PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : انتشار طرح های ساخت بشقاب پرنده پس از ۵۶ سال



yas-90
19th October 2012, 08:08 PM
اسنادی که به تازگی توسط ارتش آمریکا غیرمحرمانه اعلام شده اند، فاش می کنند که نیروی هوایی این کشور در سال ۱۹۵۶ در حال کار بر روی نوعی ابزار پرنده دایره مانند بوده و «پروژه ۱۷۹۴» توسط بخش سیستم های هوافضای نیروی هوای ارتش در دست تحقیق و توسعه بوده است. این اسناد همچنین نشان دهنده قرارداد میان نیروی هوایی و شرکت کانادایی Avro Aircraft Limited هستند.

این پرنده به گونه ای طراحی شده بوده که به طور عمودی از زمین بلند شود و با استفاده از موتورهای جت پیشرانه هدایت شود. در طرح های این ابزار پرنده ذکر شده که می تواند به حداکثر سرعت ۳ تا ۴ ماخ و سقف پرواز ۳۰۵۰۰ متر دست یابد. در خلاصه گزارش پایانی پروژه ۱۷۹۴ آمده است که «پروژه به خوبی پیش رفته و می تواند موقعیت ممتازی را در که شروع مذاکرات به آن نیاز داریم، فراهم آورد.»

این گزارش همچنین اشاره می کند که هزینه تخمینی پروژه بالغ بر ۳میلیون و ۱۶۸ هزار دلار خواهد بود و انجام آن به دو سال زمان نیاز دارد. با ارزش پول امروزی، این مبلغ بیش از 26.6 میلیون دلار خواهد بود. اما سرانجام این پروژه کنار گذاشته شد و این هم مانند دیگر تلاش های نیروی هوایی برای دستیابی به بشقاب پرنده، به شکل قابل توجهی تنها بر روی کاغذ عملی بود.

البته باید برای خروج دیگر پروژه های این چنینی از لیست محرمانه منتظر ماند تا مطمئن شد که آنها هنوز به تکنولوژی ساخت بشقاب پرنده دست پیدا نکرده اند! به نظر شما داستان یوفوها و مشاهده اشیاء ناشناس پرنده تا چه حد به پروژه هایی از این دست مربوط هستند؟


http://www.markaze118.com/userfiles/image/akhbar/boshghabparande.jpg




http://www.markaze118.com/news

عرفان سلیم زاده
20th October 2012, 05:11 PM
مرسی منبع هم بزار تا مسئولیتی رو سایت نداشته باشه[golrooz]

Joseph Goebbels
20th October 2012, 06:46 PM
مرسی منبع هم بزار تا مسئولیتی رو سایت نداشته باشه[golrooz]

سلام عرفان جان [golrooz]

این هم منبع :

http://narenji.ir/5631-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%A7%D8%B1-%D8%B7%D8%B1%D8%AD-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D8%A8%D8%B4%D9%82%D8%A7%D8%A8-%D9%BE%D8%B1%D9%86%D8%AF%D9%87-%D9%BE%D8%B3-%D8%A7%D8%B2-56%D8%B3%D8%A7%D9%84 (http://narenji.ir/5631-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%A7%D8%B1-%D8%B7%D8%B1%D8%AD-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D8%A8%D8%B4%D9%82%D8%A7%D8%A8-%D9%BE%D8%B1%D9%86%D8%AF%D9%87-%D9%BE%D8%B3-%D8%A7%D8%B2-56%D8%B3%D8%A7%D9%84)

yas-90
20th October 2012, 11:08 PM
سلام دوستان
اینم یه pdf تو همین زمینه ست امیدوارم مفید باشه

http://www.google.com/patents?id=uU0xAAAAEBAJ&printsec=abstract&zoom=4#v=onepage&q&f=false

حسین متقی
21st October 2012, 01:23 AM
سلام دوستان
اینم یه pdf تو همین زمینه ست امیدوارم مفید باشه

http://www.google.com/patents?id=uU0xAAAAEBAJ&printsec=abstract&zoom=4#v=onepage&q&f=false

البته با توجه به اینکه موضوع تاپیک اینه که این طرح به دلایلی ساخته نشده
توضیح دلیل خیلی جذاب نیست
ولی از این مقاله و طرح کلی که زده شده مشخصه با تکنولوژی اون زمان چنین کمپرسوری قابل ساخت نبوده
الان هم اگه باشه مقرون به صرفه نیست
قطر ملخهای کمپرسور ایرفوئلدار میانی انقدر زیاده که چرخوندنشون با سرعت لازم نشدنیه
کمپرس بالایی هم انجام نمیدن توی اون حجم
تازه ساختش با این ارتفاع و نسبت مقاطع عرضی ورودی و خروجی و نسبت تراکمی که باید ایجاد بشه نمیخونه
حرکت هوا از بین اینهمه پیچ و خم هم انقدر تلفات داره که کلا پروازشو سخت و مختل میکنه
راستی کل بدنه هم تشکیل شده از موتور و سوخت!!
ولی هدف پرواز فقط پرواز نیست!
فقط سرعت نیست
مخصوصا وقتی توی سال 1956 باشیم که تکنولوژیشون فقط یکم بیشتر از الان ماست!![tashvigh]

استفاده از تمامی مطالب سایت تنها با ذکر منبع آن به نام سایت علمی نخبگان جوان و ذکر آدرس سایت مجاز است

استفاده از نام و برند نخبگان جوان به هر نحو توسط سایر سایت ها ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد