PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : رقبای خود را از پا بیاندازید!!!!



ماری مریم
28th September 2012, 12:12 PM
در بازار شلوغ کسب و کار این روزهای دنیا، خیلی ها بر این باورند که شکستن قیمت ها، بهترین راه برای جذب مشتری است، حال آنکه ارتکاب به این اشتباه استراتژیک آفتی خطرناک برای کسب و کار به شمار می آید.




http://www.web.iran-forum.ir/uploads/posts/2012-05/1336048711_130045.jpg


رقابت اساسا یکی از ویژگی های بازار پویا و زنده به شمار می آید و کسب و کارهایی می توانند به موفقیت در رقابت فکر کنند که راه از میدان به در کردن رقبا را بلد باشند.
رقابت هم مثل هر پدیده دیگری راه و روش هایی دارد که در این مقاله تلاش می کنیم به صورت خلاصه به بیان برخی از برجسته ترین راه های رقابت با رقبا بپردازیم :

1 - بازآفرینی نکنید
یکی از بزرگترین اشتباهات کارآفرینان تازه کار این است که تصور می کنند باید برای رسیدن به موفقیت دست به کارهای خارق العاده بزنند. البته کسی شک ندارد که بازار همواره به افراد نوآور احتیاج دارد، اما کسب و کارها الزاما با انجام کارهای در ظاهر ویژه، موفق نمی شوند و گاهی به اقدامات ساده نیازمند هستند.

خیلی وقت ها راه موفقیت تلاش برای عرضه ایده ای تازه و نو نیست، بلکه نگاه دقیق به هدف کسب و کار و نیز پر کردن جاهای خالی و شکاف هایی است که در عرصه آن کسب و کار خاص وجود دارد. به عبارت دیگر سعی کنید تا حد امکان بازآفرینی نکنید و به جای آن به فکر تکمیل آنچه هست باشید.

2 - مشتری محور باشید
اصلا مهم نیست که کسب و کار شما چقدر بزرگ است، چه تعداد کارمند دارید و مشتریان تان چه میزان هستند، مهم این است که بتوانید از همین داشته های هر چند اندک بهترین و بیشترین استفاده را ببرید و آنها را راضی نگه دارید.
مدیران بزرگ و کارآفرینان درجه یک هموراه توصیه به احترام و ارائه خدمات به مشتری را دارند و معتقدند رقیبان به گرد پای کسب و کارهایی نمی رسند که به مشتری و خدمات به او، بیش از هر چیزی دیگری فکر کنند و اهمیت دهند.

3 - روی قیمت مانور ندهید
در بازار شلوغ کسب و کار این روزهای دنیا، خیلی ها بر این باورند که شکستن قیمت ها، بهترین راه برای جذب مشتری است، حال آنکه ارتکاب به این اشتباه استراتژیک آفتی خطرناک برای کسب و کار به شمار می آید.
در ابتدای امر این عمل، کاری هوشمندانه و حتی منطقی به شمار می آید، باعث جلب مشتری و بالا رفتن فروش می شود، اما در دراز مدت تنها نتیجه این کار این است که شما باید با گرفتن هر سفارش جدید پولی از جیب خودتان هم بپردازید. پس قیمت ها را بی جهت نشکنید و به همان قیمت های متعادل بازار راضی باشید.

4 - چشم هایتان را باز کنید
اگر پس از راه اندازی کسب و کار خود متوجه شدید که در بازار شلوغی قدم گذاشته اید و خدمات مشابه شما در بازار هدف کم نیستند، به جای دلسرد و ناراحت شدن، به این فکر باشید که چگونه می توانید در همین فضای شلوغ جای پای خود را محکم کنید.
چشم هایتان را باز کنید و با تحقیق و بررسی دقیق تمام جوانب بهترین تصمیم را بگیرید تا کسب و کاری قدرتمند در بازار شلوغ و پر از رقیب داشته باشید.

میلاد صفری
28th September 2012, 12:51 PM
ممنون ماری جان البته علاوه بر این ها تعیین بازار هدف و تحقیقات دقیق راجع به سلیقه و فرهنگ مردم نیز نقش مهمی داره

ati.druggist
28th September 2012, 05:21 PM
درود...
مرسی عزیزم عاااالی و مفید بود[tashvigh][golrooz]

ماری مریم
28th September 2012, 06:16 PM
ممنون ماری جان البته علاوه بر این ها تعیین بازار هدف و تحقیقات دقیق راجع به سلیقه و فرهنگ مردم نیز نقش مهمی داره

دقیقا درسته
ولی این موارد باید قبل از شروع هر گونه کسب وکاری صورت گیرد.

somayehfaridi
28th September 2012, 08:30 PM
ممنون از اطلاعات خوبتان

Amaterasu
28th September 2012, 10:44 PM
این موارد برای یه کسب و کار خوب لازمه ولی معمولا امروزه کارهایی که در بیشتر نقاط دنیا از جمله ایران وجود داره ایجاد کننده نیاز های کاذب هستند

باید بیشتر سعی در ایجاد کاری داشته باشیم که باعث رفع نیاز های اساسی می شوند.

میلاد صفری
29th September 2012, 02:44 PM
قبول دارم ماری جان ولی اگر طی کسب و کارم بهش توجه میشد خوب بود

استفاده از تمامی مطالب سایت تنها با ذکر منبع آن به نام سایت علمی نخبگان جوان و ذکر آدرس سایت مجاز است

استفاده از نام و برند نخبگان جوان به هر نحو توسط سایر سایت ها ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد