توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : اگه شما رئیس اموزش پرورش یا مولف کتب درسی بودین برای بهبود وضع اموزشی چیکار میکردین؟
reza-1369
7th September 2012, 10:44 PM
اگه شما رئیس اموزش پرورش یا مولف کتب درسی بودین برای بهبود وضع اموزشی چیکار میکردین؟
از راهنمایی هاتون ممنون میشوم.
mamadshumakher
7th September 2012, 10:48 PM
اول از همه اموزش زبان انگلیسی رو از اول ابتدایی شروع میکردم.
mehrab123
7th September 2012, 10:52 PM
دوم یه تحول ایجاد میکردم جوری که هر چیزی گفتم همه بگن چشم البته اگه چیزی که گفتم درست باشه
نه مثل وزیر
Outta_Breathe1020
7th September 2012, 10:53 PM
هرسال کتابای اصلی رو تغییر اساسی نمیدادم که کلی مشکلات پیش بیاد! برای کمک درسی ها، اونایی که کنکور دارن، خصوصا اونایی که پشت کنکور میمونن با این تغییر کتابا خیلی مشکلات پیش میاد.
[afsoorde]
mamadshumakher
7th September 2012, 10:57 PM
شاید بارها شنیدید طرف میگه من دیپلم قدیمو دارما.
به نظرم حجم کتابا و سطح درسی باید بازبینی بشه.احساس میکنم دبستانی هارو زیادی دارن تو ناز و نعمت درس میدن.این اواخر شنیده بودم که میگفتن کتاب رو بزارید جلوی بچه و بهش املا بگید که اگه یه کلمه رو بلد نبود از رو کتاب نگاه کنه دلش نشکنه [nishkhand]
محسن آزماینده
7th September 2012, 11:02 PM
سلام
سوال خوبی بود.
بیشتر هندی ها و پاکستانی ها زبان انگلیسی را بلد هستند.چون در بهترین سن یادگیری زبان(یعنی دوران ابتدایی)زبان تحصیل میکنند.
به نظر من دانش آموز ابتدایی بیشتر از آنکه به حفظیات و تاریخ دروغ نیاز داشته باشد به یادگیری آموزش حل مسئله نیاز دارد.به جای انشا هم بهتره که درسی به نام خلاصه نویسی یاد بگیرند.به این صورت که یک داستان برای او تعریف کنند و خلاصه آن را از او بخواهند.
این برای مقطع ابتدایی بود.
مقطع راهنمایی باید برای کشف استعداد دانش آموز باشد و در مقطع دبیرستان باید آموزشهای تخصصی به او داده شود.
- - - به روز رسانی شده - - -
سلام
سوال خوبی بود.
بیشتر هندی ها و پاکستانی ها زبان انگلیسی را بلد هستند.چون در بهترین سن یادگیری زبان(یعنی دوران ابتدایی)زبان تحصیل میکنند.
به نظر من دانش آموز ابتدایی بیشتر از آنکه به حفظیات و تاریخ دروغ نیاز داشته باشد به یادگیری آموزش حل مسئله نیاز دارد.به جای انشا هم بهتره که درسی به نام خلاصه نویسی یاد بگیرند.به این صورت که یک داستان برای او تعریف کنند و خلاصه آن را از او بخواهند.
این برای مقطع ابتدایی بود.
مقطع راهنمایی باید برای کشف استعداد دانش آموز باشد و در مقطع دبیرستان باید آموزشهای تخصصی به او داده شود.
ali-m
7th September 2012, 11:07 PM
به هيچ كانديدي(نماينده مجلس) اجازه نميدادم با روي كار اومدنش طرفداراشو روي كار بياره و مخالفاشو عزل كنه.
متاسفانه با هر انتخابات افرادي عزل و نصب ميشن، حقوق معلما تغيير ميكنه، كه فكر ميكنم با اين كار در حق بعضي ها ظلم ميشه.
reza-1369
7th September 2012, 11:09 PM
اینا که ادعا می کنن با علم روز اروپا پیش میریم.ولی تا اونجایی که ما دیدیم در مقطع ابتدایی یارو با مدرک دکترا می رفت سر کلاس تا استعداد یابی شن.
آسمان آبی2020
7th September 2012, 11:26 PM
کتابهای زبان دبیرستان وراهنمایی باید یه تغییر اساسی داشته باشه.فک کنم 15سالی هست که عوض نشده!چیزایی که درس داده میشه فک کنم مدتهاس که دیگه بکار نمیاد.یه چیزی تو مایه های فارسی دری ما!تو کتاب ریاضی و فیزیک باید بجای املای فارسی مساله های "جون دار" باشه.شیمی هم متنش طوری باشه که واسه ی دانش آموز قابل فهم باشه.(بخصوص شیمی سال دوم)...
elinaaa
7th September 2012, 11:30 PM
ما که 12 سال تو مدرسه درس خوندیم آخرش هیچی...نه انگلیسی درست حسابی یاد گرفتیم ،نه عربی،نه چارتا مطلب ادبی...ریا ضی و فیزیکم که نگو
خلاصه هرچیم یاد گرفتیم یا از یادمون رفت یا به دردمون نخورد...نمیدونم مشکل من بودم یا تدریس معلمامون یا کتابامون...به هرحال من اگه باشم یه سری مطالب بیخودیو که واقعا یادگرفتنش هیچ فایده ای نداره رو از کتابا حذف میکردم البته بماند که مشکلات انقدر فراوونه که باید از ریشه درستش کرد
البته یه کار خوب دیگه آموزش کامپیوتر تو مدرسه هست و آشنایی با کامپیوتر اونم از همون دوران کودکی ما که اونموقع این امکانو نداشتیم...گرچه بچه های الان خیلی چیزا بلدن ولی روش استفاده درستشو متاسفانه بلد نیستن....
Outta_Breathe1020
7th September 2012, 11:36 PM
کتابهای زبان دبیرستان وراهنمایی باید یه تغییر اساسی داشته باشه.فک کنم 15سالی هست که عوض نشده!چیزایی که درس داده میشه فک کنم مدتهاس که دیگه بکار نمیاد.یه چیزی تو مایه های فارسی دری ما!تو کتاب ریاضی و فیزیک باید بجای املای فارسی مساله های "جون دار" باشه.شیمی هم متنش طوری باشه که واسه ی دانش آموز قابل فهم باشه.(بخصوص شیمی سال دوم)...
کتاب زبانا که پر از غلط هم هستن!
کتاب زبان راهنمایی که آخرشه واقعا!
آخرای کتاب سال اول راهنمایی یه اشتباه داشت به چه ضایعی!!!(جایی برای حرف از بقیه اشتباها نمیزاره!)
امسال نمیدونم ولی تا پارسال که بود اون اشتباه!
have فعل اصلی بود! با همونم سوالی کرده بود جمله رو! یعنی با have!
آسمان آبی2020
7th September 2012, 11:39 PM
کتاب زبانا که پر از غلط هم هستن!
کتاب زبان راهنمایی که آخرشه واقعا!
آخرای کتاب سال اول راهنمایی یه اشتباه داشت به چه ضایعی!!!(جایی برای حرف از بقیه اشتباها نمیزاره!)
امسال نمیدونم ولی تا پارسال که بود اون اشتباه!
have فعل اصلی بود! با همونم سوالی کرده بود جمله رو! یعنی با have!
آفرین دقیقا...ما هرچی با دبیر بحث کردیم که اینی که داری میگی غلطه گفت نه!ملاک کتابه!!!ولی آخرسال اعتراف کرد...[khande]
بلدرچین
7th September 2012, 11:40 PM
ازابتدایی شروع میکردم بچه هارو طبق علایقی که به رشته ها دارن یا استعداد هایی که دارند دسته بندی کنم.استعداد های بچه ها رو میشناختم بعد روشون سرمایه گذاری میکردم.
ازابتدایی کم کم شروع به اموزش زبان انگلیسی و یک زبان سومی مثل آلمانی یا فرانسوی یا اسپانیایی میکردم تا دراینده مشکلی نداشته باشن.
بچه هارو علاقه مند به درس و مدرسه میکردم مثل پرداختن به کارهایی که دوست دارند.
ازهمون ابتدایی شروع به اموزش دادن درباره اختراعو مخترع میکردم تا وقتی به سوم یا چهارم دبیرستان رسیدن بتونن راحت اختراع کنن.
یک زنگ مخصوص هر روز ایجاد میکردم توی هرپایه ای که یک کتاب داستان رو بخونن و خلاصه ای ازاون داستانی که خوندن بنویسن تا هم مشکلات اینده ی نگارشیشون حل بشه هم به درک و فهمشون اضافه بشه اینجوری مشکل فرار از درس هم حل میشه.
علایق ورزشیه تمای بچه هارو پیدا میکردم و روشون کار میکردم تا هرمدرسه چندتا تیم توی رشته های مختلف داشته باشه.اینجوری بچه ها از فساد و تنبلیو... راحت میشن.
توی هرمدرسه دو نوع کلاس راه مینداختم.یکی کلاس درس عمومی و یکی هم کلاس درس مکانیک و... که هرکسی حوصله ی درس رو نداشت بتونه یک کار مفیدی رو انجام بده و کارهای اضافیو وقت طلف کردن نداشته باشه.
اموزش جنسی رو از راهنمایی هم توی مدرسه های پسران هم دختران راه مینداختم و از خطرات میگفتم تا مشکلات حال رفع بشه.
توی تمامیه مدارس هرهفته یا ماه مسابقات علمی و ادبی و ورزشی و... ایجاد میکردم تا استعداد های دانش اموزان توی هر پایه بهترو بهتر بشه.
هفته ای چند جلسه به موضوع تاریخ میپرداختم تا همه از گذشتگان راستشون مطلع بشنو بدونن این وطن چجوری شکل گرفته و....
و.......
اینهارو خیلی پیشنهاد دادم اما فقط خنده دیدم و تحقیر و تمسخر...
آسمان آبی2020
7th September 2012, 11:44 PM
اینا که ادعا می کنن با علم روز اروپا پیش میریم.ولی تا اونجایی که ما دیدیم در مقطع ابتدایی یارو با مدرک دکترا می رفت سر کلاس تا استعداد یابی شن.
دکتری؟؟؟؟؟اگه میدونستید تو گزینش آموزش و پرورش واسه استخدام چه سوالایی میپرسن...[taajob]
discover
8th September 2012, 12:13 AM
از همون اول فضایی ایجاد میکردم که بچه ها با تکنلوژی و علوم جدید آشنا بشن نه این که متخصصص بشن فقط تو فضای پیشرفت باشن تا از اول بتونن تو ناخوداگاه خودش شاخه ی مورد علاقه شون رو پیدا کنن.
تو ابتدایی یا راهنمایی درسهایی رو قرار میدادم تا بچه ها انظباط درونی و مدیریت درونی خودشون رو یاد بگیرن.درس های درست و حسابی نه این درسهای آبکی که به ما دادن.
یه چیز دیگه اینکه اگه به معلما بهای بیشتری داده بشه اوضاع کلا بهتر میشه.این طوری اونا بیشتر حس مسئولیت پذیری میکنن.
سمانه بیات
8th September 2012, 12:33 AM
من حتما تو گزینش استخدام معلما تجدید نظرمیکردم.بعد که بهترینارو آوردم حالا بهترین امکاناتو بهشون میدادم تا از هر دغدغه ای تهی باشن.
اوایل بهمن بود من یکسر رفتم دانشگاه تربیت معلم(البته آخر هفته که فقط فرهنگیان کلاس داشتن)اونوقت بود که به حال نسلی که دست این افراد به اصطلاح فرهنگی قراره پرورش پیداکنن تاسف خوردم.
البته این مطلبی که بیان کردم شامل همه معلمین نمیشه(مامان خودم هم معلمن گفتم که کسی فک نکنه این مسئله عامه)ولی معتقدم افراد با بالاترین مدارج علمی و انسانهای فهمیده و متمدن باید فقط وارد این عرصه بشن و حتی ورود یک فرد بی لیاقت به این جامعه فاجعه باره چون نسله آینده رو میسازن.
خیلی قبلترا که میگفتیم یکی معلمه همه طرزه نگاهشون تغییر میکرد و میشد پر از احترام.ولی حالا وقتی میگیم فلانی معلمه کسی براش تره هم خورد نمیکنه.این شغل تبدیل شده به یک شغل خیلی عادی.
شاید این برخورد ناشی از خیلی مسائل باشه ولی نمیشه این مورد هم نادیده گرفت که معلمان امروز ما(به خصوص دوره دبستان) بار علمی زیادی ندارن و گاها از فرهنگ هم تهی هستن.
بازم تاکید میکنم حتی اگه این تعداد انگشت شمار باشن که نیستن بازم فاجعه بزرگیه.
بلدرچین
8th September 2012, 12:38 AM
کسی روی حرفای من نظری نداره؟؟[soal]
چکامه91
8th September 2012, 12:48 AM
سلام
به نظر من تمام کتابا نیاز به بازبینی خیلی خیلی دقیق تر دارن.
حتی کتابایی که تازه تالیف شدن
همچنین به نظر من مشکل کتابای زبان فقط مربوط به زبان انگلیسی نمیشه
کتابای زبان فارسی و ادبیات هم دچار عقب موندگی هستن!
از محتوای خیلی از کتابا هم بخصوص دبیرستان روز به روز کاسته میشه
نیاز به کادر تالیف دقیق تر احساس میشه
سمیه نجفی
8th September 2012, 09:03 AM
agar man jaye vazir bodam azav hajme ketabaro kam mikardam baadesham ta 5ebtedaye faghat maharathaye zendegi ra be bacheha yad midadam moshkel ma zaban englisi nist moshkel amal kardan hast ke bachehaye ma yad nagereftan faghat be hefzeyat tavajoh kardan ke be dard nemikhore
سمیه نجفی
8th September 2012, 09:10 AM
belderchin jan nazaratet moheme ama man ke chand sale ba in sistem dar hal hamkari hastam agar bekhan nazarate shomara ejra konan shayad salha tol bekeshe alanam ta hododi daran anjam midam ama ghablesh moalema bayad amozesh bebinan ke vaghean nyaz be hazinehaye gazaf dare be nazare shoma dar amozesh parvaresh migan sistem arzeshyabi tosifi ke chand sale dare ejra mishe ta hododi ham movafagh bode
نسیم بهآر
8th September 2012, 10:08 AM
سلام
بنظر من تدریس زبان از همون سالهای اول ورود به مدرسه خوبه که فکر میکنم الانم همینطوری شده.
کتابا یه ذره کاربردی تر بشن.
تو دبیرستانم یه سری کتاب بازم کاربردی برای بچه ها بذارن مثل کودکیاری یا چیزای دیگه...
زهرا قربانی
8th September 2012, 10:39 AM
به نظر من بزرگترین اشکال اینه که ما تا زمان پیش دانشگاهی میخوایم از هر مبحث علمی یک کوچولو رو یاد بگیریم که این به نظر من واقعا اشتباهه
الان من 12 ساله که دارم درس میخونم اما هیچ چیز بدرد بخوری تو مدرسه یاد نگرفتم که این مدت زمان کمی هم نیست
Majid_GC
8th September 2012, 10:43 AM
در همه ی مقاطع تاریخ می خوانیم ، حفظ میکنیم و پاسخ می دهیم !
جغرافی می خوانیم ، اسم کشور ها و شهر ها و عقاید هر منطقه را حفظ میکنیم
دین و بینش زندگی می خوانیم و تمام روایات و آیات را از بر میکنیم
ریاضی و زیست و شیمی می خوانیم و به سخت ترین سوالات پاسخ می دهیم
اما در آخر همه ی این ها
نه چیزی از ارزش و مقام انسان های بزرگ تاریخ یادمان می ماند
نه چیزی از زیبایی های هر شهر
نه اینکه بتوانیم عقاید خودمان را خودمان رقم بزنیم و تعصب نداشته باشیم
و نه هیچ کدام از دروس دیگر کاربردی برای مان ندارد
من که فکر میکنم این بحث خیلی ریشه دار تر از این هاست
و باید به همان اندازه که به آموزش توجه میکنیم به پرورش هم توجه کنیم!
✿elnaz✿
8th September 2012, 11:51 AM
سلام
اولش كه ميومدم فرق آموزشي بين مدارس دولتي و غير دولتي و فرزانگان رو برميداشتم.چون همشون ي استعداد دارن ولي با اموزشي كه بهشون ميشه موقعيت هاشون در آينده فرق ميكنه.
