meys@m
26th August 2012, 03:25 PM
http://movafaghonline.ir/wp-content/uploads/images-8_thumb.jpg (http://movafaghonline.ir/wp-content/uploads/images-8.jpg)
۱- به مزایای محصولتان توجه کنید
بعضی از فروشندگان تازه کار برای شروع کسب و کار و عرضه و فروش محصولات شان شروع به لیست کردن ویژگی های عادی و طبیعی محصول شان می کنند این در حالیست که برای مثال اگر شما فروشنده ی محصولات غذایی سالم هستید به جای توضیح اینکه این محصول دارای مواد مغذی است که برای بدن مفید است بپردازید باید به روی فواید محصولتان تمرکز کنید. برای مثال این محصول باعث پرانرژی ماندن و در عین حال عدم افزایش وزن و … است. همواره به یاد داشته باشید که باید به روی فواید محصولات تان تمرکز کنید نه ویژگی های عادی و طبیعی آن!!
۲- به افراد علاقمند به محصولتان بفروشید
بهترین مشتریان احتمالی شما علاقمندان به محصول یا سرویس تان هستند که معمولا بودجه ی خرید هم دارند. برای مثال اگر شما فروشنده ی دستگاه فتوکپی هستید و سعی در فروش آن به افرادی که تا کنون این دستگاه را نداشته اند بکنید مطمئنا چندان نتیجه ی رضایت بخشی کسب نخواهید کرد. به جای آن باید محصول تان را به کسانی که یکی از این دستگاه ها را مدت ها دارد و یا قصد خرید دارد معرفی کنید و از ویژگی های برتر محصولتان بگویید تا میل خرید را در مشتری بالقوه ایجاد کنید.
۳- محصولتان را متمایز کنید
چرا مشتری باید از شما خرید کند و از رقیب تان نخرد؟! محصول شما چه ویژگی ها و امکاناتی دارد که مشتری را وادار می کند تا از شما بخرد و از رقیب تان خرید نکند؟ حداقل ۳ دلیل و مزیت برای محصولتان بیاورید تا مشتری برای خرید از شما قانع شود. معمولا افراد عادت ندارند تا از منطقه امن شان خارج شوند و چیزهای جدید را تجربه کنند این شما هستید که با آوردن دلایل و مزایای محصولتان مشتری را به سمت خود جذب کنید! برای مثال توضیح دهید که محصولتان سریع تر ، ارزان تر و با کیفیت تر از مدل های مشابه می باشد.
۴- با مشتری ارتباط برقرار کنید
به جای تبلیغات بی فایده و پر هزینه یکی از روش های مفید برای فروش موفق و بهتر دیدار با مشتریان و توضیح حضوری است. اگر هم امکان حضوری ملاقات با مشتریان وجود ندارد به صورت تلفنی با آن ها ارتباط برقرار کنید.
۵- به فروش بعدی فکر کنید
بیش از ۸۵ درصد از فروش محصولات در جهان از طریق تبلیغات دهان به دهان صورت می گیرد. وقتی مشتری از شما خرید کند پس از خرید و استفاده از محصول در صورتی که از آن رضایتمندی داشته باشد شروع به تعریف و تبلیغ محصولتان نزد دوستان و آشنایان خواهد کرد که این خود باعث خرید آن ها از شما و فروش بیشتر می شود. لذا به هنگام فروش به این نکته توجه کنید که آیا محصولی را که عرضه می کنید به اندازه کافی رضایتمندی و خوشنودی در مشتری ایجاد می کند یا نه؟ باید زمینه ی تجربه ای موفق از خرید از شما را در مشتری ایجاد کنید تا از فروش های بعدی هم نیز سود ببرید.
منبع (http://movafaghonline.ir/?p=449)
۱- به مزایای محصولتان توجه کنید
بعضی از فروشندگان تازه کار برای شروع کسب و کار و عرضه و فروش محصولات شان شروع به لیست کردن ویژگی های عادی و طبیعی محصول شان می کنند این در حالیست که برای مثال اگر شما فروشنده ی محصولات غذایی سالم هستید به جای توضیح اینکه این محصول دارای مواد مغذی است که برای بدن مفید است بپردازید باید به روی فواید محصولتان تمرکز کنید. برای مثال این محصول باعث پرانرژی ماندن و در عین حال عدم افزایش وزن و … است. همواره به یاد داشته باشید که باید به روی فواید محصولات تان تمرکز کنید نه ویژگی های عادی و طبیعی آن!!
۲- به افراد علاقمند به محصولتان بفروشید
بهترین مشتریان احتمالی شما علاقمندان به محصول یا سرویس تان هستند که معمولا بودجه ی خرید هم دارند. برای مثال اگر شما فروشنده ی دستگاه فتوکپی هستید و سعی در فروش آن به افرادی که تا کنون این دستگاه را نداشته اند بکنید مطمئنا چندان نتیجه ی رضایت بخشی کسب نخواهید کرد. به جای آن باید محصول تان را به کسانی که یکی از این دستگاه ها را مدت ها دارد و یا قصد خرید دارد معرفی کنید و از ویژگی های برتر محصولتان بگویید تا میل خرید را در مشتری بالقوه ایجاد کنید.
۳- محصولتان را متمایز کنید
چرا مشتری باید از شما خرید کند و از رقیب تان نخرد؟! محصول شما چه ویژگی ها و امکاناتی دارد که مشتری را وادار می کند تا از شما بخرد و از رقیب تان خرید نکند؟ حداقل ۳ دلیل و مزیت برای محصولتان بیاورید تا مشتری برای خرید از شما قانع شود. معمولا افراد عادت ندارند تا از منطقه امن شان خارج شوند و چیزهای جدید را تجربه کنند این شما هستید که با آوردن دلایل و مزایای محصولتان مشتری را به سمت خود جذب کنید! برای مثال توضیح دهید که محصولتان سریع تر ، ارزان تر و با کیفیت تر از مدل های مشابه می باشد.
۴- با مشتری ارتباط برقرار کنید
به جای تبلیغات بی فایده و پر هزینه یکی از روش های مفید برای فروش موفق و بهتر دیدار با مشتریان و توضیح حضوری است. اگر هم امکان حضوری ملاقات با مشتریان وجود ندارد به صورت تلفنی با آن ها ارتباط برقرار کنید.
۵- به فروش بعدی فکر کنید
بیش از ۸۵ درصد از فروش محصولات در جهان از طریق تبلیغات دهان به دهان صورت می گیرد. وقتی مشتری از شما خرید کند پس از خرید و استفاده از محصول در صورتی که از آن رضایتمندی داشته باشد شروع به تعریف و تبلیغ محصولتان نزد دوستان و آشنایان خواهد کرد که این خود باعث خرید آن ها از شما و فروش بیشتر می شود. لذا به هنگام فروش به این نکته توجه کنید که آیا محصولی را که عرضه می کنید به اندازه کافی رضایتمندی و خوشنودی در مشتری ایجاد می کند یا نه؟ باید زمینه ی تجربه ای موفق از خرید از شما را در مشتری ایجاد کنید تا از فروش های بعدی هم نیز سود ببرید.
منبع (http://movafaghonline.ir/?p=449)