وحید 0319
2nd August 2012, 11:43 AM
لویی کان
http://www.kianavahdati.com/Stream.aspx?type=32&id=-2147483645&property=1
تصویر
شرح:
لوئی کان به سال 1901 در جزیره "ازل" در استونی که در آن هنگام جزئی از امپراطوری روسیه بود تولد یافت.پدر او "لئوپلد" که کارش ساختن شیشه های رنگین بود و مادرش "برتا" که هارپ می نواخت به سال 1905 به ایالات متحده مهاجرت کردند و در فیلادلفیا ساکن شدند.پدرش مغازه شیرینی فروشی کوچکی باز کرد، اما زندگی برای خانواده "کان" مانند بسیاری از مهاجرین دیگر در آن زمان، در سرزمین تازه مشکل بود و این خانواده با گرسنگی بیگانه نبود.
وی از همان اوان جوانی در رسم و نقاشی دارای استعداد فوق العاده ای بود و در چندین مسابقه از حریفان خود پیشی گرفت. قبل از آنکه دبیرستان خود را به پایان برساند می دانست که در آینده چه رشته ای را دنبال خواهد کرد و با ورود به دانشگاه پنسیلوانیا در رشته معماری آغاز به تحصیل کرد تا آنکه به سال 1924 از دانشکده هنرهای زیبای این دانشگاه فارغ التحصیل شد.در مدرسه، وی بیشتر به شیوه "بوزآر" (مدرسه هنرهای زیبای پاریس) که شیوه معمول آن زمان در دانشکده های هنر و معماری ایالات متحده بود، تعلیم یافت.قرینه سازی، فضاهای بزرگ و حجم های هندسی متوازن عواملی بود که در آن زمان وی را از پیوستن به نهضت های در حال توسعه مکاتب مدرن معماری باز داشت.وی به شیوه "بوزآر" به عنوان مقدمه ای برای توصیف روح معماری ، میاندیشید.وی در رابطه با نقش معمار به عنوان یک هنرمند گفته است: " خلق هنر بر آوردن یک نیاز نیست، بلکه آفریدن یک نیاز است."
نمونه کار - 1:
نگارخانه ی هنر دانشگاه یال:نیوهاون_کانکتنیکوت
http://www.kianavahdati.com/Stream.aspx?type=32&id=-2147483645&property=4
تصویر نمونه کار - 1
معرفی نمونه کار - 1:
. طرح این نگارخانه در ابتدا به منظور ایجاد شاخه ی دانشکده ی معماری زاید مرتبط با نگارخانه ی هنر بود.این ساختمان همچون یک فضای سازه ی بسیار بلند در نظر گرفته شده که در مرکز آن،بالابرها،راه پله هاو خدمات قرار گرفته است.برای آنکه بتوان در موقعیتهای مختلف نظیر برپایی نمایشگاه ویا انجام فعالیت های دیگر در فضای ساختمان استفاده کردلویی کان یک نوع سازه ی بتن مسلح ابداع کرد که آن سقفها از ترکیب منشورهای چهار وجهی مجوف ساخته شده است و کلیه ی لوله کشی های خدمات ساختمان درآن قرار میگیرد. بدین ترتیب دیگر نیازی به ایجاد سقفهای کاذب در فضای ساختمان نبوده و دیوارهای عمودی میتوانند جا به جا شوندو فضاهای داخلی با نوعی پانل به نام پوگو تقسیم بندی شد.بنا با سیستم بتن مسلح ساخته شده و با یک دیواره ی خارجی شیشه ای در چارچوبهای فولادی پوشیده شده است. تمام مصالح ساختمان در نما قابل رویت است
نمونه کار - 2:
موزه هنری کیمبل: فورت ورس_ تگزاس
http://www.kianavahdati.com/Stream.aspx?type=32&id=-2147483645&property=7
تصویر نمونه کار - 2
معرفی نمونه کار - 2:
موزه در باغی قرار دارد که اطراف آن را زمین وسیعی احاطه کرده است. بنابراین تصمیم گرفته میشود که ساختمان آن در سطح افق گسترش یابدو برای ایجاد روشنای طبیعی از نورگیرهای سقفی استفاده شود. اشیای موزه در مجموع از آثار نسبتا ظریف مربوط به قرن 19 وقبل از آن تشکیل شده اند وچون نور فضاهای موزه به طور طبیعی تامین میشود لذا لویی کان تصمیم میگیرد اشیای آن را نیز با نور طبیعی در معرض دید قرار دهد. بنابراین از 2 طریق نور را به داخل هدایت میکند.یکی نور نقره ای رنگ آسمان که از شبکه های آلومینیومی گذشته و انعکاس آن از صفحات منحنی شکل به فضاهای داخلی میرسدو دیگر نور سبز رنگ که از انعکاس خورشید بر روی برگهای درختان وگیاهان باغچه واقع در 3 حیاط و صفحه های منحنی به داخل موزه سرایت میکند. البته این شبکه های آلومینیومی وصفحه های منحنی به خاطر انتشار نور و ایجاد روشنایی یک دست به کار گرفته شده اند
سایر نمونه کارها:
از دیگر کارهای این استاد عالیقدر میتوان خانه های ویس،فیشر،موریس_مونت کیسکو، آدلر، مجموعه مسکونی میل کریک و از مکانهای مراسم مذهبی میتوان کنیسه ی هورا، مرکز راهبان آندره مقدس و از موسسه های فرهنگی میتوان موسسه علمی سالک، موسسه ی امور اداری هنر در احمد آباد(هندوستان)کتابخانه و غذاخوری انجمن فیلیپ آکسترو از بناهای یادبودش میتوان به بنای یادبود 6میلیون یهودی و بنای یادبود رییس جمهور فقید ،فرانکلین روزلت اشاره کرد.
http://www.kianavahdati.com/Stream.aspx?type=32&id=-2147483645&property=1
تصویر
شرح:
لوئی کان به سال 1901 در جزیره "ازل" در استونی که در آن هنگام جزئی از امپراطوری روسیه بود تولد یافت.پدر او "لئوپلد" که کارش ساختن شیشه های رنگین بود و مادرش "برتا" که هارپ می نواخت به سال 1905 به ایالات متحده مهاجرت کردند و در فیلادلفیا ساکن شدند.پدرش مغازه شیرینی فروشی کوچکی باز کرد، اما زندگی برای خانواده "کان" مانند بسیاری از مهاجرین دیگر در آن زمان، در سرزمین تازه مشکل بود و این خانواده با گرسنگی بیگانه نبود.
وی از همان اوان جوانی در رسم و نقاشی دارای استعداد فوق العاده ای بود و در چندین مسابقه از حریفان خود پیشی گرفت. قبل از آنکه دبیرستان خود را به پایان برساند می دانست که در آینده چه رشته ای را دنبال خواهد کرد و با ورود به دانشگاه پنسیلوانیا در رشته معماری آغاز به تحصیل کرد تا آنکه به سال 1924 از دانشکده هنرهای زیبای این دانشگاه فارغ التحصیل شد.در مدرسه، وی بیشتر به شیوه "بوزآر" (مدرسه هنرهای زیبای پاریس) که شیوه معمول آن زمان در دانشکده های هنر و معماری ایالات متحده بود، تعلیم یافت.قرینه سازی، فضاهای بزرگ و حجم های هندسی متوازن عواملی بود که در آن زمان وی را از پیوستن به نهضت های در حال توسعه مکاتب مدرن معماری باز داشت.وی به شیوه "بوزآر" به عنوان مقدمه ای برای توصیف روح معماری ، میاندیشید.وی در رابطه با نقش معمار به عنوان یک هنرمند گفته است: " خلق هنر بر آوردن یک نیاز نیست، بلکه آفریدن یک نیاز است."
نمونه کار - 1:
نگارخانه ی هنر دانشگاه یال:نیوهاون_کانکتنیکوت
http://www.kianavahdati.com/Stream.aspx?type=32&id=-2147483645&property=4
تصویر نمونه کار - 1
معرفی نمونه کار - 1:
. طرح این نگارخانه در ابتدا به منظور ایجاد شاخه ی دانشکده ی معماری زاید مرتبط با نگارخانه ی هنر بود.این ساختمان همچون یک فضای سازه ی بسیار بلند در نظر گرفته شده که در مرکز آن،بالابرها،راه پله هاو خدمات قرار گرفته است.برای آنکه بتوان در موقعیتهای مختلف نظیر برپایی نمایشگاه ویا انجام فعالیت های دیگر در فضای ساختمان استفاده کردلویی کان یک نوع سازه ی بتن مسلح ابداع کرد که آن سقفها از ترکیب منشورهای چهار وجهی مجوف ساخته شده است و کلیه ی لوله کشی های خدمات ساختمان درآن قرار میگیرد. بدین ترتیب دیگر نیازی به ایجاد سقفهای کاذب در فضای ساختمان نبوده و دیوارهای عمودی میتوانند جا به جا شوندو فضاهای داخلی با نوعی پانل به نام پوگو تقسیم بندی شد.بنا با سیستم بتن مسلح ساخته شده و با یک دیواره ی خارجی شیشه ای در چارچوبهای فولادی پوشیده شده است. تمام مصالح ساختمان در نما قابل رویت است
نمونه کار - 2:
موزه هنری کیمبل: فورت ورس_ تگزاس
http://www.kianavahdati.com/Stream.aspx?type=32&id=-2147483645&property=7
تصویر نمونه کار - 2
معرفی نمونه کار - 2:
موزه در باغی قرار دارد که اطراف آن را زمین وسیعی احاطه کرده است. بنابراین تصمیم گرفته میشود که ساختمان آن در سطح افق گسترش یابدو برای ایجاد روشنای طبیعی از نورگیرهای سقفی استفاده شود. اشیای موزه در مجموع از آثار نسبتا ظریف مربوط به قرن 19 وقبل از آن تشکیل شده اند وچون نور فضاهای موزه به طور طبیعی تامین میشود لذا لویی کان تصمیم میگیرد اشیای آن را نیز با نور طبیعی در معرض دید قرار دهد. بنابراین از 2 طریق نور را به داخل هدایت میکند.یکی نور نقره ای رنگ آسمان که از شبکه های آلومینیومی گذشته و انعکاس آن از صفحات منحنی شکل به فضاهای داخلی میرسدو دیگر نور سبز رنگ که از انعکاس خورشید بر روی برگهای درختان وگیاهان باغچه واقع در 3 حیاط و صفحه های منحنی به داخل موزه سرایت میکند. البته این شبکه های آلومینیومی وصفحه های منحنی به خاطر انتشار نور و ایجاد روشنایی یک دست به کار گرفته شده اند
سایر نمونه کارها:
از دیگر کارهای این استاد عالیقدر میتوان خانه های ویس،فیشر،موریس_مونت کیسکو، آدلر، مجموعه مسکونی میل کریک و از مکانهای مراسم مذهبی میتوان کنیسه ی هورا، مرکز راهبان آندره مقدس و از موسسه های فرهنگی میتوان موسسه علمی سالک، موسسه ی امور اداری هنر در احمد آباد(هندوستان)کتابخانه و غذاخوری انجمن فیلیپ آکسترو از بناهای یادبودش میتوان به بنای یادبود 6میلیون یهودی و بنای یادبود رییس جمهور فقید ،فرانکلین روزلت اشاره کرد.