وحید 0319
20th October 2012, 06:53 PM
----------------------------------------------------
گوشه ای از مطلب :هنر موجى است از دریاى بیکرانه جان جلوهاى است از حقیقت مکتوم در ضمیر و نهانخانه انسان، نواى بىنوایى است، حدیث سر دلبران است و زبان رمز محبان و نقثة الصدورى است از دردمندان و درد دلى است با آشنایانى نادیده، و خبرى است از دل با سخنانى ناشنیده.هنر با تمامى مصادیق خود، شعر، موسیقى، نقاشى، و…براى همه ما کم و بیش آشنا است البته هنوز هم براى خود، بحثها و پژوهش هایى را مىطلبد. مباحثى هم که در اطراف آن رقم زده شده است کم نیست.و اینک در این وجیزه، در راستاى همین هدف پارهاى از مسائل هنر، گشوده مىشود و از اجمال به تفصیل مى آید …….همچنین :از نگاه شهید مطهری هنر منشاء الهی دارد و جنبشی است از سوی انسان تا بتواند درد هجران را کاهش دهد. او معتقد است منشاء عشق در هجران است ، و هجران توأم با دردی است که جز با وصال معشوق پایان نمی گیرد. انسان درد خدا دارد و عاشق کمال مطلق است و این درد و عشق او را از درون به سوی حق می کشاند. واقعاً رمز نافرجام جلوه کردن عشق های عرفانی در ادب فارسی و پایان یافتن آن با مرگ عاشق این است که نشان دهد وصل در این دنیا بین عاشق و معشوق اتفاق نمی افتد. عاشق انسان است و معشوق واقعی خداست که گاه در چهره ی لیلی وگاه در چهره ی شیرین ظاهر می شود. انسان در این خاکدان از وصل دور است و جز با مرگ و آزادشدن جان از قفس بدن ، این هجران پایان نمی پذیردموضوعات ارائه شده :فهرست مطالب :۱-واژه شناسی ۱۱- ۱ واژه شناسی فلسفه ۲۱-۱-۱ شاخه های فلسفه ۲۱-۱-۱-۱ فلسفه نظری۲۱-۱-۱-۲ فلسفه عملی ۲۱-۲ فلسفه چیست ؟ ۳۱-۳ واژه شناسی هنر ۴۱-۴ واژه شناسی شرق ۵۱-۵ واژه شناسی غرب ۵۲- شرح مطلب ۶۲-۱ فلسفه هنر از دیدگاه فیلسوفان اسلامی ۶۲-۱-۱ فلسفة هنر ۶۲-۱-۲ ریشهشناسی واژه هنر ۶۲-۱-۳ ماهیّت هنر ۷۲-۱-۴ تولستوی ۸۲-۱-۵ تعریف هنر از دیدگاه فیلسوفان اسلامی ۹۲-۱-۶ فلسفه هنر نزد فیلسوفان اسلامی ۹۲-۱-۷ واژه فنّ وصنعت به جای هنر ۱۰۲-۱-۸ تعریف زیبایی در نزد فیلسوفان ۱۰۲-۱-۹ منشأ زیبایی از نظر فیلسوفان اسلامی ۱۱۲-۱-۱۰ رابطه لذّت و زیبایی از دیدگاه فیلسوفان اسلامی ۱۱۲-۱-۱۱ نقش محاکات درهنر ازدیدگاه فیلسوفان اسلامی ۱۲۲-۱-۱۲ تعریف محاکات از دید فیلسوفان اسلامی ۱۲۲-۱-۱۲-۱ اقسام محاکات ۱۳۲-۱-۱۲-۲ محاکات در شعر ۱۳۲-۱-۱۲-۳ محاکات در سایر هنرها ۱۴۲-۱-۱۲-۴ معنای متعالی محاکات در نزد حکیمان اسلامی ۱۴۲-۱-۱۳ نقش خیال در هنر از دیدگاه حکیمان اسلامی ۱۵۲-۱-۱۴ تلقّی متعالی از خیال وتخیّل ۱۶۲-۱-۱۵ فلسفه متعالی هنر از دیدگاه صدرالمتالّهین ۱۷۲-۲ تأملی در هنر ۱۸۲-۳ در پیرامون هنر ۲۸۲-۳-۱ تعریف هنر ۲۸۲-۴ فلسفه تحلیلی هنر چیست؟ ۲۹۲-۵ منشاء هنر ۳۰۲-۶ پیشینه تاریخی فلسفه هنر ۳۰۲-۷ درآمدی بر فلسفه هنر ۳۶۲-۸ فروید و فهمِ هنر ۴۱۲-۹ علم و فلسفه در شرق وغرب ۵۴۲-۱۰ اشراق ۵۵۲-۱۰-۱ تفکر مثالی (خیالپردازانه) ۵۶۲-۱۰-۲ ابن سینا و حکمت مشرقیه ۵۶۲-۱۰-۳ سهروردی بنیانگذار مکتب اشراق ۵۸۲-۱۰-۴ نماد گرایی شرقی و غربی ۵۹۲-۱۰-۵ سید حسین نصر ۵۹نتیجه گیری ۶۰توضیحات فایل :این فایل شامل ۲ فایل word و یک فایل پاورپوینت از چکیده تحقیق می باشدفایل word شامل ۶۵ صفحه می باشدهزینه محصول : ۱۲۰۰۰ تومانحجم فایل : ۳٫۱ مگابایت
گوشه ای از مطلب :هنر موجى است از دریاى بیکرانه جان جلوهاى است از حقیقت مکتوم در ضمیر و نهانخانه انسان، نواى بىنوایى است، حدیث سر دلبران است و زبان رمز محبان و نقثة الصدورى است از دردمندان و درد دلى است با آشنایانى نادیده، و خبرى است از دل با سخنانى ناشنیده.هنر با تمامى مصادیق خود، شعر، موسیقى، نقاشى، و…براى همه ما کم و بیش آشنا است البته هنوز هم براى خود، بحثها و پژوهش هایى را مىطلبد. مباحثى هم که در اطراف آن رقم زده شده است کم نیست.و اینک در این وجیزه، در راستاى همین هدف پارهاى از مسائل هنر، گشوده مىشود و از اجمال به تفصیل مى آید …….همچنین :از نگاه شهید مطهری هنر منشاء الهی دارد و جنبشی است از سوی انسان تا بتواند درد هجران را کاهش دهد. او معتقد است منشاء عشق در هجران است ، و هجران توأم با دردی است که جز با وصال معشوق پایان نمی گیرد. انسان درد خدا دارد و عاشق کمال مطلق است و این درد و عشق او را از درون به سوی حق می کشاند. واقعاً رمز نافرجام جلوه کردن عشق های عرفانی در ادب فارسی و پایان یافتن آن با مرگ عاشق این است که نشان دهد وصل در این دنیا بین عاشق و معشوق اتفاق نمی افتد. عاشق انسان است و معشوق واقعی خداست که گاه در چهره ی لیلی وگاه در چهره ی شیرین ظاهر می شود. انسان در این خاکدان از وصل دور است و جز با مرگ و آزادشدن جان از قفس بدن ، این هجران پایان نمی پذیردموضوعات ارائه شده :فهرست مطالب :۱-واژه شناسی ۱۱- ۱ واژه شناسی فلسفه ۲۱-۱-۱ شاخه های فلسفه ۲۱-۱-۱-۱ فلسفه نظری۲۱-۱-۱-۲ فلسفه عملی ۲۱-۲ فلسفه چیست ؟ ۳۱-۳ واژه شناسی هنر ۴۱-۴ واژه شناسی شرق ۵۱-۵ واژه شناسی غرب ۵۲- شرح مطلب ۶۲-۱ فلسفه هنر از دیدگاه فیلسوفان اسلامی ۶۲-۱-۱ فلسفة هنر ۶۲-۱-۲ ریشهشناسی واژه هنر ۶۲-۱-۳ ماهیّت هنر ۷۲-۱-۴ تولستوی ۸۲-۱-۵ تعریف هنر از دیدگاه فیلسوفان اسلامی ۹۲-۱-۶ فلسفه هنر نزد فیلسوفان اسلامی ۹۲-۱-۷ واژه فنّ وصنعت به جای هنر ۱۰۲-۱-۸ تعریف زیبایی در نزد فیلسوفان ۱۰۲-۱-۹ منشأ زیبایی از نظر فیلسوفان اسلامی ۱۱۲-۱-۱۰ رابطه لذّت و زیبایی از دیدگاه فیلسوفان اسلامی ۱۱۲-۱-۱۱ نقش محاکات درهنر ازدیدگاه فیلسوفان اسلامی ۱۲۲-۱-۱۲ تعریف محاکات از دید فیلسوفان اسلامی ۱۲۲-۱-۱۲-۱ اقسام محاکات ۱۳۲-۱-۱۲-۲ محاکات در شعر ۱۳۲-۱-۱۲-۳ محاکات در سایر هنرها ۱۴۲-۱-۱۲-۴ معنای متعالی محاکات در نزد حکیمان اسلامی ۱۴۲-۱-۱۳ نقش خیال در هنر از دیدگاه حکیمان اسلامی ۱۵۲-۱-۱۴ تلقّی متعالی از خیال وتخیّل ۱۶۲-۱-۱۵ فلسفه متعالی هنر از دیدگاه صدرالمتالّهین ۱۷۲-۲ تأملی در هنر ۱۸۲-۳ در پیرامون هنر ۲۸۲-۳-۱ تعریف هنر ۲۸۲-۴ فلسفه تحلیلی هنر چیست؟ ۲۹۲-۵ منشاء هنر ۳۰۲-۶ پیشینه تاریخی فلسفه هنر ۳۰۲-۷ درآمدی بر فلسفه هنر ۳۶۲-۸ فروید و فهمِ هنر ۴۱۲-۹ علم و فلسفه در شرق وغرب ۵۴۲-۱۰ اشراق ۵۵۲-۱۰-۱ تفکر مثالی (خیالپردازانه) ۵۶۲-۱۰-۲ ابن سینا و حکمت مشرقیه ۵۶۲-۱۰-۳ سهروردی بنیانگذار مکتب اشراق ۵۸۲-۱۰-۴ نماد گرایی شرقی و غربی ۵۹۲-۱۰-۵ سید حسین نصر ۵۹نتیجه گیری ۶۰توضیحات فایل :این فایل شامل ۲ فایل word و یک فایل پاورپوینت از چکیده تحقیق می باشدفایل word شامل ۶۵ صفحه می باشدهزینه محصول : ۱۲۰۰۰ تومانحجم فایل : ۳٫۱ مگابایت