PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : جت منطقه ای میتسوبیشی (mrj)



M@hdi42
24th July 2012, 08:54 PM
Mitsubishi Regional Jet
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/8/87/Mitsubishi_MRJ.jpg


جت منطقه ای میتسوبیشی (MRJ) هواپیمای مسافربری جت است که دارای 70 تا 90 صندلی برای مسافران میباشد . این هواپیما ساخته شده توسط شرکت میتسوبیشی است، و درکل همکاری بین اکثریت صاحبان صنایع سنگین میتسوبیشی و شرکت تویوتا موتور می باشد. پروژه تولید اولیه در 30 سپتامبر 2010 برنامه ریزی شد و اولین پرواز این هواپیما برای 2013 برنامه ریزی شده است. این اولین هواپیمای مسافربری ژاپن است که طراحی و تولید در داخل کشور ژاپن از 1960 تاکنون انجام شده است .


میتسو بیشی با پلت فرم موتور توربوفن پرات و ویتنی PW1000G پرواز خواهد نمود. انتظار می رود این هواپیما از اولین هواپیماهای جت منطقه ای باشد که از الیاف کربن و مواد فیبر مرکب برای بدنه آن در مقیاس قابل توجهی استفاده شده است . با این حال،در سپتامبر، 2009، میتسوبیشی اعلام کرد که از آلومینیوم برای بال این پرنده به جای مواد کامپوزیت استفاده میکند . قطعات کامپوزیت کربن در حال حاضر تنها 10-15٪ از بدنه این هواپیما را، عمدتا در اطراف دم تشکیل میدهند . این تغییر، باعثافزایش در ارتفاع کابین و افزایش ارتفاع بدنه شد .این به MRJ این امکان را میدهد که ، که دارای کابین گسترده تر و بلندتری باشد تا بتواند با هواپیماهای تولید شده توسط بمباردیه و Embraer رقابت نماید .








مشخصات مدل MRJ 70ER

ظرفیت مسافر : 78

طول: 33.4 متر

دهانه بال : 29.2 متر (95.9 فوت)

دم :10.5 متر (34.4 فوت)

حداکثر وزن برخاست :38995کیلوگرم ( 85969پوند)

حداکثروزن فرود : 36،200 کیلوگرم ( 79،807پوند )

وزن خالی :21،700 کیلوگرم (47،800 پوند)

حداکثر برد : 2730 کیلومتر

سرعت کروز : 0.78 ماخ (515 مایل در ساعت، 828 کیلومتر بر ساعت) حداکثر. 0.82 (563 مایل در ساعت، 906 کیلومتر بر ساعت)

طول باند برخاست : 5320 فو ت (1,620 متر)

طول باند مورد نیاز برای فرود : 1430 متر (4700 فوت)

عرض کابین : 2.76 متر (108.5 اینچ)

پیشرانش : دو موتور پرات اند ویتنی PW1217G

تراست موتور : 69.3 کیلونیوتن (15،600 پوند فورس)


منبع ترجمه : ویکی پدیا

Joseph Goebbels
26th July 2012, 12:17 PM
یه سوال :

ایا این هواپیما صرف نظر از تحریم نوع پیشرانش ان می تونه گزینه خوبی برای صنعت هوایی ایران باشه ؟

من که اعتقاد زیادی به هواپیماهای مسافری انتونوف ندارم .

M@hdi42
26th July 2012, 05:20 PM
ایا این هواپیما صرف نظر از تحریم نوع پیشرانش ان می تونه گزینه خوبی برای صنعت هوایی ایران باشه ؟

صد در صد. این هواپیما بهترین گزینه برای اینکار خواهد بود. همانطور که خود شما بهتر میدانید بیشتر پرواز های ایران بین استانی و به کشور های همسایه هست که متاسفانه الان از هواپیماهای قدیمی وملخ دار استفاده میشود. که خود سرعت و وهزینه های نگهداری و قیمت ها را بالا خواهد برد با این هواپیما میشود کاملا خلا هواپیماهای قدیمی را پر کرد اونم با این تعداد مناسب صندلی که قطا تمام صندلی ها در اکثر مسافرت ها پر خواهد شد و شرکت های هواپیمایی ضرر نخواهند کرد. البته بحث امنیت و وجهه شرکت های ایرانی و.... به کنار که همگی بالا می رود

استفاده از تمامی مطالب سایت تنها با ذکر منبع آن به نام سایت علمی نخبگان جوان و ذکر آدرس سایت مجاز است

استفاده از نام و برند نخبگان جوان به هر نحو توسط سایر سایت ها ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد