ماری مریم
24th September 2012, 12:29 PM
در طول سالها، آنها حقه های مختلفی را به کار برده اند تا شغل آنها قابل تحمل تر شود و اینکه چگونه آنها سرویس مشتری بهتری را با امکانات محدودی که در اختیار دارند، فراهم کنند.
http://static.melateiran.com/download/5dceb1bshjsy5t8/1.jpg (http://www.melateiran.com)
ملت ایران:این خبر جدیدی برای هیچ کس نیست که مهمانداران هواپیما این روزها شرایط سختی را پشت سر می گذارند. روزهایی وجود دارد که آنها شاهد فرودهای عجیب و غریب هستند.. امروزه بیشتر مهمانداران هواپیماها ساعات بیشتری را کار می کنند در حالی که بدست آوردن حقوق و مزایای این کار در پروازها کمتر از هر زمان دیگری شده است. شاید شما نیز دوست داشته باشید که در سفرهای خود با این مهمانداران صحبت کنید. در طول سالها، آنها حقه های مختلفی را به کار برده اند تا شغل آنها قابل تحمل تر شود و اینکه چگونه آنها سرویس مشتری بهتری را با امکانات محدودی که در اختیار دارند، فراهم کنند. در اینجا تعدادی از این حقه ها را می خوانیم.
قهوه دوکیسه ای
با وجود اینکه شرکتهای بازاریابی هواپیمایی بر سر داشتن خوشمزه ترین قهوه ها رقابت می کنند، حتی استار باکس نیز گاهی اوقات می تواند در طی پرواز مزه خوبی نداشته باشد. نوع مزه و کیفیت قهوه تماما به کسی که قهوه را در طی پرواز درست می کند بستگی دارد. گاهی اوقات ظرف دم کردن قهوه می تواند باعث بی کیفیت شدن آن شود و طعم و مزه آن را تغییر دهد. بسیاری از مهمانداران یاد گرفته اند که دو کیسه از قهوه را در قهوه درست کن بیندازند تا یک قهوه خوش طعم تر را برای مسافرین تهیه کنند و بیشتر آن را در پروازهای صبح زود انجام می دهند یا قبل از فرود آن را به مسافرین می دهند تا به بیدار شدن آنها کمک کنند.
http://static.melateiran.com/download/a0a0b1bshjsy5ru/2.jpg (http://www.melateiran.com)
بشقابها و لیوانهای گرم
در حالی که سرویس غذا در بسیاری از پروازهایی که این روزها انجام می شود، محدود شده است، مسافرینی که در بهترین کلاس یا بیزنس کلاس قرار دارند و سفرهای طولانی تری دارند، معمولا برای آنها سرویس غذا وجود دارد. یک حقه عمومی و معمول برای مهمانداران این است که قبل از سرو غذا، بشقابهای غذا و لیوانهای نوشیدنی را در فر یا گاز قرار می دهند تا گرم باشند. کامیونها نیز اغلب از همین مورد استفاده می کنند که باعث می شود غذا در هنگام سرو شدن دیرتر یخ کند و گرمای خود را حفظ کند. البته، این امر نیازمند داشتن یک مهماندار است که کاملا در مورد نیازهای مسافرین و راحتی آنها توجه داشته باشد. اما شما آزاد هستید که سؤال کنید که لیوان قهوه شما در گاز گرم شده است یا با آب جوش و گرم پر شده است قبل از اینکه شما قهوه یا چای خود را درون آن میل می کنید. قطعا نحوه گرم بودن آن در اینکه چه مدت گرم بماند تأثیر دارد.
http://static.melateiran.com/download/a872d1bshjsy5qg/3.jpg (http://www.melateiran.com)
نادیده گرفتن مست ها
مهمانداران هواپیما به ارتباط با مسافران افراطی عادت دارند که فکر می کنند می توانند مقدار بیشتری نوشیدنی قبل از فرود بنوشند. در حالی که بیشتر مهمانداران بلافاصله به این مسافرین تذکر نخواهند داد، اما حقه ها یی دارند برای برخورد با این افراد. این مهارتها شامل نداشتن ارتباط چشمی با مسافرین یا عبور نکردن از محل نشستن آنها است. این امر ممکن است موجب کمتر سرویس دادن به مسافرین همجوار این افراد شود. اگر نوشیدنی بیشتری سفارش داده شود، آنها لیوان را فقط تا نصف پر می کنند یا لبه لیوان را در مشروب انتخاب شده خم می کنند و بقیه آن را از آب پر می کنند تا آنها متوجه این امر نشوند.
http://static.melateiran.com/download/c78811bshjsy5os/4.jpg (http://www.melateiran.com)
جا دادن وسایل مسافرین
ناوگان هواپیمایی توسط گونه های مختلف صنعتی درست شده است. هرکدام با ظرفیتهای هوایی گوناگون. قسمت بوردینگ اغلب به عنوان کم تقاضاترین بخش یک پرواز درنظر گرفته می شود چراکه چمدانها و وسایل مسافرین همواره در آنجا قرار دارند. حتی اگر یک سطل به خوبی پر شود ، ممکن است در آن در تمام طول مسیر بسته نشود. یک حقه رایج در بین مهمانداران این است که در بالای آن وسایلی مانند پتو، بالشت و دیگر وسایل کوچک را قرار دهند تا آن را بخوبی پر کنند و به این شکل این مخزنها راحتتر پر می شوند و در نتیجه در آنها به راحتی بسته خواهد شد. این حقه ممکن است همچنین به شما کمک کند تا کیف و چمدان خود را تا آخرین دقایق پرواز بعدی کنترل کنید.
http://static.melateiran.com/download/19ba21bshjsy5no/5.jpg (http://www.melateiran.com)
برطرف کردن بوها
سرویسهای بهداشتی هواپیماها در طی مسیر استفاده های زیادی دارند بخصوص در پروازهای طولانی و دستگاههای تهویه همواره قادر به انجام صحیح و برطرف کردن بوها ندارند. بسیاری از مهمانداران کیسه های قهوه را در حمام و سرویسهای بهداشتی به منظور برطرف کردن بو می گذارند چراکه این کیسه ها مقداری از بو را به خود جذب می کنند. اگر شما در پرواز بعدی خود توالت بدبویی را پیدا کردید، از مهماندار بخواهید تا این کار را برای برطرف کردن بوی نامطبوع انجام دهد.
http://static.melateiran.com/download/81c851bshjsy5lq/6.jpg (http://www.melateiran.com)
جمع آوری وسایل و لوازم
هنگامی که مهمانداران زباله ها را جمع آوری می کنند، آنها واقعا اقدام به جداسازی آنها می کنند. بسیاری از کارخانجات آمریکایی این روزها دست به بازیافت زباله ها می زنند اما شما اغلب این خواسته مهمانداران را می شنوید که می گویند مجلات و روزنامه ها را به آنها پس دهید. علت اصلی آن این است که اینها سنگین و ضخیم هستند و فضای زیادی را اشغال می کنند اما بیشتر آنها به شما خواهند گفت که آنها می خواهند این نشریات را که در منزل به آنها نخواهد رسید، ذخیره کنند. اگر می خواهید باعث خوشحالی یک مهماندار شوید، به او مجلات جدید یا آخرین انتشارات را بدهید.
http://static.melateiran.com/download/8e68c1bshk28s3w/7.jpg (http://www.melateiran.com)
جمع آوری پسمانده ها
در پروازهای طولانی، بسیاری از شرکتهای هواپیمایی به مهمانداران اجازه می دهند تا وعده های فرست کلاس یا پسمانده ها را داشته باشند. اگر شما نخواهید که در ابتدای پرواز چیزی میل نکنید، مهماندار را از منوی دلخواه خود مطلع کنید. اگر این کار را نکنید، مهمانداران گرسنه، در پرواز بعدی شاید فکر کنند که شما مایل به غذا خوردن نیستید و خودشان غذای شما را میل کنند. همچنین، قوانین عرفی به شرکتهای هواپیمایی اجازه نمی دهد که با بطریهایی نیمه پر از الکل و مشروبات به کشور دیگری وارد شوند که به همین دلیل است که شما برخی از مهمانداران را می بینید که برخی از این شیشه ها و بطریها را قبل از فرود دور می ریزند. اگر شما تنها کسی هستید که از یک نوشیدنی خاص خوشتان می آید، برای اینکه آن را با اطمینان سرو کنید، آن را با خود از خانه ببرید. مهمانداران از اینکه این بطریها را بیرون بریزند متنفر هستند ولی در برخی اوقات باید این کار را انجام دهند.
http://static.melateiran.com/download/bda411bshjsy5gq/8.jpg (http://www.melateiran.com)
http://static.melateiran.com/download/5dceb1bshjsy5t8/1.jpg (http://www.melateiran.com)
ملت ایران:این خبر جدیدی برای هیچ کس نیست که مهمانداران هواپیما این روزها شرایط سختی را پشت سر می گذارند. روزهایی وجود دارد که آنها شاهد فرودهای عجیب و غریب هستند.. امروزه بیشتر مهمانداران هواپیماها ساعات بیشتری را کار می کنند در حالی که بدست آوردن حقوق و مزایای این کار در پروازها کمتر از هر زمان دیگری شده است. شاید شما نیز دوست داشته باشید که در سفرهای خود با این مهمانداران صحبت کنید. در طول سالها، آنها حقه های مختلفی را به کار برده اند تا شغل آنها قابل تحمل تر شود و اینکه چگونه آنها سرویس مشتری بهتری را با امکانات محدودی که در اختیار دارند، فراهم کنند. در اینجا تعدادی از این حقه ها را می خوانیم.
قهوه دوکیسه ای
با وجود اینکه شرکتهای بازاریابی هواپیمایی بر سر داشتن خوشمزه ترین قهوه ها رقابت می کنند، حتی استار باکس نیز گاهی اوقات می تواند در طی پرواز مزه خوبی نداشته باشد. نوع مزه و کیفیت قهوه تماما به کسی که قهوه را در طی پرواز درست می کند بستگی دارد. گاهی اوقات ظرف دم کردن قهوه می تواند باعث بی کیفیت شدن آن شود و طعم و مزه آن را تغییر دهد. بسیاری از مهمانداران یاد گرفته اند که دو کیسه از قهوه را در قهوه درست کن بیندازند تا یک قهوه خوش طعم تر را برای مسافرین تهیه کنند و بیشتر آن را در پروازهای صبح زود انجام می دهند یا قبل از فرود آن را به مسافرین می دهند تا به بیدار شدن آنها کمک کنند.
http://static.melateiran.com/download/a0a0b1bshjsy5ru/2.jpg (http://www.melateiran.com)
بشقابها و لیوانهای گرم
در حالی که سرویس غذا در بسیاری از پروازهایی که این روزها انجام می شود، محدود شده است، مسافرینی که در بهترین کلاس یا بیزنس کلاس قرار دارند و سفرهای طولانی تری دارند، معمولا برای آنها سرویس غذا وجود دارد. یک حقه عمومی و معمول برای مهمانداران این است که قبل از سرو غذا، بشقابهای غذا و لیوانهای نوشیدنی را در فر یا گاز قرار می دهند تا گرم باشند. کامیونها نیز اغلب از همین مورد استفاده می کنند که باعث می شود غذا در هنگام سرو شدن دیرتر یخ کند و گرمای خود را حفظ کند. البته، این امر نیازمند داشتن یک مهماندار است که کاملا در مورد نیازهای مسافرین و راحتی آنها توجه داشته باشد. اما شما آزاد هستید که سؤال کنید که لیوان قهوه شما در گاز گرم شده است یا با آب جوش و گرم پر شده است قبل از اینکه شما قهوه یا چای خود را درون آن میل می کنید. قطعا نحوه گرم بودن آن در اینکه چه مدت گرم بماند تأثیر دارد.
http://static.melateiran.com/download/a872d1bshjsy5qg/3.jpg (http://www.melateiran.com)
نادیده گرفتن مست ها
مهمانداران هواپیما به ارتباط با مسافران افراطی عادت دارند که فکر می کنند می توانند مقدار بیشتری نوشیدنی قبل از فرود بنوشند. در حالی که بیشتر مهمانداران بلافاصله به این مسافرین تذکر نخواهند داد، اما حقه ها یی دارند برای برخورد با این افراد. این مهارتها شامل نداشتن ارتباط چشمی با مسافرین یا عبور نکردن از محل نشستن آنها است. این امر ممکن است موجب کمتر سرویس دادن به مسافرین همجوار این افراد شود. اگر نوشیدنی بیشتری سفارش داده شود، آنها لیوان را فقط تا نصف پر می کنند یا لبه لیوان را در مشروب انتخاب شده خم می کنند و بقیه آن را از آب پر می کنند تا آنها متوجه این امر نشوند.
http://static.melateiran.com/download/c78811bshjsy5os/4.jpg (http://www.melateiran.com)
جا دادن وسایل مسافرین
ناوگان هواپیمایی توسط گونه های مختلف صنعتی درست شده است. هرکدام با ظرفیتهای هوایی گوناگون. قسمت بوردینگ اغلب به عنوان کم تقاضاترین بخش یک پرواز درنظر گرفته می شود چراکه چمدانها و وسایل مسافرین همواره در آنجا قرار دارند. حتی اگر یک سطل به خوبی پر شود ، ممکن است در آن در تمام طول مسیر بسته نشود. یک حقه رایج در بین مهمانداران این است که در بالای آن وسایلی مانند پتو، بالشت و دیگر وسایل کوچک را قرار دهند تا آن را بخوبی پر کنند و به این شکل این مخزنها راحتتر پر می شوند و در نتیجه در آنها به راحتی بسته خواهد شد. این حقه ممکن است همچنین به شما کمک کند تا کیف و چمدان خود را تا آخرین دقایق پرواز بعدی کنترل کنید.
http://static.melateiran.com/download/19ba21bshjsy5no/5.jpg (http://www.melateiran.com)
برطرف کردن بوها
سرویسهای بهداشتی هواپیماها در طی مسیر استفاده های زیادی دارند بخصوص در پروازهای طولانی و دستگاههای تهویه همواره قادر به انجام صحیح و برطرف کردن بوها ندارند. بسیاری از مهمانداران کیسه های قهوه را در حمام و سرویسهای بهداشتی به منظور برطرف کردن بو می گذارند چراکه این کیسه ها مقداری از بو را به خود جذب می کنند. اگر شما در پرواز بعدی خود توالت بدبویی را پیدا کردید، از مهماندار بخواهید تا این کار را برای برطرف کردن بوی نامطبوع انجام دهد.
http://static.melateiran.com/download/81c851bshjsy5lq/6.jpg (http://www.melateiran.com)
جمع آوری وسایل و لوازم
هنگامی که مهمانداران زباله ها را جمع آوری می کنند، آنها واقعا اقدام به جداسازی آنها می کنند. بسیاری از کارخانجات آمریکایی این روزها دست به بازیافت زباله ها می زنند اما شما اغلب این خواسته مهمانداران را می شنوید که می گویند مجلات و روزنامه ها را به آنها پس دهید. علت اصلی آن این است که اینها سنگین و ضخیم هستند و فضای زیادی را اشغال می کنند اما بیشتر آنها به شما خواهند گفت که آنها می خواهند این نشریات را که در منزل به آنها نخواهد رسید، ذخیره کنند. اگر می خواهید باعث خوشحالی یک مهماندار شوید، به او مجلات جدید یا آخرین انتشارات را بدهید.
http://static.melateiran.com/download/8e68c1bshk28s3w/7.jpg (http://www.melateiran.com)
جمع آوری پسمانده ها
در پروازهای طولانی، بسیاری از شرکتهای هواپیمایی به مهمانداران اجازه می دهند تا وعده های فرست کلاس یا پسمانده ها را داشته باشند. اگر شما نخواهید که در ابتدای پرواز چیزی میل نکنید، مهماندار را از منوی دلخواه خود مطلع کنید. اگر این کار را نکنید، مهمانداران گرسنه، در پرواز بعدی شاید فکر کنند که شما مایل به غذا خوردن نیستید و خودشان غذای شما را میل کنند. همچنین، قوانین عرفی به شرکتهای هواپیمایی اجازه نمی دهد که با بطریهایی نیمه پر از الکل و مشروبات به کشور دیگری وارد شوند که به همین دلیل است که شما برخی از مهمانداران را می بینید که برخی از این شیشه ها و بطریها را قبل از فرود دور می ریزند. اگر شما تنها کسی هستید که از یک نوشیدنی خاص خوشتان می آید، برای اینکه آن را با اطمینان سرو کنید، آن را با خود از خانه ببرید. مهمانداران از اینکه این بطریها را بیرون بریزند متنفر هستند ولی در برخی اوقات باید این کار را انجام دهند.
http://static.melateiran.com/download/bda411bshjsy5gq/8.jpg (http://www.melateiran.com)