PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : تندر 2013 :یک فیس لیفت واقعی



mamadshumakher
6th October 2012, 11:31 AM
خوشبختانه بخت با داچیا یار بود چرا که قبل از عرضه فیس لیفت ایرانی تندر که احتمالا آبروی جهانی داچیا را با تهدید مواجه می کرد، توانست مدل های 2013 داچیا لوگان را معرفی کند تا اگر خدایی نکرده فیس لیفت تندر راهی برخی کشورهای خاص دیگر هم شد همه او را به عنوان نسل قبلی لوگان بشناسند نه یک مدل جدید!

http://uc-njavan.ir/images/8vian746iauv06w73wy.jpg (http://uc-njavan.ir/)


لوگان 2013 که تا چندماه پیش تست های جاده ای (http://www.pedal.ir/%D8%B1%D9%86%D9%88/%D9%86%D8%B3%D9%84-%D8%AF%D9%88%D9%85-%D9%84%D9%88%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D9%86%D8%AF%D8%B1/) خود را می گذراند، اگرچه به لحاظ ظاهری به غیر از درب ها، تفاوت های زیادی با گذشته دارد اما هنوز هم بگونه ای طراحی شده که طیف زیادی از مشتریان را به سمت خود جذب کند. چراغ های جدید جلو به همراه جلوپنجره ای بزرگ و سپر جدید همگی چهره ای خشن تر برای لوگان به ارمغان آورده اند تا شاید همه ایراداتی که مشتریان به ظاهر ساده و بی هیجان آن داشتند در مدل های جدید دیگر به فراموشی بسپارند. همچنین به نظر می رسد چراغ های جدید عقب اگر با حوصله بیشتری طراحی می شد ظاهر کلی خودرو تناسب بیشتری داشت.

در نمای درونی نیز داچیا از طراحی به روزتری بهره گرفته که با وجود صفحه کیلومتر جدید، نمایشگر دیجیتالی کنسول و دو دکمه قرار گرفته در طرفین فرمان خودرو می تواند اندکی از میانگین سنی مشتریان لوگان بکاهد! هنوز معلوم نیست که طراحان داخلی چه اصراری بر قرار گرفتن دکمه های شیشه های برقی لوگان در کنسول وسط دارند؛ شاید برای خالی نیودن کنسول بوده!
http://uc-njavan.ir/images/8sna5ru42vito37e5sp8.jpg (http://uc-njavan.ir/)

بروز رسانی: همانطور که رنو قول داده بود بالاخره مدل های جدید لوگان و ساندرو 2013 (http://www.pedal.ir/%D8%B1%D9%86%D9%88/%D8%B1%D9%88%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%DA%86%DB%8C%D8%A7-%D8%B3%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF/) در نمایشگاه پاریس 2012 رونمایی شد. برای هر دو مدل پیشرانه های یکسانی درنظر گرفته شده؛ اول از همه از موتور سه سیلندر توربوی بنزینی شروع می کنیم که با حجم 898cc قادر به تولید 90 اسب بخار در 5,250rpm و حداکثر گشتاور 135 نیوتن متر است. مصرف آن معادل 5.2 لیتر و میزان آلایندگی آن ناشی از تولید CO2 نیز 120 گرم در هر کیلومتر است.

دومین پیشرانه این خودروها موتور 1.2 لیتری بنزینی با قدرت 75 اسب بخار و مصرف 5.9 لیتر است که 137 گرم CO2 تولید می کند. اگر ورژن LPG همین پیشرانه را سفارش دهید میزان آلایندگی آن به حدود 120 گرم در هر کیلومتر خواهد رسید.


حال به سراغ موتور 1.5 لیتری دیزلی می رویم که در دو مدل قابل سفارش است؛ 75 اسب بخار با 200 نیوتن متر در دور 1,750rpm یا 90 اسب بخار با 220 نیوتن متر گشتاور و مصرف 3.8 لیتر.
http://uc-njavan.ir/images/bkzu1rqwsg4qs5bk1t6f.jpg (http://uc-njavan.ir/)
http://uc-njavan.ir/images/ils79cyzgetdol0i9x5.jpg (http://uc-njavan.ir/)


داچیا برای هر دو مدل از سیستم چندرسانه ای Plug&Radio بصورت استاندارد بهره گرفته که دارای امکاناتی نظیر پخش CD/MP3 با اتصال USB و ارتباط بلوتوث است. همچنین برای نمایشگر هفت اینچی لمسی خودرو سیستم راهیابی MEDIA NAV نیز بصورت سفارشی قابل دسترس است.


منبع: سایت پدال

mamadshumakher
6th October 2012, 07:41 PM
من که خیلی از طرحش خوشم اومد.
اگه تو ایران بود یه خودروی ملی دیگه نامگذاری میشد [khande]

فقط موتورای ضعیفی براش در نظر گرفتن.

به نظرتون ازین طرح تو ایران استفاده میکنند؟یا فعلا همین رو تولید میکنند؟

mamadshumakher
7th October 2012, 01:51 PM
در پی پخش تصویر لوگان در کشورهای غربی و استفاده ی این خودرو در کشور نظرن بر این شد تا توی همین تاپیک تصاویر مربوط به فیس لیفت این خودرو که تو ایران انجام شده رو به نمایش بگذرام تا یه مقایسه ای بین فیس لیفت های ایران و خارج از کشور داشته باشیم.

اول تصاویر رو با هم میبینیم:

http://uc-njavan.ir/images/dmju8xuc2ojyk8pf7otw.gif (http://uc-njavan.ir/)
http://uc-njavan.ir/images/87b352yb47bl3peqmxw.gif (http://uc-njavan.ir/)
http://uc-njavan.ir/images/qamogm0257l6e0ob5mq5.gif (http://uc-njavan.ir/)
http://uc-njavan.ir/images/qhsp9xwsl516lpdp879.gif (http://uc-njavan.ir/)
http://uc-njavan.ir/images/qevexh47krb28v2fm1.gif (http://uc-njavan.ir/)

جالبه بدونید این عکسها مربوط به تلاش گروه ایران خودرو و پارس خودرو هست.
مدلی که داخل کمی اسپرت تر هست و رنگ تیره استفاده شده مربوط به ایران خودرو هست.رنگ بدنه هم سفید برای پارس خودرو هست.

خب همونطور که میبینید پارس خودرو به کلی فرم کاسه چراغ عقب خودرو رو عوض کرده.قسمت عمودی صندق عقب شامل تغییراتی شده و یک نوار کرومی هم به ان اضافه شده.و با قرار دادن سپری جدید در عقب خودرو و با برشهای عرضی بی اساس چهره ی ساده ی خودرو به کلی زشت نشون میده.و جلوی خودرو تغییرات زیادی رو شامل نشده مگر تغییر کوچکی در سپر جلو.
در داخل خودرو هم خبر خاصی نیست مگر نصب یک گیربکس اتوماتیک .از تغییر موتور و افزودن امکانات و برطرف کردن عیب و ... هم خبری نیست.

میریم سراغ فیس لیفت ایران خودرو.یکمی سختی به خودشون دادن و داخل ماشین از رنگ مشکی کردن.این تغییرات شامل داشبورد و فرمان و روکش صندلی ها میشه.فقط قاب کنسول میانی خودرو به رنگ روشن هست.
در نمای بیرونی هم جلو پنجره با رنگ مشکی و یکپارچه با لوگوی رنو و یک نوار کرومی بالای اون خودنمایی میکنه.و سپرها و نحوه ی قرار گیری پروژکتورها خیلی اشنا و تکراری به نظر میاد.احساس میکنم جلوی خودرو شبیه فیات سینا و لیفان شده.
عقب خودرو هم یک نوار کرومی اضافه شده اما در انتهایی ترین قسمت صندوق عقب.
و سپر جدید عقب که وضعیتش از پارس خودرو بهتره.
در کل این بود زحمت فیسلیفت شرکت های خودروسازی ایرانی که ادعا میکنند در ردیف 16همین شرکت تولید کننده خودرو هستن.(از لحاظ تعداد بله)تازه فکر کنم ارتقا هم پیدا کردند.

نظر شما درباره ی تفاوت فیس لیفت شرکت داچیا که در پست اول نشون دادم با شرکت بزرگ ایران خودرو چیه؟

استفاده از تمامی مطالب سایت تنها با ذکر منبع آن به نام سایت علمی نخبگان جوان و ذکر آدرس سایت مجاز است

استفاده از نام و برند نخبگان جوان به هر نحو توسط سایر سایت ها ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد