yasaman hedayati
2nd September 2012, 04:02 AM
ك شركت آمريكايي براي تحقق روياهاي دوستداران خودروهاي مورد استفاده در فيلمهاي تخيلي مانند جنگ ستارگان، دست به ساخت يك موتور شناور كاربردي زده است.
به گزارش سرويس فناوري خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، نسخه واقعي اين خودرو در صحراي موجاوه كاليفرنيا آزمايش شده است.
http://media.isna.ir/content/getty01-136.jpg/4
خودروي hoverbike كه توسط شركت Aerofex ساخته شده، از دو روتور مجزا به سمت زمين تشكيل شده است. تغيير زاويه روتورها با استفاده از دو دسته كنترلي به آن اجازه حركت ميدهد.
برنامههاي ابتدايي براي ساخت يك موتور شناور به دليل يك سيستم كنترل پيچيده بينتيجه مانده بود. با اين حال سيستم ساخت Aerofex به حركات خلبان انسان و حس طبيعي تعادل واكنش نشان ميدهد.
در اين خودرو دو پنكه بزرگ مجزاي رو به زمين دستگاه را به هوا بلند كرده و با تغيير زاويه پنكهها به يك سيستم كنترلي رايانهاي اجازه داده تا آن را حركت دهد. خلبان از دو نرده زانويي براي كنترل جهت پرواز با خم شدن به جهتي كه مايلند، استفاده ميكند.
در حال حاضر آزمايش پرواز انساني محدود به ارتفاع 4.5 متر و سرعت حدود 48 كيلومتر در ساعت است.
شركت سازنده اين موتور شناور بر اين باور است كه ميتوان از آن براي پاسداري سريع از مرزها استفاده كرد چرا كه اين دستگاه قادر به حركت بر روي تمام زمينها است.
اين درحاليست كه اين شركت برنامهاي براي فروش اين دستگاهها نداشته بلكه بيشتر به دنبال آن است كه از اين فناوري در طيفي از پهپادها استفاده كند.
پهپادهاي شناور از دو روتور استفاده ميكنند.
برنامه Aerofex براي نسخه بعدي از اين خودرو براي ماه اكتبر برنامهريزي شده و همچنين در حال آمادهسازي يك نسخه پهپاد براي آزمايش پروازي تا پايان 2013 است.
به گزارش سرويس فناوري خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، نسخه واقعي اين خودرو در صحراي موجاوه كاليفرنيا آزمايش شده است.
http://media.isna.ir/content/getty01-136.jpg/4
خودروي hoverbike كه توسط شركت Aerofex ساخته شده، از دو روتور مجزا به سمت زمين تشكيل شده است. تغيير زاويه روتورها با استفاده از دو دسته كنترلي به آن اجازه حركت ميدهد.
برنامههاي ابتدايي براي ساخت يك موتور شناور به دليل يك سيستم كنترل پيچيده بينتيجه مانده بود. با اين حال سيستم ساخت Aerofex به حركات خلبان انسان و حس طبيعي تعادل واكنش نشان ميدهد.
در اين خودرو دو پنكه بزرگ مجزاي رو به زمين دستگاه را به هوا بلند كرده و با تغيير زاويه پنكهها به يك سيستم كنترلي رايانهاي اجازه داده تا آن را حركت دهد. خلبان از دو نرده زانويي براي كنترل جهت پرواز با خم شدن به جهتي كه مايلند، استفاده ميكند.
در حال حاضر آزمايش پرواز انساني محدود به ارتفاع 4.5 متر و سرعت حدود 48 كيلومتر در ساعت است.
شركت سازنده اين موتور شناور بر اين باور است كه ميتوان از آن براي پاسداري سريع از مرزها استفاده كرد چرا كه اين دستگاه قادر به حركت بر روي تمام زمينها است.
اين درحاليست كه اين شركت برنامهاي براي فروش اين دستگاهها نداشته بلكه بيشتر به دنبال آن است كه از اين فناوري در طيفي از پهپادها استفاده كند.
پهپادهاي شناور از دو روتور استفاده ميكنند.
برنامه Aerofex براي نسخه بعدي از اين خودرو براي ماه اكتبر برنامهريزي شده و همچنين در حال آمادهسازي يك نسخه پهپاد براي آزمايش پروازي تا پايان 2013 است.