توي كتاباي درسي هم مطالبي رو قرارميدادم كه به درد روزهاي زندگي هم بخوره. مثل روابط اجتماعي.آشپزي...
مطالب علمي رو هم بروز ميكردم.
سعي ميكردم تو همه ي مدارس آزمايشگاه با امكانات خوب بزارم كه دانش آموز از نزديك درس رو لمس كنه
reza-1369
8th September 2012, 03:14 PM
ازابتدایی شروع میکردم بچه هارو طبق علایقی که به رشته ها دارن یا استعداد هایی که دارند دسته بندی کنم.استعداد های بچه ها رو میشناختم بعد روشون سرمایه گذاری میکردم.
ازابتدایی کم کم شروع به اموزش زبان انگلیسی و یک زبان سومی مثل آلمانی یا فرانسوی یا اسپانیایی میکردم تا دراینده مشکلی نداشته باشن.
بچه هارو علاقه مند به درس و مدرسه میکردم مثل پرداختن به کارهایی که دوست دارند.
ازهمون ابتدایی شروع به اموزش دادن درباره اختراعو مخترع میکردم تا وقتی به سوم یا چهارم دبیرستان رسیدن بتونن راحت اختراع کنن.
یک زنگ مخصوص هر روز ایجاد میکردم توی هرپایه ای که یک کتاب داستان رو بخونن و خلاصه ای ازاون داستانی که خوندن بنویسن تا هم مشکلات اینده ی نگارشیشون حل بشه هم به درک و فهمشون اضافه بشه اینجوری مشکل فرار از درس هم حل میشه.
علایق ورزشیه تمای بچه هارو پیدا میکردم و روشون کار میکردم تا هرمدرسه چندتا تیم توی رشته های مختلف داشته باشه.اینجوری بچه ها از فساد و تنبلیو... راحت میشن.
توی هرمدرسه دو نوع کلاس راه مینداختم.یکی کلاس درس عمومی و یکی هم کلاس درس مکانیک و... که هرکسی حوصله ی درس رو نداشت بتونه یک کار مفیدی رو انجام بده و کارهای اضافیو وقت طلف کردن نداشته باشه.
اموزش جنسی رو از راهنمایی هم توی مدرسه های پسران هم دختران راه مینداختم و از خطرات میگفتم تا مشکلات حال رفع بشه.
توی تمامیه مدارس هرهفته یا ماه مسابقات علمی و ادبی و ورزشی و... ایجاد میکردم تا استعداد های دانش اموزان توی هر پایه بهترو بهتر بشه.
هفته ای چند جلسه به موضوع تاریخ میپرداختم تا همه از گذشتگان راستشون مطلع بشنو بدونن این وطن چجوری شکل گرفته و....
و.......
اینهارو خیلی پیشنهاد دادم اما فقط خنده دیدم و تحقیر و تمسخر...
اینا همه درست اما هزینه و افراد متخصص می خواد.مخصوصآ هزینه که فک کنم بودجه چندین ساله یه کشور بخواتد.
اصل نظارت بر انجام کار هست که تو ایران وجود نداره البته بالا دستیا خوبن ولی پایین...............
برا مثال تصویب شد برا خودرو ها برگه معاینه فنی صادر بشه.اوایل کارا درست بود ماشین دو ساله با هزار معاینه برگه براش صادر می شد.ولی الان خدا شاهد جلو چشم خودم برا پیکان 57 ده تومن گرفت یه برگه به شیشش چسبوند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بلدرچین
8th September 2012, 03:22 PM
برای اینده بچه های وطن اینا لازمه وگرنه همشون...
بحث
8th September 2012, 03:33 PM
من نمره رو حذف میکردم و به جای اون امتیاز میذاشتم هیچ کسم رد یا تجدید نمیشد ومیتونست به مرحله ی بعدی بره فقط امتیاز کمی میگرفت اینجوری دیگه هیچ کس تو امتحان استرس نمره نداشت و فکر کنم همه تشویق به درس خوندن میشدن[labkhand]
چامه
8th September 2012, 06:54 PM
اولین نکته برای من اینه که مهم تر از الفبا که باید از دبستان شروع بشه روابط اجتماعی و حق و حقوق انسانیه
بچه ها باید یاد بگیرند که فقط همون شهری که توش زندگی می کنند نیست باید بفهمند که در آن واحد میلیون ها نفر در شرایطی شبیه خودشون هستند. برای پیشرفت یه کشور افراد اون باید جهانی بشند که لازمه ی این کار زبانهای بین المللی هم هست.
در مومرد کتابا مطالب تکراری که هر سال تکرار میشند از دبستان تا راهنمایی
و پر بار کردن و جذاب تر کردن کتابای تاریخ و زبان فارسی وزبان انگلیسی ( اخه کتاب زبان فارسی دبیرستان رو با عربی مقایسه بکنید)
مرسی بحث خیلی جالبی بود[golrooz]
1344
8th September 2012, 09:33 PM
سلام
سوال خوبی بود.
بیشتر هندی ها و پاکستانی ها زبان انگلیسی را بلد هستند.چون در بهترین سن یادگیری زبان(یعنی دوران ابتدایی)زبان تحصیل میکنند.
به نظر من دانش آموز ابتدایی بیشتر از آنکه به حفظیات و تاریخ دروغ نیاز داشته باشد به یادگیری آموزش حل مسئله نیاز دارد.به جای انشا هم بهتره که درسی به نام خلاصه نویسی یاد بگیرند.به این صورت که یک داستان برای او تعریف کنند و خلاصه آن را از او بخواهند.
این برای مقطع ابتدایی بود.
مقطع راهنمایی باید برای کشف استعداد دانش آموز باشد و در مقطع دبیرستان باید آموزشهای تخصصی به او داده شود.
- - - به روز رسانی شده - - -
سلام
سوال خوبی بود.
بیشتر هندی ها و پاکستانی ها زبان انگلیسی را بلد هستند.چون در بهترین سن یادگیری زبان(یعنی دوران ابتدایی)زبان تحصیل میکنند.
به نظر من دانش آموز ابتدایی بیشتر از آنکه به حفظیات و تاریخ دروغ نیاز داشته باشد به یادگیری آموزش حل مسئله نیاز دارد.به جای انشا هم بهتره که درسی به نام خلاصه نویسی یاد بگیرند.به این صورت که یک داستان برای او تعریف کنند و خلاصه آن را از او بخواهند.
این برای مقطع ابتدایی بود.
مقطع راهنمایی باید برای کشف استعداد دانش آموز باشد و در مقطع دبیرستان باید آموزشهای تخصصی به او داده شود.
با این نظریه موافقم....[tashvigh]
shahramghasemi
9th September 2012, 10:23 AM
درسهایی که کاربرد علمی ندارن حذتف می کردم و از طرفی هم ریاضی را به صورت مدیریت شده و با برنامه ریزی دقیق ارائه می دادم زبان انگلیسی را هم از دوران ابتدایی شروع به تدریس می کردم برای بچه ها از همان ابتدا مشاور و روانشانس قرار می دادم تا در صورت داشتن مشکل در همان ابتدا حل شود .....................
عرفان سلیم زاده
9th September 2012, 11:14 AM
دختر پسرا رو از اول ابتدایی با هم قاطی می کردم.
elinaaa
9th September 2012, 01:20 PM
دختر پسرا رو از اول ابتدایی با هم قاطی می کردم.
به نظرم ایده خوبیه....شاید با این کار یه سری مشکلات تو روابط بین دختر و پسرا در دانشگاه هم حل بشه...
نسترن.
10th September 2012, 03:45 PM
تقریبا به همه چی اشاره شد بجز......
موسیقی
از همون اول........
amirhosyn
12th September 2012, 12:55 PM
بهبود وضع آموزش!؟مگه میشه آدمای به این خوبی و با سوادی ومسئولیت پذیر مهمترین مسئله ی این مملکت راپشت گوش بذارند و مشکلات را حل نکنند!؟(من که بخاطر همین از دانشگاه انصراف دادم)
استفاده از تمامی مطالب سایت تنها با ذکر منبع آن به نام سایت علمی نخبگان جوان و ذکر آدرس سایت مجاز است
استفاده از نام و برند نخبگان جوان به هر نحو توسط سایر سایت ها ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.