وحید 0319
4th September 2012, 09:53 AM
تراشه های کانسپچوال ـ برنارد چومی و چیستی معماری در هفت پرده
http://www.etoood.com/Images/News/Large/2282634819346929623005201252309628.jpg
برنارد چومی (http://www.etoood.com/NewsList.aspx?Des=35)، بین سال های 1976 تا 1977 پوسترهایی را برای تدقیق چیستی معماری طراحی کرد، در فرصت پیش امده بی ینال ونیز 2012 سعی کرده است دوباره از تکنیک های تبلیغاتی برای نشان دادن وجه تفاوت نظریه معماری نضج گرفته در اکادمی و واقعیت کم و بیش شیک و پیک و منفصل از ان استفاده کند، بر این قرار به واسطه ی بن مایه بی ینال که همان فصل مشترک بوده است سعی کرده در یک رویکرد تصویری چیستی معماری را روایت کند.
شایان ذکر است سه پوستر انتهایی در بی ینال ونیز ارائه نشده اند و از دیگر مجموعه های تولیدی برنارد چومی با محوریت چیستی معماری اخذ شده اند.
http://www.etoood.com/Images/News/Large/2282634819347894180410201229304188.jpg کانسپت ان چیزی است که معماری را از یک ساختمان ساده جدا می کند، نه فرم.
http://www.etoood.com/Images/News/Large/2282634819348651270625201245301278.jpg معماری ان چیزی که در ظاهر به نظر می رسد نیست، بلکه ان چیزی است که درگیر هستندگی اش است
http://www.etoood.com/Images/News/Large/228263481934944183526020124301838.jpg معماری صرفا به شرایط طراحی ارتباطی ندارد بلکه می تواند طراحی شرایط نیز باشد
http://www.etoood.com/Images/News/Large/2282634819349976820550201257306828.jpg معماری فقط دانشِ فرم نیست، بلکه فرمِ دانش نیز هست.
http://www.etoood.com/Images/News/Large/2282634819352321494700201252301498.jpg بالا: لذت واقعی از معماری، بعضی وقت ها به طراحی یک جنایت هم نیاز دارد. پایین: معماری به همان میزان که به واسطه کنش هایی که بر ان ها تکید می گذارد تعریف می شود به وسیله دیوارهایی که فضا را محاط می کنند نیز تعریف می شود. قتل در خیابان با قتل در یک کتدرال فرق دارد، همان طور که عشق در خیابان نیز عمیقا با خیابان عشق متفاوت است.
http://www.etoood.com/Images/News/Large/2282634819354578772100201237308778.jpg بالا: مهمترین بارزه ی معمارانه ای که می توان در مورد این ساختمان بدان اشاره کرد، وضعیت فرسایشی است که ساختمان تحت شمول ان تدقیق شده است. پایین: معماری تنها ان جایی بقا می یابد که ناقض فرم مد نظر عموم باشد، انجایی که با تخطی از نظم تاریخی تحمیل شده، روی در نقض خود می کشد.
http://www.etoood.com/Images/News/Large/228263481935722338799020122303388.jpg بالا: هوس رانی غالبا فائق می اید، حتی بر عقل باورترین ساختمان ها. پایین: معماری عملی عمیقا اِرُتیک است، صرفا با افراط است که معماری هم می تواند به اشکارسازی نشانه هایی از خرد نائل اید و هم به حدوث تجربه ی حسی فضا.
http://www.etoood.com/Images/News/Large/2282634819346929623005201252309628.jpg
برنارد چومی (http://www.etoood.com/NewsList.aspx?Des=35)، بین سال های 1976 تا 1977 پوسترهایی را برای تدقیق چیستی معماری طراحی کرد، در فرصت پیش امده بی ینال ونیز 2012 سعی کرده است دوباره از تکنیک های تبلیغاتی برای نشان دادن وجه تفاوت نظریه معماری نضج گرفته در اکادمی و واقعیت کم و بیش شیک و پیک و منفصل از ان استفاده کند، بر این قرار به واسطه ی بن مایه بی ینال که همان فصل مشترک بوده است سعی کرده در یک رویکرد تصویری چیستی معماری را روایت کند.
شایان ذکر است سه پوستر انتهایی در بی ینال ونیز ارائه نشده اند و از دیگر مجموعه های تولیدی برنارد چومی با محوریت چیستی معماری اخذ شده اند.
http://www.etoood.com/Images/News/Large/2282634819347894180410201229304188.jpg کانسپت ان چیزی است که معماری را از یک ساختمان ساده جدا می کند، نه فرم.
http://www.etoood.com/Images/News/Large/2282634819348651270625201245301278.jpg معماری ان چیزی که در ظاهر به نظر می رسد نیست، بلکه ان چیزی است که درگیر هستندگی اش است
http://www.etoood.com/Images/News/Large/228263481934944183526020124301838.jpg معماری صرفا به شرایط طراحی ارتباطی ندارد بلکه می تواند طراحی شرایط نیز باشد
http://www.etoood.com/Images/News/Large/2282634819349976820550201257306828.jpg معماری فقط دانشِ فرم نیست، بلکه فرمِ دانش نیز هست.
http://www.etoood.com/Images/News/Large/2282634819352321494700201252301498.jpg بالا: لذت واقعی از معماری، بعضی وقت ها به طراحی یک جنایت هم نیاز دارد. پایین: معماری به همان میزان که به واسطه کنش هایی که بر ان ها تکید می گذارد تعریف می شود به وسیله دیوارهایی که فضا را محاط می کنند نیز تعریف می شود. قتل در خیابان با قتل در یک کتدرال فرق دارد، همان طور که عشق در خیابان نیز عمیقا با خیابان عشق متفاوت است.
http://www.etoood.com/Images/News/Large/2282634819354578772100201237308778.jpg بالا: مهمترین بارزه ی معمارانه ای که می توان در مورد این ساختمان بدان اشاره کرد، وضعیت فرسایشی است که ساختمان تحت شمول ان تدقیق شده است. پایین: معماری تنها ان جایی بقا می یابد که ناقض فرم مد نظر عموم باشد، انجایی که با تخطی از نظم تاریخی تحمیل شده، روی در نقض خود می کشد.
http://www.etoood.com/Images/News/Large/228263481935722338799020122303388.jpg بالا: هوس رانی غالبا فائق می اید، حتی بر عقل باورترین ساختمان ها. پایین: معماری عملی عمیقا اِرُتیک است، صرفا با افراط است که معماری هم می تواند به اشکارسازی نشانه هایی از خرد نائل اید و هم به حدوث تجربه ی حسی فضا.