنه
اینطوری در استارت کافیه این شمع کار کنه و این انفجار باعث حرکت نیم دور بعدی موتور میشه و ..............
ولی این کار به همین سادگی ای که نوشتم نیست
و احتمال 90 درصد خیلی پیشرفته تر از این چیزی که من دارم میگم رو بی ام دبلیو و بنز دارند کار میکنند تا بسازند ولی خب نتونستند
کمتر از 10 درصد احتمال داره تو فکرش نباشند! که بعیده!
شاید موتور با 1 انفجار نتونه روشن بشهو احتیاج به چند انفجار داشته باشه که این محدودیت باعث محدودیت در طراحی موتور میشه
شاید این انفجار در حالت روغن سرد نتونه انرژی لازم رو بده
این فشرده سازی و ذخیره ی انرژی شیمیایی در سیلندر باید در زمانی بسیار محدود تنظیم بشه و شاید انرژی موتور در حالت خاموش نتونه این انرژی رو فراهم کنه تا این سیلندر کامل بسته بشه و با 1 شمع راه بیفته
موتور باید هوشمند باشه و ورودی و خروجی تک تک سیلندرها محاسبه بشه
باید بهترین سیلندر برای اینکار انتخاب بشه یا موتور تا جایی روشن بمونه که سیلندر مناسب که از قبل برای اینکار طراحی شده در موقعیت مناسب قرار بگیره
شاید اصلا این قابلیت در موتورهای امروزی باعث کاهش عمر موتور و یا افزایش هزینه های اون بشه
ترمزی که باید ساخته بشه خیییییلی باید سریع و دقیق باشه (50 بار در ثانیه بتونه به حداکثر نیروی ترمز برسه و دوباره ازاد بشه! که خیلی سخته ساختنش
و..............
البته شاید بشه راه بهتر و ساده تری براش پیدا کرد ولی همینطور که میبینین اصلا ساده نیست توی این روش!

armin_gera
24th November 2012, 03:15 PM
جرا استارت بنزینب مهمه؟ حذف استارت الکتریکی جرا خوبه؟چه مزیتی داره؟
من جند نت طرح واسه این کار دارم ولی فک نکنم این قدر خذف استارت امکتریکی مهم باشه
اگه اهمیتشو بیشتر شرح بدین ممنون میشم [shaad]

عرفان سلیم زاده
25th November 2012, 09:23 AM
جرا استارت بنزینب مهمه؟ حذف استارت الکتریکی جرا خوبه؟چه مزیتی داره؟
من جند نت طرح واسه این کار دارم ولی فک نکنم این قدر خذف استارت امکتریکی مهم باشه
اگه اهمیتشو بیشتر شرح بدین ممنون میشم [shaad]

سلام
راستش اهمیتی که داره تو روشن نموندن موتوره.
وقتی برای روشن شدن ماشین از باتری جریان نکشیم ترسی از خالی شدن باتری و از کار افتادن استارت ماشین نداریم.
پس خیلی راحت میتونیم کاری کنیم که موتور در مواقعی که نیاز نیست خاموش بشه
راندمان به خاطر کاهش مبدل های واسطه افزایش پیدا می کنه.
موقع روشن شدن موتور باتری اتصال کوتاه نمی کنه و همه چی خاموش نمیشه.
باتری ماشین میتونه کوچیک تر بشه و ارزونتر.
در کل موتور استارت بنزینی یا گازی میتونه باعث کاهش مصرف و هزینه ها بشه.

