وحید 0319
6th November 2012, 07:37 PM
تحریم گریبان قطارهای مترو را گرفت
مترو دهها قطعه نیاز دارد که به گفته عضو شورای شهر تهران یکسری از این قطعهها عمر مفید دارند و عمر مفید که تمام میشود باید تعویض شوند. بسیار از این قطعات ارتباط مستقیم با سلامتی مردم دارد.
تجهیز ایستگاههای قطار هر روز برای شرکت مترو مشکلتر میشود. علاوه بر پرداخت نشدن یارانه بلیت مترو و اعتبار عمرانی از طرف دولت، تحریمهای بانکی هم برای این شرکت که بسیاری از قطعات خود را از خارج وارد میکند مشکل ایجاد کرده است.
پلههای برقی یکی از تجهیزاتی است که از خارج وارد میشود. اما در حالی که سیستم بانکی ایران تحریم شده است پرداخت پول این تجهیزات بسیار مشکل است. سخنگوی شورای شهر تهران در اینباره میگوید: در پروژههای شهرداری اقلامی از قبیل مصالح و قطعاتی که نیاز به خرید از خارج از کشور دارد دچار مشکل شده است.
خسرو دانشجو در گفتگو با chn سختی و مشکلهایی برای استفاده از مترو ایجاد شده است را «مایه شرمندگی مدیریت شهری» میداند و اضافه میکند: ولی شرایط به گونهای است که به راحتی و سهولت نمیتوان امکانات را از خارج از کشور خرید چون نمیتوان پول آن را پرداخت کرد. چون ما عملیات بانکیامان دچار مشکل شده است.
او البته ابراز امیدواری میکند که با منطقی نگاه کردن جامعه بینالملل به خواستههای به حق مردم ایران این موضوع حل شود. چون به نظر دانشجو آنان در حال اصرار کردن درباره موضوعیاند که خیلی غیرمنطقی است و با این تحریمها بر زندگی مردم تاثیر میگذراند.
کشورهایی مانند چین همچنان نسبت به تحریمهای بینالمللی بیتوجهاند و با ایران مبادلات تجاری دارند. اما سخنگوی شورای شهر تهران مشکل مبادله با چین را هم امکانات بانکی میداند و میگوید: بالاخره برای اینکه وجهی را به یک کشوری پرداخت کنیم باید از امکانات بانکی استفاده کنیم و چمدانی نمیشود که پول پرداخت کرد. در این نقل و انتقال بانکی مشکل وجود دارد.
او همچنین معتقد است که همیشه راههایی برای رفع این مشکلات پیدا شده و اینبار هم پیدا خواهد شد اما فعلا مدیران شهری چارهای ندارند« جز اینکه از مردم خواهش کنند که صبور باشند.»دانشجو همچنین میگوید که راهکارهایی در حال تدوین است.
اما مترو دهها قطعه نیاز دارد که به گفته عضو شورای شهر تهران یکسری از این قطعهها عمر مفید دارند و عمر مفید که تمام میشود باید تعویض شوند. بسیار از این قطعات ارتباط مستقیم با سلامتی مردم دارد. مثلا قطار مترویی که با 60 کیلومتر در ساعت در حال حرکت است اگر قطعهای از قطعههای مکانیکیاش خارج از عمر مفیدش همچنان استفاده شود قطعا خطر جانی خواهد داشت.
دانشجو میگوید که مدیران شهری بیشتر توجه خود را معطوف به تامین این نوع قطعات کردهاند. به اعتقاد او میتوان«با شرمندگی از مردم خواست که از پله استفاده کنند» ولی اگر ترمز یا یک قطعه الکتریکی و مکانیکی قطار مشکل داشته باشد با جان مردم در ارتباط است.
البته پیش از این معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران ادعا کرده بود که شهرداری تحریمهای بینالمللی را دور زده است و در سه شیفت کاری ساخت و ساز مترو را پیش میبرد. در همین حال بعضی دیگر از اعضای شورای شهر هم مورد پرسش chn قرار گرفتند با این توجیه که نباید به این مسائل پرداخت جوابی برای این موضوع نداشتند.
یکی از مهمترین سیاستهای شهرداری تهران در این سالها توسعه خطوط مترو بوده است. اما بسیاری نگران این موضوعاند که با شرایط ایجاد شده چگونه تونلهای ساخته شده را تجهیز خواهند کرد. سخنگوی شورای شهر تهران معتقد است که بالاخره راهکاری برای آن پیدا خواهد شد اما تا آن زمان همچنان مردم باید پلههای مترو را به سختی بالا و پایین بروند.
