PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : وظایف اجتماعی شهرداری منچستر



وحید 0319
29th August 2012, 09:39 AM
وظایف اجتماعی شهرداری منچستر
هر ساله از اواخر اكتبر تا اواخر مارچ شهرداری منچستر با استفاده از سیستم‌های پیش‌بینی وضعیت آب و هوا، شرائط جوی جاده‌ها را كنترل كرده تا در صورت وقوع پدیده برف و یخبندان جاده‌ها را شن‌پوشی كند.




http://memarinews.com/Image/News/2011/3/3484_634348307893867500_l.jpgهر ساله از اواخر اكتبر تا اواخر مارچ شهرداری منچستر با استفاده از سیستم‌های پیش‌بینی وضعیت آب و هوا، شرائط جوی جاده‌ها را كنترل كرده تا در صورت وقوع پدیده برف و یخبندان جاده‌ها را شن‌پوشی كند.

شهرداری منچستر این اطلاعات را هر روز از اداره هواشناسی منچستر كسب می‌كند این اطلاعات حاوی پیش‌بینی وضعیت آب و هوا در 24 ساعت آینده است كه به همراه آن پیش‌بینی آب و هوای 5 روز آینده نیز پیوست می‌شود.

حس گر‌های موجود در جاده‌ها و همچنین ایستگاه هواشناسی واقع در شمال شهر منچستر اطلاعاتی در مورد دمای هوا و وضعیت جاده‌ها را در اختیار شهرداری قرار می‌دهد كه این اطلاعات در هر ساعت یكبار update می‌شود.

در منچستر بیش از 1450 كیلومتر جاده وجود دارد كه امكان رسیدگی به همه این جاده‌ها امكان پذیر نمی‌باشد بدین ترتیب جاده‌ها اولویت بندی می‌شوند و در حدود 633كیلومتر(در حدود 44%) از جاده‌ها پس از شن‌پاشی، نمك‌پاشی می‌شوند. برای اطمینان از شن‌پاشی و نمك پاشی جاده‌های پراهمیت‌تر، جاده‌ها به دو دسته: جاده‌های اولیه و جاده‌های ثانویه تقسیم می‌شوند.

جاده‌های اولیه در طول مدت سه ساعت نمك پاشی می‌شوند. این جاده‌ها در برگیرنده راه‌های ارتباطی میان شهر‌ها، جاده‌های اصلی عبور و مرور اتوبوس و جاده‌هایی كه به بیمارستان‌ها، ایستگاه‌های آتش نشانی و مراكز صنعتی منتهی می‌شوند، است.

نمك پاشی جاده‌های ثانویه پیش از شروع ساعات پر ازدحام و پر رفت و آمد صبح انجام می‌گیرد. این جاده‌ها شامل راه‌های ارتباطی میان جاده‌های اصلی، جاده‌های شلوغ و پر رفت و آمد، برخی جاده‌های باریك و پر پیچ و خم، دیگر مسیر‌های عبور و مرور اتوبوس و برخی راه‌های ارتباطی محلی می‌شود.

در طی مدت زمان برف و یخبندان، راه‌های فرعی و باریك در مراكز اصلی خرید، تپه‌ها و بلندی‌های شیب دار و تقاطع‌های شلوغ هم یخ پاشی و نمك پاشی می‌شوند.

پس از اینكه جاده‌هایی كه در ارجحیت هستند از این خدمات بهره مند شدند نوبت به جاده‌های دیگر می‌رسد. عملیات نمك پاشی معمولا از ساعت 9 شب آغاز می‌شود تا قبل از ساعت 5/7 صبح به پایان می‌رسد.

سطل‌های نمك
سی‌و‌هشت سطل نمك برای استفاده عمومی در برخی مناطق منتخب در سطح شهر همانند سطوح شیب دار و نا صاف وجود دارد. پس از گذشت دوران برف و یخبندان این سطل‌ها چك می‌شوند و در صورت نیاز دوباره پر می‌شوند.

