diamonds55
11th February 2009, 01:01 AM
تحقیقات جدید انجام شده در جوانان نشان میدهد استفاده از بازیهای ویدئویی و رایانهای با ناتوانی ارتباط مناسب جوان با دوستان و اطرافیانش مرتبط است. این تحقیق بر اساس اطلاعات جمعآوری شده از ۸۱۳ جوان مدرسهای و دانشگاهی در سراسر آمریكا انجام شده است.
هر چه میزان ساعات انجام بازیهای ویدئویی بالاتر میرود از آن سو كیفیت ارتباط جوان با همسالان و والدینش كمتر میشود.
یك دلیل این است كه فرد به خاطر علاقه زیاد به بازیهای ویدئویی و رایانهای خودش را از انجام فعالیتهای اجتماعی مهم و ارتباط جمعی دور میكند.
علت دیگر هم میتواند درگیری فرد با خانواده و محیط اطرافش باشد كه در این حالت فرد برای پر كردن اوقات فراغت مشغول بازیهای رایانهای میشود.
شركتكنندگان در این تحقیق ساعاتی را كه اغلب مشغول بازی هستند گزارش كردند ؛ همچنین به برخی پرسش هایی كه كیفیت ارتباط آنان با اطرافیانشان را نشان میداد، پاسخ دادند.
مثلا چه مدتی را در حال به اشتراك گذاشتن عواطف و احساسات و مهرورزی به دیگران یا حمایت از دوستان و خانواده هستند.محققان بر این باور بودند كه تنها بازیهای ویدئویی و رایانهای نمیتوانند به معنای خاتمه دادن كامل ارتباط با اجتماع باشند، چون میزان ارتباطی كه به آن دست یافتند نسبتا زیاد نبود.
كیفیت ارتباط اجتماعی با انسانهای اطراف میتواند با بازیهای ویدئویی و رایانهای مرتبط باشد البته نكته مهم این است كه بیشتر موضوعات و عوارض مطرح شده حول این موضوع (بازیهای ویدئویی و رایانهای) نكات مثبتی در بر ندارند.
تحلیلها نشان میدهد جوانان اغلب وقتی درگیر رفتارهای خطرناك مانند نوشیدن الكل و مصرف مواد مخدر هستند به بازیهای ویدئویی و رایانهای روی میآورند.
آمارها نشان میدهد جوانانی كه هر روز بازیهای ویدئویی و رایانهای انجام میدهند ۲ برابر بیشتر از افرادی كه به طور اتفاقی بازیهای رایانهای انجام میدهند و ۳ برابر بیش از كسانی كه هرگز بازی نمیكنند سیگار و ماریجوانا مصرف میكنند.
بیش از ۴/۳ درصد از پسران دانشگاهی در این تحقیق مرتب بازیهای ویدئویی و رایانهای میكنند، در صورتی كه در طرف مقابل، تنها ۱۷ درصد از دختران بیش از یك بار در ماه بازی میكنند.
مترجم:آتنا حسنآبادی
منبع:Physorg
هر چه میزان ساعات انجام بازیهای ویدئویی بالاتر میرود از آن سو كیفیت ارتباط جوان با همسالان و والدینش كمتر میشود.
یك دلیل این است كه فرد به خاطر علاقه زیاد به بازیهای ویدئویی و رایانهای خودش را از انجام فعالیتهای اجتماعی مهم و ارتباط جمعی دور میكند.
علت دیگر هم میتواند درگیری فرد با خانواده و محیط اطرافش باشد كه در این حالت فرد برای پر كردن اوقات فراغت مشغول بازیهای رایانهای میشود.
شركتكنندگان در این تحقیق ساعاتی را كه اغلب مشغول بازی هستند گزارش كردند ؛ همچنین به برخی پرسش هایی كه كیفیت ارتباط آنان با اطرافیانشان را نشان میداد، پاسخ دادند.
مثلا چه مدتی را در حال به اشتراك گذاشتن عواطف و احساسات و مهرورزی به دیگران یا حمایت از دوستان و خانواده هستند.محققان بر این باور بودند كه تنها بازیهای ویدئویی و رایانهای نمیتوانند به معنای خاتمه دادن كامل ارتباط با اجتماع باشند، چون میزان ارتباطی كه به آن دست یافتند نسبتا زیاد نبود.
كیفیت ارتباط اجتماعی با انسانهای اطراف میتواند با بازیهای ویدئویی و رایانهای مرتبط باشد البته نكته مهم این است كه بیشتر موضوعات و عوارض مطرح شده حول این موضوع (بازیهای ویدئویی و رایانهای) نكات مثبتی در بر ندارند.
تحلیلها نشان میدهد جوانان اغلب وقتی درگیر رفتارهای خطرناك مانند نوشیدن الكل و مصرف مواد مخدر هستند به بازیهای ویدئویی و رایانهای روی میآورند.
آمارها نشان میدهد جوانانی كه هر روز بازیهای ویدئویی و رایانهای انجام میدهند ۲ برابر بیشتر از افرادی كه به طور اتفاقی بازیهای رایانهای انجام میدهند و ۳ برابر بیش از كسانی كه هرگز بازی نمیكنند سیگار و ماریجوانا مصرف میكنند.
بیش از ۴/۳ درصد از پسران دانشگاهی در این تحقیق مرتب بازیهای ویدئویی و رایانهای میكنند، در صورتی كه در طرف مقابل، تنها ۱۷ درصد از دختران بیش از یك بار در ماه بازی میكنند.
مترجم:آتنا حسنآبادی
منبع:Physorg