مترو دهها قطعه نیاز دارد که به گفته عضو شورای شهر تهران یکسری از این قطعهها عمر مفید دارند و عمر مفید که تمام میشود باید تعویض شوند. بسیار از این قطعات ارتباط مستقیم با سلامتی مردم دارد.
تجهیز ایستگاههای قطار هر روز برای شرکت مترو مشکلتر میشود. علاوه بر پرداخت نشدن یارانه بلیت مترو و اعتبار عمرانی از طرف دولت، تحریمهای بانکی هم برای این شرکت که بسیاری از قطعات خود را از خارج وارد میکند مشکل ایجاد کرده است.
پلههای برقی یکی از تجهیزاتی است که از خارج وارد میشود. اما در حالی که سیستم بانکی ایران تحریم شده است پرداخت پول این تجهیزات بسیار مشکل است. سخنگوی شورای شهر تهران در اینباره میگوید: در پروژههای شهرداری اقلامی از قبیل مصالح و قطعاتی که نیاز به خرید از خارج از کشور دارد دچار مشکل شده است.
خسرو دانشجو در گفتگو با chn سختی و مشکلهایی برای استفاده از مترو ایجاد شده است را «مایه شرمندگی مدیریت شهری» میداند و اضافه میکند: ولی شرایط به گونهای است که به راحتی و سهولت نمیتوان امکانات را از خارج از کشور خرید چون نمیتوان پول آن را پرداخت کرد. چون ما عملیات بانکیامان دچار مشکل شده است.
او البته ابراز امیدواری میکند که با منطقی نگاه کردن جامعه بینالملل به خواستههای به حق مردم ایران این موضوع حل شود. چون به نظر دانشجو آنان در حال اصرار کردن درباره موضوعیاند که خیلی غیرمنطقی است و با این تحریمها بر زندگی مردم تاثیر میگذراند.
کشورهایی مانند چین همچنان نسبت به تحریمهای بینالمللی بیتوجهاند و با ایران مبادلات تجاری دارند. اما سخنگوی شورای شهر تهران مشکل مبادله با چین را هم امکانات بانکی میداند و میگوید: بالاخره برای اینکه وجهی را به یک کشوری پرداخت کنیم باید از امکانات بانکی استفاده کنیم و چمدانی نمیشود که پول پرداخت کرد. در این نقل و انتقال بانکی مشکل وجود دارد.
او همچنین معتقد است که همیشه راههایی برای رفع این مشکلات پیدا شده و اینبار هم پیدا خواهد شد اما فعلا مدیران شهری چارهای ندارند« جز اینکه از مردم خواهش کنند که صبور باشند.»دانشجو همچنین میگوید که راهکارهایی در حال تدوین است.
اما مترو دهها قطعه نیاز دارد که به گفته عضو شورای شهر تهران یکسری از این قطعهها عمر مفید دارند و عمر مفید که تمام میشود باید تعویض شوند. بسیار از این قطعات ارتباط مستقیم با سلامتی مردم دارد. مثلا قطار مترویی که با 60 کیلومتر در ساعت در حال حرکت است اگر قطعهای از قطعههای مکانیکیاش خارج از عمر مفیدش همچنان استفاده شود قطعا خطر جانی خواهد داشت.
دانشجو میگوید که مدیران شهری بیشتر توجه خود را معطوف به تامین این نوع قطعات کردهاند. به اعتقاد او میتوان«با شرمندگی از مردم خواست که از پله استفاده کنند» ولی اگر ترمز یا یک قطعه الکتریکی و مکانیکی قطار مشکل داشته باشد با جان مردم در ارتباط است.
البته پیش از این معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران ادعا کرده بود که شهرداری تحریمهای بینالمللی را دور زده است و در سه شیفت کاری ساخت و ساز مترو را پیش میبرد. در همین حال بعضی دیگر از اعضای شورای شهر هم مورد پرسش chn قرار گرفتند با این توجیه که نباید به این مسائل پرداخت جوابی برای این موضوع نداشتند.
یکی از مهمترین سیاستهای شهرداری تهران در این سالها توسعه خطوط مترو بوده است. اما بسیاری نگران این موضوعاند که با شرایط ایجاد شده چگونه تونلهای ساخته شده را تجهیز خواهند کرد. سخنگوی شورای شهر تهران معتقد است که بالاخره راهکاری برای آن پیدا خواهد شد اما تا آن زمان همچنان مردم باید پلههای مترو را به سختی بالا و پایین بروند.