armin_gera
30th November 2012, 04:54 PM
سلام
راستش اهمیتی که داره تو روشن نموندن موتوره.
1 وقتی برای روشن شدن ماشین از باتری جریان نکشیم ترسی از خالی شدن باتری و از کار افتادن استارت ماشین نداریم.
2 پس خیلی راحت میتونیم کاری کنیم که موتور در مواقعی که نیاز نیست خاموش بشه
3 راندمان به خاطر کاهش مبدل های واسطه افزایش پیدا می کنه.
4 موقع روشن شدن موتور باتری اتصال کوتاه نمی کنه و همه چی خاموش نمیشه.
5 باتری ماشین میتونه کوچیک تر بشه و ارزونتر.
6 در کل موتور استارت بنزینی یا گازی میتونه باعث کاهش مصرف و هزینه ها بشه.
تقريبا باهات موافقم ولي يه مقدار شايد اهميت ندن
1 استارت با توجه به ساختارش جرياناي مختلف تا 600 امپر برساعت ميشكه ولي وقتي موتور روشن شد دينام 33 امپر به باطري ميده
استارت نبايد بيشتر از 3 ثانيه طول بكشه حالا حساب كنيم 600 تقسيم بر 3600 ضرب در 3 ميشه 0.5 امپر يعني موقع استارت نيم امپر از باطري كم ميشه از طرفي دينام ساعتي 33 امپر ميده 6 (بسته به نوعش متغيره 60 امپر و بالا هم داريم) تاش ميره واسه جرقه زني يه 10 تا هم متفرقه ميمونه 7 امپر كه ميره تو باطريمون
نميخوام محاسباتو اينجا بنويسم ولي اين 7 امپر بعد از 4.295 دقيقه 0.5امپر انر‍ي كه از باطري گرفته بوديمو به باطري بر ميگردونه

2 من خودم هميشه پشت چراغ و... خاموش ميكنم و الان نزديكه 3 ساله ماشينم هنوز مشكلي نداده

3 دقيق متوجه منظورت از راندمان نشدم, راندمان موتور؟يه كم بيشتر توضيح بده

4 موقع استارت زدن كه همه چي خاموش ميشه به خاطر اتصال كوتاه نيست! سويچ چهار تا حالت داره
اولي خاموشه كه با حرف o نشون ميدن دومي حالته باطريه كه باطري رو وصل ميكنه به ضبط و... كه با حرف bat ياII نشون ميدن سومي سيستم جرقه زنيه كه باطري رو علاوه بر ضبط و ... به سيستم جرقه زني هم وصل ميكنه حالت چهارم حالت استارت زدنه, در اين حالت چون قراره از باطري جريان بالايي بكشيم تمام دستگاه هاي اضافي مثل ضبط و... رو از مدار خارج ميكنه و فقط سيستم جرقه زني و استارتو وصل نگه ميداره, استارت كه زدي و روشن شد سويچ بر ميگرده به حالت سوم كه همه چي تو مداره و ضبط و... وصلن
سويچ يه كليده و هنگام استارت خودش همه چي رو خاموش ميكنه كه جريان اضافي از باطري كشيده نشه


5 با اين موافقم ولي بازم مونده به ظريب تراكم و حجم موتور مثلا باطريه ماتيز خيلي گوچيكه نصف باطريه پرشا چون موتورش كوچيكه


6 موافقم ولي ايا ادماي ديگه داورا و... اين اهميت رو ميدن؟اگه بدن اره ترح خوبيه

عرفان سلیم زاده
30th November 2012, 07:12 PM
تقريبا باهات موافقم ولي يه مقدار شايد اهميت ندن
1 استارت با توجه به ساختارش جرياناي مختلف تا 600 امپر برساعت ميشكه ولي وقتي موتور روشن شد دينام 33 امپر به باطري ميده
استارت نبايد بيشتر از 3 ثانيه طول بكشه حالا حساب كنيم 600 تقسيم بر 3600 ضرب در 3 ميشه 0.5 امپر يعني موقع استارت نيم امپر از باطري كم ميشه از طرفي دينام ساعتي 33 امپر ميده 6 (بسته به نوعش متغيره 60 امپر و بالا هم داريم) تاش ميره واسه جرقه زني يه 10 تا هم متفرقه ميمونه 7 امپر كه ميره تو باطريمون
نميخوام محاسباتو اينجا بنويسم ولي اين 7 امپر بعد از 4.295 دقيقه 0.5امپر انر‍ي كه از باطري گرفته بوديمو به باطري بر ميگردونه

2 من خودم هميشه پشت چراغ و... خاموش ميكنم و الان نزديكه 3 ساله ماشينم هنوز مشكلي نداده

3 دقيق متوجه منظورت از راندمان نشدم, راندمان موتور؟يه كم بيشتر توضيح بده

4 موقع استارت زدن كه همه چي خاموش ميشه به خاطر اتصال كوتاه نيست! سويچ چهار تا حالت داره
اولي خاموشه كه با حرف o نشون ميدن دومي حالته باطريه كه باطري رو وصل ميكنه به ضبط و... كه با حرف bat ياII نشون ميدن سومي سيستم جرقه زنيه كه باطري رو علاوه بر ضبط و ... به سيستم جرقه زني هم وصل ميكنه حالت چهارم حالت استارت زدنه, در اين حالت چون قراره از باطري جريان بالايي بكشيم تمام دستگاه هاي اضافي مثل ضبط و... رو از مدار خارج ميكنه و فقط سيستم جرقه زني و استارتو وصل نگه ميداره, استارت كه زدي و روشن شد سويچ بر ميگرده به حالت سوم كه همه چي تو مداره و ضبط و... وصلن
سويچ يه كليده و هنگام استارت خودش همه چي رو خاموش ميكنه كه جريان اضافي از باطري كشيده نشه


5 با اين موافقم ولي بازم مونده به ظريب تراكم و حجم موتور مثلا باطريه ماتيز خيلي گوچيكه نصف باطريه پرشا چون موتورش كوچيكه


6 موافقم ولي ايا ادماي ديگه داورا و... اين اهميت رو ميدن؟اگه بدن اره ترح خوبيه
1- یعنی اگر ولتاژ 12 ولت را به موتور استارت وصل کنیم 600 امپر میکشه.و باتری هایی رو با ظرفیت 600 امپرساعت رو در یک ساعت خالی می کنه.
باتری ماشین اگر 60 امپر باشه تو 6 دقیقه استارت مداوم خالی میشه.گفتند 3 ثانیه کافیه و برای باتری مشکلی پیش نمیاد ولی این برای 1000 بار استارت زدن در روز صدق نمی کنه.
2- فرض کنیم ما از خاصیت استارت سریع موتور بنزینی استفاده می کنیم و موتور رو در هر سرعتی که مایل بودیم خاموش می کنیم.40 کیلومتر در ساعت یا 80 یا 120 کیلومتر درساعت.مزیت استارت بنزینی یا گازی همینه. هروقت پاتون رو از رو گاز برداشتین موتور خاموش میشه و دیگه سوختی مصرف نمی کنیم.
ماشین هم بسته به این که تو کدوم دنده باشه اروم خواهد ایستاد.چیزی تغییر نخواهد کرد.
3- ببینید ما در سیستم کنونی استارت بنزین رو به اتش و اتش را به نیروی مکانیکی و نیروی مکانیکی رو به نیروی الکتریکی تبدیل می کنیم و این نیرو رو صرف شارژ باتری ماشین می کنیم تا در مواقع مورد نیاز ازش استفاده کنیم.
اگر از موتور استارت بنزینی استفاده کنیم بنزین رو به اتش و اتش را به نیروی مکانیکی مورد نیاز جهت استارت زدن ماشین می کنیم.(بگذریم از سیستم صدور فرمان ها که الکتریکی هستند چون مصرف بالایی ندارد در حد چند وات).
همانطور که میدونین راندمان هیچ قطعه ای 100 درصد نیست.هر مبدلی بخشی از نیرو رو صرف غلبه بر اصتحکاک میکنه. هر چقدر تعداد مبدل های واسطه بیشتر بشه انرژی مفید خروجی کاهش پیدا می کنه.
4- به هر حال این تنها راه چاره است که به سیستم های الکتریکی ماشین اسیبی نرسه در غیر این صورت ولتاژ برگشتی از سلف ها که به غیر معکوس بودن در حد هزاران ولت هستند تمام سیستم الکتریکی ماشین رو نابود خواهد کرد.

5- از این هم میتونه کوچیک تر بشه.استارت برقی یه اشتباه محضه که باید اصلاح بشه.
6- بستگی به ادعای ما داره. اگر ادعا کنیم هدف افزایش کیفیته حتما قبول می کنند.[golrooz]

ab.bb
1st December 2012, 12:06 AM
1- یعنی اگر ولتاژ 12 ولت را به موتور استارت وصل کنیم 600 امپر میکشه.و باتری هایی رو با ظرفیت 600 امپرساعت رو در یک ساعت خالی می کنه.
باتری ماشین اگر 60 امپر باشه تو 6 دقیقه استارت مداوم خالی میشه.گفتند 3 ثانیه کافیه و برای باتری مشکلی پیش نمیاد ولی این برای 1000 بار استارت زدن در روز صدق نمی کنه.
2- فرض کنیم ما از خاصیت استارت سریع موتور بنزینی استفاده می کنیم و موتور رو در هر سرعتی که مایل بودیم خاموش می کنیم.40 کیلومتر در ساعت یا 80 یا 120 کیلومتر درساعت.مزیت استارت بنزینی یا گازی همینه. هروقت پاتون رو از رو گاز برداشتین موتور خاموش میشه و دیگه سوختی مصرف نمی کنیم.
ماشین هم بسته به این که تو کدوم دنده باشه اروم خواهد ایستاد.چیزی تغییر نخواهد کرد.
3- ببینید ما در سیستم کنونی استارت بنزین رو به اتش و اتش را به نیروی مکانیکی و نیروی مکانیکی رو به نیروی الکتریکی تبدیل می کنیم و این نیرو رو صرف شارژ باتری ماشین می کنیم تا در مواقع مورد نیاز ازش استفاده کنیم.
اگر از موتور استارت بنزینی استفاده کنیم بنزین رو به اتش و اتش را به نیروی مکانیکی مورد نیاز جهت استارت زدن ماشین می کنیم.(بگذریم از سیستم صدور فرمان ها که الکتریکی هستند چون مصرف بالایی ندارد در حد چند وات).
همانطور که میدونین راندمان هیچ قطعه ای 100 درصد نیست.هر مبدلی بخشی از نیرو رو صرف غلبه بر اصتحکاک میکنه. هر چقدر تعداد مبدل های واسطه بیشتر بشه انرژی مفید خروجی کاهش پیدا می کنه.
4- به هر حال این تنها راه چاره است که به سیستم های الکتریکی ماشین اسیبی نرسه در غیر این صورت ولتاژ برگشتی از سلف ها که به غیر معکوس بودن در حد هزاران ولت هستند تمام سیستم الکتریکی ماشین رو نابود خواهد کرد.

5- از این هم میتونه کوچیک تر بشه.استارت برقی یه اشتباه محضه که باید اصلاح بشه.
6- بستگی به ادعای ما داره. اگر ادعا کنیم هدف افزایش کیفیته حتما قبول می کنند.[golrooz]

ساخت استارت سوختی بجای الکتریکی ؛ ایده خوبیه!!!
برای ساخت این استارت باید یه موتور سوختی کوچکتر بسازیم؛ که خودش بدون نیاز به استارت کارکنه .موتور سوختی ای سراغ ندارم که بدون استارت روشن بشه.منتها اگر میشد همچین موتوری ساخت، ازش بعنوان موتور اصلی استفاده میکردیم، نه موتور استارت.

mamadshumakher
1st December 2012, 01:57 PM
ممنون از برادر عرفان عزیز.و با عرض سلام و دلتنگی برای همه ی شما دوستان خوبم.قسمت شد ما هم برگشتیم.

امیدوارم همه ی شما خوب و سلامت باشید و هر روز ایده هاتون کاملتر و کاربردی تر از قبل بشه.

زیاد حضور ذهن ندارم اما فکر کنم شورلت کاپریس های 1990 (اتاق تخم مرغی) این قابلیت رو داشتند که در دورها و سرعت پایین با 4سیلندر کار کنند و به محض نیاز به قدرت بالا 8سیلندر وارد کار میشد.
مورد دیگه برای کاهش مصرف سوخت سیستم زمانبندی متغیر باز و بسته کردن سوپاپهاست که هر شرکتی به روش خودش این کار رو انجام میده.
و سیستم stop start که به گمونم اولین شرکت تویوتا یا bmw بود این کار رو انجام داد.بعد ار توقف خودرو موتور اتومبیل خاموش میشه.سپس با کوچکترین حرکت به فرمان یا کوچکترین فشاری به پدال ترمز خودرو روشن میشه.اگه میخواید سیستمی ایجاد کنید برای کمتر کار کردن موتور خودرو باید به همهی سیستم های موجود مسلط بود و سیستمی را طراحی کرد که همه ی این کارهارو انجام بده.

عرفان سلیم زاده
1st December 2012, 02:13 PM
ساخت استارت سوختی بجای الکتریکی ؛ ایده خوبیه!!!
برای ساخت این استارت باید یه موتور سوختی کوچکتر بسازیم؛ که خودش بدون نیاز به استارت کارکنه .موتور سوختی ای سراغ ندارم که بدون استارت روشن بشه.منتها اگر میشد همچین موتوری ساخت، ازش بعنوان موتور اصلی استفاده میکردیم، نه موتور استارت.
دیگه باید فکرتون رو به کار بندازین[nishkhand][golrooz]

عرفان سلیم زاده
1st December 2012, 02:45 PM
ممنون از برادر عرفان عزیز.و با عرض سلام و دلتنگی برای همه ی شما دوستان خوبم.قسمت شد ما هم برگشتیم.

امیدوارم همه ی شما خوب و سلامت باشید و هر روز ایده هاتون کاملتر و کاربردی تر از قبل بشه.

زیاد حضور ذهن ندارم اما فکر کنم شورلت کاپریس های 1990 (اتاق تخم مرغی) این قابلیت رو داشتند که در دورها و سرعت پایین با 4سیلندر کار کنند و به محض نیاز به قدرت بالا 8سیلندر وارد کار میشد.
مورد دیگه برای کاهش مصرف سوخت سیستم زمانبندی متغیر باز و بسته کردن سوپاپهاست که هر شرکتی به روش خودش این کار رو انجام میده.
و سیستم stop start که به گمونم اولین شرکت تویوتا یا bmw بود این کار رو انجام داد.بعد ار توقف خودرو موتور اتومبیل خاموش میشه.سپس با کوچکترین حرکت به فرمان یا کوچکترین فشاری به پدال ترمز خودرو روشن میشه.اگه میخواید سیستمی ایجاد کنید برای کمتر کار کردن موتور خودرو باید به همهی سیستم های موجود مسلط بود و سیستمی را طراحی کرد که همه ی این کارهارو انجام بده.

سلام عزیزم خوبی؟ برگشت تو تبریک می گم.
این ایده ها خوبه که بیان بشه و هرکی طرح خودشو بده و ثبت کنه.
چالش خوبیه در کل[golrooz]

125323258
10th August 2014, 03:54 PM
همين ديشب (18/5/93) يه كارخونه موتور سازي شبكه اموزش نشون ميداد لامصب چه موتوري ساخته بودند.4 كاره بود كه فقط با يك كليد حالت موتور عوض ميشد.حالت شهري حالت غير شهري جاده اي ناهموار و اون يكيشم يادم نيست.و صد البته كه مهندس ارشد قبلا براي يه شركت ماشين سازي طراحي انجام ميداد!!ميگفت موتوره چند تا مغز داره!!لاستيكش از اين خوبا بود [khanderiz] يعني تحمل هر 4 نوع حالت رو داشت!!
ولي پيش خودم فكر كردم اينا صد سال ديگه به هوندا cG 125 ما ميرسند [khande][khande]

استفاده از تمامی مطالب سایت تنها با ذکر منبع آن به نام سایت علمی نخبگان جوان و ذکر آدرس سایت مجاز است

استفاده از نام و برند نخبگان جوان به هر نحو توسط سایر سایت ها ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد