وحید 0319
3rd October 2012, 06:30 PM
طراحی ایستگاه HOK
این طرح ادغامی از جایگاه جدید تلاقی مسافران با خردهفروشیهای قابل توجه و امكانات مسافری و مجموعهای از ورودیهای جدید خیابانهاست.
http://memarinews.com/Image/News/2012/9/9263_634844470634460000_l.jpg
ایستگاه اتحادیه واشنگتن ، یك راهنمای ملی و همچنین یكی از پرازدهامترین مراكز حمل و نقل چندنوعه در كشور را Daniel Burnham در سال 1907 طراحی كرده كه در حال حاضر دستخوش تغییراتی است.
تعداد مسافرانی كه روزانه از این ایستگاه با قطار، مترو و اتوبوس در تردد هستند بالغ بر 100000 نفر بوده كه این تعداد بیشتر از ظرفیت ایستگاه میباشد.
انتظار میرود كه در 15 الی 20 سال آینده تعداد مسافران سه برابر و تعداد قطارها دو برابر شود و تغییرات نیز در این راستا انجام خواهند شد.
HOK با همكاری Amtrak و Parsons Brinckerhoff از طرح احیاء و بازسازی ایستگاه و مطابقت آن با استانداردهای قرن 21 پردهبرداری كرد.
http://memarinews.com/Image/News/scalators-down%2001.jpg
این طرح، ایستگاه را بخش جداییناپذیری از طرح سرمایهگذاری راهروی شمال شرقی Amtrak میداند كه به راهها و طبقاتی ارتقا خواهد یافت.
این تغییرات پاسخگوی رفت و آمدها و خدمات راهآهن شهری با اتاقی برای توسعه آینده برای عملكرد و سرعت بالای آن است.
در قلب این طرح ، یك آلونك قطار است كه به مسافران پایتخت خوشآمد میگوید.
در طرح HOK از نور طبیعی برای روشن كردن ایستگاه استفاده شده است.
http://memarinews.com/Image/News/scalators-down%2002.jpg
این طرح ادغامی از جایگاه جدید تلاقی مسافران با خردهفروشیهای قابل توجه و امكانات مسافری و مجموعهای از ورودیهای جدید خیابانهاست.
در ضمن، سقف سبز شده با پوشش گیاهی، از مسافران در برابر ریزش باران محافظت كرده و دمای فضای داخل ایستگاه را نیز متعادل نگه میدارد.
Bill Hellmuth، مدیر طراح این سازه اظهار داشت: «ما قصد داشتیم آلونك قطاری بسازیم كه رفت و آمدها را كنترل كرده و همچنین سقف سبز آن از خیابان قابل مشاهده باشد.
http://memarinews.com/Image/News/scalators-down%2003.jpg
پشتبامهای سبز مواج ورودی سالن افراد را به مسیرهای واقعدر زیر این سقفها خوانده و این حس كه ورودی شمالی از در پشتی است را از بین میبرد. كل طرح تأكیدی بر پایداری ماندگار حمل و نقل عمومی است.»
هزینه بازسازی و توسعه ایستگاه مبلغی بین 6.5 تا 7.5 بیلیون دلار در سال 2012 برآورد شده است و انتظار میرود ساخت آن 15 تا 20 سال به طول انجامد. با توسعه تجاری و ساخت ایستگاهی كه با محیط پیرامون همگام و یكپارچه بوده و به سیستم حمل و نقل منطقهای چندنوعه متصل است، انتظار میرود كه این ایستگاه به پروژهای حتی عظیمتراز آنچه تصور مینماییم تبدیل شود.»
http://memarinews.com/Image/News/scalators-down%2004.jpg
http://memarinews.com/Image/News/scalators-down%2005.jpg
http://memarinews.com/Image/News/scalators-down%2006.jpg
http://memarinews.com/Image/News/scalators-down%2007.jpg
منبع: سایت خبری / تحلیلی معماری نیوز
این طرح ادغامی از جایگاه جدید تلاقی مسافران با خردهفروشیهای قابل توجه و امكانات مسافری و مجموعهای از ورودیهای جدید خیابانهاست.
http://memarinews.com/Image/News/2012/9/9263_634844470634460000_l.jpg
ایستگاه اتحادیه واشنگتن ، یك راهنمای ملی و همچنین یكی از پرازدهامترین مراكز حمل و نقل چندنوعه در كشور را Daniel Burnham در سال 1907 طراحی كرده كه در حال حاضر دستخوش تغییراتی است.
تعداد مسافرانی كه روزانه از این ایستگاه با قطار، مترو و اتوبوس در تردد هستند بالغ بر 100000 نفر بوده كه این تعداد بیشتر از ظرفیت ایستگاه میباشد.
انتظار میرود كه در 15 الی 20 سال آینده تعداد مسافران سه برابر و تعداد قطارها دو برابر شود و تغییرات نیز در این راستا انجام خواهند شد.
HOK با همكاری Amtrak و Parsons Brinckerhoff از طرح احیاء و بازسازی ایستگاه و مطابقت آن با استانداردهای قرن 21 پردهبرداری كرد.
http://memarinews.com/Image/News/scalators-down%2001.jpg
این طرح، ایستگاه را بخش جداییناپذیری از طرح سرمایهگذاری راهروی شمال شرقی Amtrak میداند كه به راهها و طبقاتی ارتقا خواهد یافت.
این تغییرات پاسخگوی رفت و آمدها و خدمات راهآهن شهری با اتاقی برای توسعه آینده برای عملكرد و سرعت بالای آن است.
در قلب این طرح ، یك آلونك قطار است كه به مسافران پایتخت خوشآمد میگوید.
در طرح HOK از نور طبیعی برای روشن كردن ایستگاه استفاده شده است.
http://memarinews.com/Image/News/scalators-down%2002.jpg
این طرح ادغامی از جایگاه جدید تلاقی مسافران با خردهفروشیهای قابل توجه و امكانات مسافری و مجموعهای از ورودیهای جدید خیابانهاست.
در ضمن، سقف سبز شده با پوشش گیاهی، از مسافران در برابر ریزش باران محافظت كرده و دمای فضای داخل ایستگاه را نیز متعادل نگه میدارد.
Bill Hellmuth، مدیر طراح این سازه اظهار داشت: «ما قصد داشتیم آلونك قطاری بسازیم كه رفت و آمدها را كنترل كرده و همچنین سقف سبز آن از خیابان قابل مشاهده باشد.
http://memarinews.com/Image/News/scalators-down%2003.jpg
پشتبامهای سبز مواج ورودی سالن افراد را به مسیرهای واقعدر زیر این سقفها خوانده و این حس كه ورودی شمالی از در پشتی است را از بین میبرد. كل طرح تأكیدی بر پایداری ماندگار حمل و نقل عمومی است.»
هزینه بازسازی و توسعه ایستگاه مبلغی بین 6.5 تا 7.5 بیلیون دلار در سال 2012 برآورد شده است و انتظار میرود ساخت آن 15 تا 20 سال به طول انجامد. با توسعه تجاری و ساخت ایستگاهی كه با محیط پیرامون همگام و یكپارچه بوده و به سیستم حمل و نقل منطقهای چندنوعه متصل است، انتظار میرود كه این ایستگاه به پروژهای حتی عظیمتراز آنچه تصور مینماییم تبدیل شود.»
http://memarinews.com/Image/News/scalators-down%2004.jpg
http://memarinews.com/Image/News/scalators-down%2005.jpg
http://memarinews.com/Image/News/scalators-down%2006.jpg
http://memarinews.com/Image/News/scalators-down%2007.jpg
منبع: سایت خبری / تحلیلی معماری نیوز