* Robo milad *
1st July 2012, 02:19 PM
ر تجربهاي شبيه به يك داستان تخيلي، به زودي ميتوانيد از شر گاز و ترمزهاي پياپي در ترافيك شهري رها شده و تنها با فشار يك دكمه، خودرو را به حال خود رها كنيد تا شما را پيش ببرد.
فناوري كمك در ترافيك در زمان ازدحام ترافيكي به شكل خودكار در سرعتهاي بين صفر تا 60 كيلومتر حركت كرده و راننده ميتواند با آرامش كامل به استراحت بپردازد.
پس از پايان يافتن ترافيك و بالا رفتن حد سرعت، كنترل خودرو به راننده بازگشته و فرد ميتواند خود به رانندگي ادامه دهد.
شركت فورد اخيرا از امكان ورود اين فناوري بر روي مدلهاي خود در پنج سال آينده خبر داده است.
به گفته متخصصان، استفاده گسترده از اين فناوري ميتواند تا 30 درصد به سرعت گرفتن ترافيك و كاهش 20 درصدي زمان سفر با كمك به سرعت حركت موثر خودروها در جريان ترافيك منجر شود.
نمونههاي پيش ساخت اين محصول در مركز مهندسي پيشرفته و تحقيقات اروپايي فورد در آلمان و آمريكا به آزمايش درآمدهاند.
اين سيستم با استفاده از يك دوربين و رادار پشت آينه وسط خودرو كار مي كند كه به اسكن و خوانش جاده پيش رو با مشاهده خط سفيد و چراغهاي راهنمايي و رانندگي ميپردازد. اين علائم به مغز سيستم در يك واحد پردازشگر مركزي رايانهيي يا جعبه سياه ارسال ميشوند.
هنگامي كه ترافيك توسط اين سيستم شناسايي ميشوند، خودرو با استفاده از يك فرمان صوتي از راننده ميخواهد تا در صورت تمايل كنترل خود را واگذار كرده و به فناوري كمك در ترافيك تغير حالت بدهد.
در صورت مثبت بودن پاسخ، خودرو فرمان را گرفته، براي جلوگيري از تصادف با خودروي جلويي ترمز كرده يا براي هماهنگي با سرعت آن، كند يا تندتر پيش مي رود.
اين سيستم همچنين خودرويي كه جلوي فرد پيچيده را شناسايي كرده و عمل ترمز مناسب را براي جلوگيري از تصادف اجرا ميكند.
سيستم كنوني براي بزرگراهها و نه براي جادههاي شهري كه از پيچيدگيهاي بيشتري براي حضور موتور و عابر برخوردار بوده، طراحي شده است؛ اما تطابق با سطوح سختي تنها در طول زمان به دست خواهد آمد.
به گفته روساي فورد در سالهاي اخير خودروها با افزوده شدن فناوريهايي مانند «كنترل كروز تطبيقي» كه در صورت كند شدن ترافيك به ترمز پرداخته، «خط سفيد كمكي» كه به راننده خوابآلود در صورت خروج از مسير هشدار داده و «كمك پارك» كه پارك موازي را سادهتر ميسازد به طور فزايندهاي به سوي خودكار شدن رفتهاند.
اگرچه آنها اصرار دارند كه در اين حالت نيز راننده بايد به رانندگي توجه كند.
تغيير كاربري به رانندگي خودكار در طول ترافيك و سپس روزنامه خواندن، كار معقولي نيست، حتي اگر اين فناوريها خوردن قهوه يا هر كار ديگر را حين رانندگي خودكار جايز بدانند.
سيستم كمك در ترافيك ميتواند رانندگي در ازدحام را به يك تجربه خوب تبديل كرده و با حفظ سرعت متعادل در ترافيك،به شكل بالقوه از بار ترافيكي بكاهد.
بيل فورد، ريیس اجرایی جهاني شركت فورد و نوه موسس اين شركت خودروسازي در يك نشست علمي در بارسلونا اظهار كرد كه خودروي كاملا خودكار تا سال 2025 به واقعيت خواهد پيوست.http://www.konjkav.com/images/image.php?w=200&h=200&url=/images/news/car1340918307.jpeg
فناوري كمك در ترافيك در زمان ازدحام ترافيكي به شكل خودكار در سرعتهاي بين صفر تا 60 كيلومتر حركت كرده و راننده ميتواند با آرامش كامل به استراحت بپردازد.
پس از پايان يافتن ترافيك و بالا رفتن حد سرعت، كنترل خودرو به راننده بازگشته و فرد ميتواند خود به رانندگي ادامه دهد.
شركت فورد اخيرا از امكان ورود اين فناوري بر روي مدلهاي خود در پنج سال آينده خبر داده است.
به گفته متخصصان، استفاده گسترده از اين فناوري ميتواند تا 30 درصد به سرعت گرفتن ترافيك و كاهش 20 درصدي زمان سفر با كمك به سرعت حركت موثر خودروها در جريان ترافيك منجر شود.
نمونههاي پيش ساخت اين محصول در مركز مهندسي پيشرفته و تحقيقات اروپايي فورد در آلمان و آمريكا به آزمايش درآمدهاند.
اين سيستم با استفاده از يك دوربين و رادار پشت آينه وسط خودرو كار مي كند كه به اسكن و خوانش جاده پيش رو با مشاهده خط سفيد و چراغهاي راهنمايي و رانندگي ميپردازد. اين علائم به مغز سيستم در يك واحد پردازشگر مركزي رايانهيي يا جعبه سياه ارسال ميشوند.
هنگامي كه ترافيك توسط اين سيستم شناسايي ميشوند، خودرو با استفاده از يك فرمان صوتي از راننده ميخواهد تا در صورت تمايل كنترل خود را واگذار كرده و به فناوري كمك در ترافيك تغير حالت بدهد.
در صورت مثبت بودن پاسخ، خودرو فرمان را گرفته، براي جلوگيري از تصادف با خودروي جلويي ترمز كرده يا براي هماهنگي با سرعت آن، كند يا تندتر پيش مي رود.
اين سيستم همچنين خودرويي كه جلوي فرد پيچيده را شناسايي كرده و عمل ترمز مناسب را براي جلوگيري از تصادف اجرا ميكند.
سيستم كنوني براي بزرگراهها و نه براي جادههاي شهري كه از پيچيدگيهاي بيشتري براي حضور موتور و عابر برخوردار بوده، طراحي شده است؛ اما تطابق با سطوح سختي تنها در طول زمان به دست خواهد آمد.
به گفته روساي فورد در سالهاي اخير خودروها با افزوده شدن فناوريهايي مانند «كنترل كروز تطبيقي» كه در صورت كند شدن ترافيك به ترمز پرداخته، «خط سفيد كمكي» كه به راننده خوابآلود در صورت خروج از مسير هشدار داده و «كمك پارك» كه پارك موازي را سادهتر ميسازد به طور فزايندهاي به سوي خودكار شدن رفتهاند.
اگرچه آنها اصرار دارند كه در اين حالت نيز راننده بايد به رانندگي توجه كند.
تغيير كاربري به رانندگي خودكار در طول ترافيك و سپس روزنامه خواندن، كار معقولي نيست، حتي اگر اين فناوريها خوردن قهوه يا هر كار ديگر را حين رانندگي خودكار جايز بدانند.
سيستم كمك در ترافيك ميتواند رانندگي در ازدحام را به يك تجربه خوب تبديل كرده و با حفظ سرعت متعادل در ترافيك،به شكل بالقوه از بار ترافيكي بكاهد.
بيل فورد، ريیس اجرایی جهاني شركت فورد و نوه موسس اين شركت خودروسازي در يك نشست علمي در بارسلونا اظهار كرد كه خودروي كاملا خودكار تا سال 2025 به واقعيت خواهد پيوست.http://www.konjkav.com/images/image.php?w=200&h=200&url=/images/news/car1340918307.jpeg