طرز عملكرد سنگ نمك بدین صورت است كه یخ و برف را بصورت یك محلول نمكین در می‌آورد. ترافیك جاده‌ای یكی از اساسی ترین و ضروری ترین بخش این كار است، چرا كه هنگامی كه ماشین‌ها از روی جاده عبور می‌كنند نمك به اطراف پخش می‌شود و همین امر به ذوب شدن برف و یخ كمك می‌كند. بنابراین در جاده‌هایی كه عبور و مرور كمتری در آنها صورت می‌گیرد سطوح جاده‌ها حتی پس از نمك پاشی همچنان یخ زده و منجمد باقی می‌ماند.

سنگ نمك در دمای پایین تر از 6 درجه سانتیگراد زیر صفر نمی‌تواند موثر واقع شود و در نگاهی عمیق تر باید گفت كه نمك با محیط زیست تطابق ندارد و باعث به مخاطره افتادن زندگی نباتی می‌شود.

مركز كنترل ترافیك ملی: ماشین سواران اكنون می‌توانند از طریق كانال مركز ملی كنترل ترافیك(NTCC) از اطلاعات جامع و بلادرنگ در مورد ترافیك جاده‌ها و تغییر مسیر بزرگراهها مطلع شوند. عملیات NTCC هم اكنون قابل بهره برداری است و اطلاعات جاده‌ای را در اختیار رسانه‌های ارتباط جمعی قرار می‌دهد و علامات الكترونیكی را در جاده‌ها قرار می‌دهد. این سازمان در اواخر سال تمام خدمات ترافیكی را به عموم مردم ارائه می‌دهد.

سازمان امنیت جاده‌ای منچستر: هدف این سازمان كاهش تعداد تصادفات ناخوشایند جاده‌ای است. طرح و برنامه‌های این سازمان به قرار زیر است:

- سخنرانی‌ها و مباحث آموزشی

- آموزش‌های عملی به پیاده‌ها و موتورسواران

- تست‌های ثانویه امنیت جاده‌ها

- تست‌های ثانویه ماموران سازمان امنیت جاده ای

این طرح شامل آموزش كودكان 5 تا 9 ساله است كه توسط دولت بنیان گذارده شده و با همكاری سازمان حمل و نقل به انجام رسیده است، می‌باشد.

این سازمان‌ها برای تبعیت از قوانین می‌بایست:

1. اطمینان داشته باشند كه وسائط نقلیه شان قابلیت استفاده در جاده‌ها را دارد و ار قوانین و مقررات ترافیكی پیروی می‌كند.

2. اطمینان داشته باشند كه كاركنان و دیگران با انجام فعالیت‌های برقراری امنیت جاده‌ای خود را در معرض مخاطره قرار نمی‌دهند.

3. در رابطه با امور مربوط به امنیت جاده‌ای به‌طور موثر مسوولیت‌پذیر باشند.

4. سنجش خطرات، چگونگی و شیوه برقراری امنیت و سلامت مطبق با قوانین و مقررات

5. مشورت و همفكری با كاركنان در مورد مساله امنیت و سلامت جامعه

كارمندان و افرادی كه رانندگی بخشی از شغل آنهاست - خواه وسیله نقلیه متعلق به یك شركت یا سازمان باشد یا وسیله نقلیه شخصی باشد - در این مورد مصونیت قانونی دارند. این مساله در رابطه با افرادی كه شغل آنها رانندگی می‌باشد در مسافت‌های كم مانند رفتن یا برگشتن از جلسه، بازدید از برخی اماكن و رفتن از منزل به یك مكان كاری كه به‌صورت هیشگی و مداوم نباشد، نیز صحت دارد.

استفاده از تمامی مطالب سایت تنها با ذکر منبع آن به نام سایت علمی نخبگان جوان و ذکر آدرس سایت مجاز است

استفاده از نام و برند نخبگان جوان به هر نحو توسط سایر سایت ها ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد