Gileva
11th September 2012, 01:50 PM
سلامت نیوز : محققان دانشگاه میامی با انجام مطالعات خود دریافتند كه نمایش رفتارهای خجالتگونه و گوشه گیرانه در اوایل سال مهدكودك و پیشدبستانی در برخی از كودكان شروع میشود كه با پایینترین مهارتهای علمی و كندترین پیشرفتهای آموزشی در طول سال همراه میشود.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ؛ براساس این گزارش محققان افزودند كه كودكان خجالتی كه بسیار درونگرا هستند تمایل دارند از سر كلاس درس ناپدید شوند كه در نهایت در فعالیتهای كلاسی تعامل نكرده و میزان یادگیری آنها در طول سال كاهش مییابد و این در حالی است كه كودكان پر سر و صدا و مخل نظم به احتمال زیاد میتوانند با جلب توجه معلم از استراتژیهای آموزشی خاص بهره گیرند و بهتر پیشرفت كنند.
نتایج حاصل از این گزارش همچنین میافزاید: آماده كردن كودكان برای آموزش فقط شامل یاد دان الفبا نمیشود و داشتن آمادگی اجتماعی و عاطفی نیز به همان اندازه مهم است. به گفته محققان تحقیقات جدید میتواند توسعه بخش مداخلات و انجام تمرینات كلاسی به طور متناسب با نیازهای كودكان مختلف باشد و آموزشهای مناسب و حرفهای تری را برای معلمان فراهم كند تا كودكانی كه به كمك نیاز دارند بهتر شناسایی شوند كه این امر به ویژه در اوایل دوران كودكی بسیار مهم است.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ؛ براساس این گزارش محققان افزودند كه كودكان خجالتی كه بسیار درونگرا هستند تمایل دارند از سر كلاس درس ناپدید شوند كه در نهایت در فعالیتهای كلاسی تعامل نكرده و میزان یادگیری آنها در طول سال كاهش مییابد و این در حالی است كه كودكان پر سر و صدا و مخل نظم به احتمال زیاد میتوانند با جلب توجه معلم از استراتژیهای آموزشی خاص بهره گیرند و بهتر پیشرفت كنند.
نتایج حاصل از این گزارش همچنین میافزاید: آماده كردن كودكان برای آموزش فقط شامل یاد دان الفبا نمیشود و داشتن آمادگی اجتماعی و عاطفی نیز به همان اندازه مهم است. به گفته محققان تحقیقات جدید میتواند توسعه بخش مداخلات و انجام تمرینات كلاسی به طور متناسب با نیازهای كودكان مختلف باشد و آموزشهای مناسب و حرفهای تری را برای معلمان فراهم كند تا كودكانی كه به كمك نیاز دارند بهتر شناسایی شوند كه این امر به ویژه در اوایل دوران كودكی بسیار مهم است.