وحید 0319
3rd October 2012, 06:37 PM
برج و موزه شهر Taichung در تایوان
برج تایوان به یك كوآرتز عظیم در وسط شهر تبدیل خواهد شد. با این منطق، پا را از چلیپای فرهنگی فراتر نهادیم و بر كیفیت مواد معدنی تكیه كردیم.
http://memarinews.com/Image/News/2012/9/9261_634844444370320000_l.jpg
شركت معماری BNKR این طرح را با یك سؤال ساده و واضح شروع كرد: چگونه میتوان سمبلی برای Taichung ساخت؟
تحقیقات آنها شامل طیف گستردهای از منابع مفهومی برای پیدا كردن توصیف هنری مرتبط با فرهنگ و جامعه تایوانی است.
هدف اصلی این علامت چند منظوره ادغام شدن آن با شهر نه از نظر زیبایی بلكه از نظر تخصیص و تعلق است.
برنامه اصلی برای این پروژه شامل دو فاكتور اصلی است. برج تایوان و موزه شهر Taichung.
هر دو برنامه بر پایه یك عقیده هستند: ارتقاء فرهنگ شهری شهروندان Taichung و ایجاد مركزی برای تبادل نظریات جدید بر تكنولوژی سبز، برنامهریزی فضایی شهری و در كل فرهنگ میباشد.
http://memarinews.com/Image/News/access%20plaza%2001.jpg
استراتژی ما برای نیل به این اهداف استحكام بخشیدن به ماهیت فرهنگی پروژه با تركیب چند فاكتور برنامه است كه بر روی جمعیت زیادی از مردم متمركز بوده و نه به خاطر سمبل جدید Taichung بلكه به این دلیل كه هر اتفاقی در آنجا میفتد، تعداد بازدیدكنندگان زیاد میشود.
برنامه چندمنظوره اما فرهنگی داخل برج، نظام شهری را به صورت جعبههای فردی مجدداً خلق میكند كه در یك سازمان واسازی عمودی، لایهدار و سوار شده است.
http://memarinews.com/Image/News/access%20plaza%2002.jpg
به عنوان نقطه شروع برای طراحی برج ، مجموعهای از كارهای رسمی با یك معمای چینی (TANGRAM، بازی تخته برای تعریف هندسه كه اساس طرح ما شد) انجام پذیرفت.
هندسه به دست آمده در نتیجه تحقیقات ما شامل حجمی با بخشهای مثلثی شكل مشابه به اشكال طبیعی از مواد معدنی مختلف نظیر كوارتز وآمیتیس بود.
این سازه یادآور كریستالهای بزرگ غار Naica در شمال مكزیك و معدن متصل به آن كه 300 متر زیر زمین قرار دارد، میباشد.
http://memarinews.com/Image/News/access%20plaza%2003.jpg
در تلاشی برای تركیب دو مكاشفه فرهنگی، معمای TANGRAM و غار Naica، از استراتژی تحقق چگونگی طرح هندسی مواد معدنی استفاده شد.
برج تایوان به یك كوآرتز عظیم در وسط شهر تبدیل خواهد شد. با این منطق، پا را از چلیپای فرهنگی فراتر نهادیم و بر كیفیت مواد معدنی تكیه كردیم.
تركیب برنامه داخلی برج شبیه به تشكیلات زمینشناسی طبیعی است. پوسته خارجی سازه پوشش و پشتیبان فضای داخلی است. سازماندهی برنامه داخلی با هدف تولید یك سری از جعبههای كشیده بر روی یكدیگر مشابه غار Naica است.
شكل، ساختار، مادیت و قابلیت برج نتیجه مستقیم سیر تكاملی است كه مفاهیم اولیه ما را در هم میآمیزد: انتزاع معماری TANGRAM به عنوان نماینده فرهنگ چینی و غار Naica در میكزیك به عنوان یك مورد خاص و منحصر به فرد در دنیا.
http://memarinews.com/Image/News/access%20plaza%2004.jpg
http://memarinews.com/Image/News/access%20plaza%2005.jpg
http://memarinews.com/Image/News/access%20plaza%2006.jpg
http://memarinews.com/Image/News/access%20plaza%2007.jpg
http://memarinews.com/Image/News/access%20plaza%2008.jpg
http://memarinews.com/Image/News/access%20plaza%2009.jpg
http://memarinews.com/Image/News/access%20plaza%2010.jpg
منبع: سایت خبری / تحلیلی معماری نیوز
برج تایوان به یك كوآرتز عظیم در وسط شهر تبدیل خواهد شد. با این منطق، پا را از چلیپای فرهنگی فراتر نهادیم و بر كیفیت مواد معدنی تكیه كردیم.
http://memarinews.com/Image/News/2012/9/9261_634844444370320000_l.jpg
شركت معماری BNKR این طرح را با یك سؤال ساده و واضح شروع كرد: چگونه میتوان سمبلی برای Taichung ساخت؟
تحقیقات آنها شامل طیف گستردهای از منابع مفهومی برای پیدا كردن توصیف هنری مرتبط با فرهنگ و جامعه تایوانی است.
هدف اصلی این علامت چند منظوره ادغام شدن آن با شهر نه از نظر زیبایی بلكه از نظر تخصیص و تعلق است.
برنامه اصلی برای این پروژه شامل دو فاكتور اصلی است. برج تایوان و موزه شهر Taichung.
هر دو برنامه بر پایه یك عقیده هستند: ارتقاء فرهنگ شهری شهروندان Taichung و ایجاد مركزی برای تبادل نظریات جدید بر تكنولوژی سبز، برنامهریزی فضایی شهری و در كل فرهنگ میباشد.
http://memarinews.com/Image/News/access%20plaza%2001.jpg
استراتژی ما برای نیل به این اهداف استحكام بخشیدن به ماهیت فرهنگی پروژه با تركیب چند فاكتور برنامه است كه بر روی جمعیت زیادی از مردم متمركز بوده و نه به خاطر سمبل جدید Taichung بلكه به این دلیل كه هر اتفاقی در آنجا میفتد، تعداد بازدیدكنندگان زیاد میشود.
برنامه چندمنظوره اما فرهنگی داخل برج، نظام شهری را به صورت جعبههای فردی مجدداً خلق میكند كه در یك سازمان واسازی عمودی، لایهدار و سوار شده است.
http://memarinews.com/Image/News/access%20plaza%2002.jpg
به عنوان نقطه شروع برای طراحی برج ، مجموعهای از كارهای رسمی با یك معمای چینی (TANGRAM، بازی تخته برای تعریف هندسه كه اساس طرح ما شد) انجام پذیرفت.
هندسه به دست آمده در نتیجه تحقیقات ما شامل حجمی با بخشهای مثلثی شكل مشابه به اشكال طبیعی از مواد معدنی مختلف نظیر كوارتز وآمیتیس بود.
این سازه یادآور كریستالهای بزرگ غار Naica در شمال مكزیك و معدن متصل به آن كه 300 متر زیر زمین قرار دارد، میباشد.
http://memarinews.com/Image/News/access%20plaza%2003.jpg
در تلاشی برای تركیب دو مكاشفه فرهنگی، معمای TANGRAM و غار Naica، از استراتژی تحقق چگونگی طرح هندسی مواد معدنی استفاده شد.
برج تایوان به یك كوآرتز عظیم در وسط شهر تبدیل خواهد شد. با این منطق، پا را از چلیپای فرهنگی فراتر نهادیم و بر كیفیت مواد معدنی تكیه كردیم.
تركیب برنامه داخلی برج شبیه به تشكیلات زمینشناسی طبیعی است. پوسته خارجی سازه پوشش و پشتیبان فضای داخلی است. سازماندهی برنامه داخلی با هدف تولید یك سری از جعبههای كشیده بر روی یكدیگر مشابه غار Naica است.
شكل، ساختار، مادیت و قابلیت برج نتیجه مستقیم سیر تكاملی است كه مفاهیم اولیه ما را در هم میآمیزد: انتزاع معماری TANGRAM به عنوان نماینده فرهنگ چینی و غار Naica در میكزیك به عنوان یك مورد خاص و منحصر به فرد در دنیا.
http://memarinews.com/Image/News/access%20plaza%2004.jpg
http://memarinews.com/Image/News/access%20plaza%2005.jpg
http://memarinews.com/Image/News/access%20plaza%2006.jpg
http://memarinews.com/Image/News/access%20plaza%2007.jpg
http://memarinews.com/Image/News/access%20plaza%2008.jpg
http://memarinews.com/Image/News/access%20plaza%2009.jpg
http://memarinews.com/Image/News/access%20plaza%2010.jpg
منبع: سایت خبری / تحلیلی معماری نیوز