PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : هیولای جدید مرسدس بنز: Sl65 amg 2013



MoniSoft
6th May 2012, 11:20 PM
http://www.persiancall.net/wp-content/uploads/2012/03/Mercedes-Benz-SL65-AMG-2013.jpg (http://www.persiancall.net/archives/13219/mercedes-benz-sl65-amg-2013)پرشین کال .نت (http://www.persiancall.net/): مرسدس بنز SL65 AMG یک دوره جدید را در صنعت ماشین آغاز کرده است. این ماشین با داشتن استیلی دینامیک و غیر قابل تقلید رهرو راه مدلهای قبلی خود از جمله SL63 شده است. این ماشین که نسل جدیدی از خودروهای دوازده سیلندر است با موتور Biturbo ( موتوری با دو تقویت کننده توربو ) که یک موتور 6000 سی سی V12 می باشد می تواند 621 اسب بخار توان و در نتیجه دورموتوری برابر 4800 تا 5400 دور بر دقیقه یا گشتاوری برابر 738 پوند فوت ایجاد کند.

http://www.persiancall.net/wp-content/uploads/2012/03/Mercedes-Benz-SL65-AMG-2013-v12biturbo.jpg (http://www.persiancall.net/archives/13219/mercedes-benz-sl65-amg-2013-v12biturbo)از چنین موتور قدرتمندی باید انتظار شتاب بالایی داشت و همینطور هم هست چرا که این مرسدس می تواند تنها در 4 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت رسیده و یا در 11.8 ثانیه به سرعت 208 کیلومتر بر ساعت برسد.
از آن جایی که مدل SLS AMG شرکت بنز با بهره گیری از بدنه آلومینیومی از سبکی خاصی سود می برد SL65 AMG هم به همین سبب 170 کیلوگرم نسبت به SL63 سبک تر است.
در این جا یک سری اطلاعات کلی را به شما ارائه می دهیم تا سپس به بررسی بیشتر این ماشین بپردازیم:
موتور: دوازده سیلندر biturbo
توان خروجی: 621 اسب بخار
گشتاور نهایی:738 پوند-فوت
دنده: 7 سرعته اتوماتیک با سیستم SPEEDSHIFT
وزن خشک: 1950 کیلوگرم
کارایی سرعت: 250 کیلومتر بر ساعت نهایت سرعت/ صفر تا صد 4 ثانیه
همان طور که گفته شده مهمترین شاخصه مدل جدید ساخت هرچه سبک تر آن است که به کم شدن مصرف سوخت آن کمک شایان توجهی می کند. مصرف سوخت SL 65 2012 در هر 100 کیلومتر 11.6 لیتر است که نسبت به مدل قبلی کاهش سوختی 2.4 لیتری داشته است. البته حتما توجه دارید که این مصرف سوخت برای سرعتی بالای 100 کیلومتر بر ساعت محاسبه شده است.

http://www.persiancall.net/wp-content/uploads/2012/03/Mercedes-Benz-SL65-AMG-2013-d.jpg (http://www.persiancall.net/archives/13219/mercedes-benz-sl65-amg-2013-d)طراحی داخلی و خارجی این خودرو تا حد زیادی مشابه مدل 2012 آن است اما با به کار بردن سیستم آیرودینامیک در طراحی خارجی توان کنترل ماشین به هنگام دور زدن در پیچ ها بسیار بالا رفته است. در ضمن بدنه خارجی از بهترین آلیاژ آلومینیوم ساخته شده است تا در ضمن سبکی زیبایی خاصی را نیز جلوه گر باشد. برای داخل اتوموبیل نیز المان های مختلفی مورد استفاده قرار گرفته است تا راحتی و رضایت سرنشین را متضمن باشد که از جمله آنها می توان به صندلی های کربن فایبر و ساعت آنالوگ واقعا زیبا به همراه کیلومتر شمار ها و آمپرسنج های زیبا وجدید اشاره کرد.

http://www.persiancall.net/wp-content/uploads/2012/03/Mercedes-Benz-SL65-AMG-2013-c.jpg (http://www.persiancall.net/archives/13219/mercedes-benz-sl65-amg-2013-c)در مورد قیمت هم باید بگوییم که قیمت 236000 دلاری آن در مقابل ویژگی های متمایزش از دیگر خودروها مبلغی منصفانه است. البته باید اشاره کنم که این ماشین در ماه سپتامبر به بازارهای جهانی عرضه می شود .
با این تفاسیر مطمئنا SL65 2013 با داشتن نکات مثبت فراوان یکی از بهترین ماشین های سال آینده خواهد بود.
منابع:Autoblog (http://www.autoblog.com/2012/03/20/2013-mercedes-benz-sl65-amg-revs-up-for-big-apple-debut/) – DigitalTrends (http://www.digitaltrends.com/cars/mercedes-benz-reveals-its-latest-v12-monster-the-sl65-amg/)
http://www.persiancall.net/wp-content/uploads/2012/03/Mercedes-Benz-SL65-AMG-2013-150x150.jpg (http://www.persiancall.net/archives/13219/mercedes-benz-sl65-amg-2013)http://www.persiancall.net/wp-content/uploads/2012/03/Mercedes-Benz-SL65-AMG-2013-b-150x150.jpg (http://www.persiancall.net/archives/13219/mercedes-benz-sl65-amg-2013-b)http://www.persiancall.net/wp-content/uploads/2012/03/Mercedes-Benz-SL65-AMG-2013-c-150x150.jpg (http://www.persiancall.net/archives/13219/mercedes-benz-sl65-amg-2013-c)
http://www.persiancall.net/wp-content/uploads/2012/03/Mercedes-Benz-SL65-AMG-2013-d-150x150.jpg (http://www.persiancall.net/archives/13219/mercedes-benz-sl65-amg-2013-d)http://www.persiancall.net/wp-content/uploads/2012/03/Mercedes-Benz-SL65-AMG-2013-e-150x150.jpg (http://www.persiancall.net/archives/13219/mercedes-benz-sl65-amg-2013-e)http://www.persiancall.net/wp-content/uploads/2012/03/Mercedes-Benz-SL65-AMG-2013-f-150x150.jpg (http://www.persiancall.net/archives/13219/mercedes-benz-sl65-amg-2013-f)
http://www.persiancall.net/wp-content/uploads/2012/03/Mercedes-Benz-SL65-AMG-2013-v12biturbo-150x150.jpg (http://www.persiancall.net/archives/13219/mercedes-benz-sl65-amg-2013-v12biturbo)

mamadshumakher
7th May 2012, 12:19 AM
همیشه سعی کنید گشتاور رو بر حسب نیوتون متر بگید که قدرت موتورهای بنز رو بهتر نشون بده.این خودرو گشتاوری معادل 1000 نیوتون متر داره.
واقعا درکش سخته.لذت واقعی این گشتاور رو وقتی بدست میارید که تو سرعت 180kmhتازه بخواید پدال گاز رو فشار بدید.

حسین متقی
7th May 2012, 12:25 AM
236 هزار دلار؟؟؟
صبر کن M3 بیاد واسه اخر امسال حال هر چی مدل sl رو میگیره واست
واس من موتور 12 سیلند رو میکنه
8 سیلندر بی ام و شتابش همینقدره
http://www.forcegt.com/wp-content/uploads/2010/12/2013-BMW-M3.jpg

http://www.tuning.bg/wp-content/uploads/2011/04/bmw-m3-gts-1.jpg

http://www.gtspirit.com/wp-content/gallery/2013-f80-bmw-m3-coupe/iacoski_bmw_3series_f30_m3_1024px_fs1.jpg

http://www.gtspirit.com/wp-content/gallery/2013-f80-bmw-m3-coupe/iacoski_bmw_3series_f30_m3_1024px_rs1.jpg

دیگه نبینم حرفی از بنز باشه
ماشین فقط BMW

mozhgan.z.1368
7th May 2012, 02:07 PM
هیچی bmw نمیشه

mamadshumakher
10th May 2012, 07:47 AM
نگید ماشین فقط بی ام و بگید ماشین فقط المانی.
در مورد بنز هم اینو همیشه یادتون باشه.تو انجین های حجم بالا هیچ شرکتی به پای بنز نمیرسه واسه تولید گشتاور که این امر کمک میکنه که خودرو به راحتی به حداکثر سرعتش برسه.جالبه که اکثرا 80% این گشتاور رو در دور 2500دور تحویل میده.
اما بی ام و نسبت توان به حجم موتورش واقعا عالییه.تو حجم های پایین هم واقعا گشتاورهای فوق العاده ای تولید میکنه که همین قدرت بالا به همراه گشتاور بالا باعث شتاب فوق العاده خودروهای بی ام و میشه.طراحی شاسی حرفه ای بی ام و به همراه تعلیق اسپرتش فقط برای رانندگی جوونا اعالیه.من که خودم عاشق e36 هستم.

حسین متقی
11th May 2012, 01:00 AM
کاملا درست میگی ولی من فقط BMW E92 دوسدارم
البته نه فقط ولی بیشتر اونو خوشم میاد
http://bmw-2012.co.cc/images/bmw%20e92%20m3-4.jpg

http://www.dieselstation.com/pics/Hamann-BMW-M3-Coupe-E92-car-wallpapers.jpg

http://www.mycarportal.net/wp-content/uploads/2010/04/Alpine_White_BMW_E92_335i_Photoshoot_by_Cristian_G uamanzara_15.jpg

http://www.carztune.com/wp-content/uploads/2009/06/bmw-m3-e92_2.jpg

http://www.mycarportal.net/wp-content/uploads/2010/04/Alpine_White_BMW_E92_335i_Photoshoot_by_Cristian_G uamanzara_01.jpg

hadi elec
11th May 2012, 01:44 AM
اقایون دنیا واسه بنز هست اصلا
بی ام و هیچ وقت رو دست اینجور ماشینا نتونسته بلند بشه و نخواهد توانست
یه slr مکلارن به کل بی ام و می ارزه
توروخدا هیبتو نیگاااhttp://www.newcar.bg/newsimg/Image/Mercedes/slr/Mercedes-Benz_Brabus_SLR_McLaren_007.jpg

http://static.autojunk.nl/pictures/2008/0709/132812/image_03.jpg
http://jonsibal.com/blog/wp-content/gallery/digiART/SLR_McLaren_SPEEDSTER_by_jonsibal.jpg

mamadshumakher
11th May 2012, 11:14 AM
بله e92 خیلی خوشگله اما من عاشق خودروهای دهه ی 90 هستم.از bmw فقط سری 3.
e21 e30 e36 e46 که تو ایران هم پیدا میشه هنوزم از خودروهای روز ایران که اکثرا کره ای هستن سرترن.
اون slr هم جز خودروهایی هست که محدود ساخته شده وگرنه بی ام و چیزی از بنز کم نداره.
شاید شنیده باشید بی ام و خودروی دیزلی بر پایه سری 3 طراحی کرده که با 3لیتر حجم 730nm گشتاور داره.جالبش اینجاست که این خودرو 3توربوشارژ هست.

حسین متقی
11th May 2012, 01:31 PM
اس ال ار بحثش جداست
رکورد سرعت و شتاب و حجم موتور با گیربکس اتوماتیک چیز کمی نی
ولی قیمت- و تولید محدود بودنش هم هست
البته من خودم قبولش دارم حسابی
مرسدس موتورای حجیم قویتری داره درسته
ولی بی ام و اسپرت تر و تیز تر ساخته میشه
1 جورایی نوک پیکانه
و مثل تیغ میمونه
1 بنز ببینی میگی عجب ماشینی-و هیبت داره و 1 کلاس خاصی داره و لوکس هم هست تا حدود زیادی
اما وقتی بی ام و میبینی هر مدلی -لوکس بودن بنز رو با طراحی جوون پسند ارائه میده انگار میدونه که چی میخوای!!
اصلا میخوای پشتش بشینی و باهاش رانندگی کنی و میخوای داشته باشیش ولی هر بنزی ادمو برای تصاحب جذب نمیکنه
بنز داشته باشی رفتارت خیلی محتاطانه میشه و خیلی لوکس
ولی با بی ام ومیخوای بری تو پیست و عقده های ترافیک رو سر پیست خالی کنی و پدال گاز رو هر چه بیشتر له کنی!!!
کلا زندگی یعنی bmw e92

hadi elec
11th May 2012, 05:33 PM
بی ام و با اینکه نواوری های زیادی داشته
از جمله طراحی شاسی دو تیکه که با چسب به هم متصل شده بودن
ولی سوتی هم زیاد داده
بعد از رونمایی از سری 7 های جدید چند سال پیش
خیلی از هواداران اعتراض کرده بودن نسبت به قیافه زشتش
که در اون زمان یکی از مدیران ارشد در جلسه ای رسمی از همه هواداران بی ام و عذر خواهی کرد
و تغییراتی در طراحی ایجاد کردن
کلا بی ام و نمیتونه ماشین خاص درست کنه
یه زمانی قرار بود بی ام و سری Z اگر اشتباه نکنم بشه رقیبslr
که اصلا معلوم نشد چی شد
بی ام و بیشتر هنرش رو تو x6 نشون داد که واقعا خوبه
وگرنه در کلاسهای برابر بنز از بی ام و سره
ولی خودم m3 و m5 و m6 رو خیلی قبول دارم
بخصوص ام 5 که واسه تخته گاز رفتن تو خیابونا عالیه

حسین متقی
11th May 2012, 07:12 PM
نواوری یعنی bmw x6
بله نسل اول سری 7 که واقعا زشت بود-فقط لوکس بود!!
ولی الان خیلی رخ داره نه؟
اگه زد بخواد با ای ال ار رقابت کنه به ایعاد بزرگتر-12سیلندر موتور-گیبرکس اتوماتیک و استفاده از فیبر کربن در بدنه داره
ایرودینامیکش هم باید تغییر کنه پس کلا نیاز به 1 سری جدید داریم!!!
حجم موتور 4500 سی سی که نمیتونه 350 تا سرعت بگیره! با شتاب 3تا4 ثانیه!!
باید حداقل 6000سی سی باشه با 12 سیلندر که گشتارو مناسبی هم داشته باشه
دور موتور تا 8000 اگه بتونن ازاد کنن و از 8500 شروع خط قرمز باشه دیگه عالی میشه
باید بتون گیربکس 8 دنده zdfرو بهش بخورونن که بتونن تا 350 تا سرعت بگیرن!!!
توربو هم جواب نمیده زیاد- باید سوپر شارژ به کار ببندن و اینترکولر
وای چی میشه
اس ال ار رو میخوره با اخم بی ام و

mamadshumakher
11th May 2012, 08:24 PM
همونطور که حسین اقا گفتن درسته سری 7 زشت بود اما دیگه هرجور حساب کنی نمیشه سری z رو با slr مقایسه کرد.
رقیب سری z از گروه بنز فقط سری slk هست که واقعا هم رقیب قدری هست.
ولی در کل به نظرم طبقه بندی بی ام و بهتر از بنز هست.همه چی معلومه.سری 1 سری 3 سری 5 سری 7 سری X سری Z
اما بنز کمی سر در گمی داره.
اولش معلومه کلاس a کلاس b کلاس c کلاس e کلاس s به ترتیب هیکلشون و حجم موتورشون هست.
اما یه دفعه میزنه همه چیو خراب میکنه:clk slk slr sls sl cl
من عاشق قیافه ی cl class هستم.

hadi elec
11th May 2012, 08:59 PM
منظورم این بود که بی ام و قرار بود یه کلاسی تعریف کنه که بشه رقیب slr که کلا نشد انگار
فکر کنم z10 بود
شایدم یه اسم دیگه داشت
تو کلاس مشابه هم که بی ام و سری 7 رقیبش میشه بنز کلاس s که واقعا هم حرفی برای رقابت نداره بی ام و

ولی مثلا ائودی با مدل ائودی s8 که یه ماشین لوکسه موتور مورسیه لگو هم روشه میتونه بنز حتیs500 رو هم بخوره

بی ام و فقط تو یه کلاس خاصی ماشیناش قوی هستن

mamadshumakher
11th May 2012, 09:13 PM
درسته.قبول دارم سری s بنز واقعا خودروی فوق العاده ای هست که طرفدارای خودشو داره اما کسانی هم پیدا میشن که یه خودروی جوان پسند اما واقعا لوکس دوست دارن.تعداد این افراد هم کم نیست.بی ام و سری 7 خیلی در مقابل بنز s ضعیف نیست
http://fiat.blogsky.com/1385/09/06/post-50/

بی ام و تو کلاس خاصی ماشیناش قوی هست درست.این قضیه برای بنز هم صدق میکنه.چون خودروی سایز متوسط و کوچک پر طرفدار مثل بی ام و سری 3 نداره.یعنی نداشت.اما با این aclass جدید باید بنز رو تحسین کرد .
اما برای رقابت نمیشه هر خودرویی که دلمون میخواد رو وسط بکشیم تا اسم یه شرکتو بد نام کنیم.وگرنه منم به بنز حق میدم چون همیشه رکورد قویترین و سریعترین سدان های دنیا دست بنز هست.
اما برای رقابت:حجم موتور یکسان.سایز خودرو در کلاس مشابه.قیمت مشابه.اونوقت باید به طور دقیق از نظر فنی و ظاهری همه چی مقایسه بشه.

hadi elec
11th May 2012, 09:28 PM
درسته.قبول دارم سری s بنز واقعا خودروی فوق العاده ای هست که طرفدارای خودشو داره اما کسانی هم پیدا میشن که یه خودروی جوان پسند اما واقعا لوکس دوست دارن.تعداد این افراد هم کم نیست.بی ام و سری 7 خیلی در مقابل بنز s ضعیف نیست
http://fiat.blogsky.com/1385/09/06/post-50/

بی ام و تو کلاس خاصی ماشیناش قوی هست درست.این قضیه برای بنز هم صدق میکنه.چون خودروی سایز متوسط و کوچک پر طرفدار مثل بی ام و سری 3 نداره.یعنی نداشت.اما با این aclass جدید باید بنز رو تحسین کرد .
اما برای رقابت نمیشه هر خودرویی که دلمون میخواد رو وسط بکشیم تا اسم یه شرکتو بد نام کنیم.وگرنه منم به بنز حق میدم چون همیشه رکورد قویترین و سریعترین سدان های دنیا دست بنز هست.
اما برای رقابت:حجم موتور یکسان.سایز خودرو در کلاس مشابه.قیمت مشابه.اونوقت باید به طور دقیق از نظر فنی و ظاهری همه چی مقایسه بشه.

اتفاقا اسپرت ترین سدان لوکس ائودی a8 هست
که بعدا موتورش هم تغییر دادن و شد ائودیs8
این ماشین موتور مورسیه لگو رو داره واقعا شاهکاره واسه خودش
http://www.automotiveaddicts.com/magazine/images/2007audis8/2007AudiS8BeautyLeftFlat01FixedTwoSmall.jpg

بالاخره تو بحث رقابت نمیشه
ماشینای دیگه رو در نظر نگرفت
من خودم با سری 7 خیلی حال میکنم
از کلاس اس هم به نظرم باحال تره
ولی اینو میدونم که به پای اس کلاس نمیرسه
ائودی هم همینطور
فولکس هم همینطور
مثلا مدل فیتون یه سدان کاملا لوکس که میتونه سری 7 رو به چالش بکشه

mamadshumakher
11th May 2012, 09:36 PM
Brabus Rocket 800 بر اساس مرسدس بنز CLS و به عنوان سریع ترین خودرو سواری جهان ارایه شده است .
این هیولای سرعت تعریف تازه ای از سرعت را در یک خودرو سدان لوکس ارایه می کند .
سقف سرعت این سدان لوکس 370 کیلومتر در ساعت است .
برای رسیدن به قدرتی برابر با 800 اسب بخار موتور Brabus Rocket 800 نسبت به نسل قبلی ارتقاء یافته است .
این مدل 2012 در 3.7 ثانیه به شتاب 100 کیلومتر در ساعت می رسد و در 23 ثانیه به شتاب 300 کیلومتر در ساعت خواهد رسید.
برای رسیدن به این عملکرد ویژگی های ایرودینامیکی در این مدل تازه نیز بهبود یافته اند و وزن خودرو نیز کاهش پیدا کرده است .
فضای داخلی این خودرو نیز با طراحی های چرمی فوق العاده دلپذیر و راحت طراحی شده است .
قیمت این خودرو استثنایی 429.500 یورو تعیین شده است .

لامبورگینی با اتاق خودشم نمیتونه به این سرعت برسه.

mamadshumakher
11th May 2012, 09:39 PM
http://www.uc-njavan.ir/images/ewofvwb257nmc7wc71c.jpg

حسین متقی
11th May 2012, 11:32 PM
منظورم این بود که بی ام و قرار بود یه کلاسی تعریف کنه که بشه رقیب slr که کلا نشد انگار
فکر کنم z10 بود
شایدم یه اسم دیگه داشت
تو کلاس مشابه هم که بی ام و سری 7 رقیبش میشه بنز کلاس s که واقعا هم حرفی برای رقابت نداره بی ام و

ولی مثلا ائودی با مدل ائودی s8 که یه ماشین لوکسه موتور مورسیه لگو هم روشه میتونه بنز حتیs500 رو هم بخوره

بی ام و فقط تو یه کلاس خاصی ماشیناش قوی هستن

خداییش سری 7 جدید که دیگه ترکوند
طراحی جدیدش باعث میشه از اس500هم جلو بزنه
ائودی عالیه ولی نمیدونم چرااز مدلای لوکسش زیاد خوشم نمیاد
طراحی ظاهرش زیادی سنگین و لوکسه-ولی 1 چیزی هم کم داره

حسین متقی
11th May 2012, 11:36 PM
Brabus Rocket 800 بر اساس مرسدس بنز CLS و به عنوان سریع ترین خودرو سواری جهان ارایه شده است .
این هیولای سرعت تعریف تازه ای از سرعت را در یک خودرو سدان لوکس ارایه می کند .
سقف سرعت این سدان لوکس 370 کیلومتر در ساعت است .
برای رسیدن به قدرتی برابر با 800 اسب بخار موتور Brabus Rocket 800 نسبت به نسل قبلی ارتقاء یافته است .
این مدل 2012 در 3.7 ثانیه به شتاب 100 کیلومتر در ساعت می رسد و در 23 ثانیه به شتاب 300 کیلومتر در ساعت خواهد رسید.
برای رسیدن به این عملکرد ویژگی های ایرودینامیکی در این مدل تازه نیز بهبود یافته اند و وزن خودرو نیز کاهش پیدا کرده است .
فضای داخلی این خودرو نیز با طراحی های چرمی فوق العاده دلپذیر و راحت طراحی شده است .
قیمت این خودرو استثنایی 429.500 یورو تعیین شده است .

لامبورگینی با اتاق خودشم نمیتونه به این سرعت برسه.

لامبورگینی؟؟؟
به 300 نمیرسه؟؟؟
حرفا میزنیا
320 تا رو شاخشه تو بدترین مدل
قدیمیهاش 300 تا میرن-280 تا میرن-250 تا میرن که دیگه میره تو کلاسیک و موزه ای زیر 250تاش
الان تا 350 هم میرن
کم کم به 380 و 400 داره نزدیک میکنه
و جالبیش اینه که موتورهاش توربو هم ندارن!!! تنفس طبیعی هستن!!!
یعنی با 2 تا توربو 400 تارو میزنه

mamadshumakher
11th May 2012, 11:50 PM
نگفتم به 300تا نمیرسه.گفتم به 370 نمیرسه.البته به غیر از مدل جدیدش lp700
لامبورگینی اگه تونست یک سدان فول سایز بسازه که 370kmh بره اونوقت بیاد ادعای قدرت بکنه.
اگه بحث تنفس طبیعی باشه که فراری ازون سرتره.
لامبورگینی lp700 از یه موتور 6.5لیتری با 700اسب بخار و گشتاور 690nm استفاده میکنه که شتاب 0تا 100 رو تو 2.9 ثانیه زده یعنی برابر با نیسان gtr 2012
اما تاپ اسپیدش 350kmh هست.دلیل اینکه با این اتاق ایرودینامیک هم به سرعتاهای بالا نمیرسه اینه که گشتاورش کمه.موتورهای 6.5 لیتری بنز تا 1000nm گشتاور دارن واسه اینه که خودرو با اون اتاق و وزن باز هم میتونه به سرعتهای بالا دست پیدا کنه.

حسین متقی
12th May 2012, 12:06 AM
نگفتم به 300تا نمیرسه.گفتم به 370 نمیرسه.البته به غیر از مدل جدیدش lp700
لامبورگینی اگه تونست یک سدان فول سایز بسازه که 370kmh بره اونوقت بیاد ادعای قدرت بکنه.
اگه بحث تنفس طبیعی باشه که فراری ازون سرتره.
لامبورگینی lp700 از یه موتور 6.5لیتری با 700اسب بخار و گشتاور 690nm استفاده میکنه که شتاب 0تا 100 رو تو 2.9 ثانیه زده یعنی برابر با نیسان gtr 2012
اما تاپ اسپیدش 350kmh هست.دلیل اینکه با این اتاق ایرودینامیک هم به سرعتاهای بالا نمیرسه اینه که گشتاورش کمه.موتورهای 6.5 لیتری بنز تا 1000nm گشتاور دارن واسه اینه که خودرو با اون اتاق و وزن باز هم میتونه به سرعتهای بالا دست پیدا کنه.

بنز هم تنفس طبیعیه یا biturbo??

mamadshumakher
12th May 2012, 12:35 AM
راکت براباس 800 یه موتور 6.3 لیتری مجهز هست که با 2توربو شارزر 800اسب قدرت داره.اما باز هم تفاوت وحشتناکه چون گشتاورش حدود 1450nm هست که به صورت الکترونیکی روی 1100nm محدود شده.
اینکه کارخانه های لامبورگینی و فراری بیشتر از پیشرانه های تنفس طبیعی استفاده میکنند چون سنت و سیاست تولید اونها همینه.
و واقعا هم خودروهای جذابی تولید میکنند.یادم نمیره تا همین 2سال پیش هر سوپر اسپرتی که ساخته میشد با فراری انزو 10سال پیش مقایسه میشد.رکورد شتاب سرعت و شتاب جانبیش در زمان خودش محشر بود.

حسین متقی
12th May 2012, 12:57 AM
راکت براباس 800 یه موتور 6.3 لیتری مجهز هست که با 2توربو شارزر 800اسب قدرت داره.اما باز هم تفاوت وحشتناکه چون گشتاورش حدود 1450nm هست که به صورت الکترونیکی روی 1100nm محدود شده.
اینکه کارخانه های لامبورگینی و فراری بیشتر از پیشرانه های تنفس طبیعی استفاده میکنند چون سنت و سیاست تولید اونها همینه.
و واقعا هم خودروهای جذابی تولید میکنند.یادم نمیره تا همین 2سال پیش هر سوپر اسپرتی که ساخته میشد با فراری انزو 10سال پیش مقایسه میشد.رکورد شتاب سرعت و شتاب جانبیش در زمان خودش محشر بود.

6300 سی سی -معمولا موتورها با اضافه شدن 2 توربوشارژر تا 40 درصد افزایش قدرت موتور خواهند داشت هم در اسب بخار و هم در گشتاور
خوب با این نتیجه طبیعیه که بنز میتونه چنین قدرتی از موتورش بیرون بکشه!!
البته باز هم کار قابل تحسینیه
بی ام و که نمیدونم چرا هنوز رو این قضیه سرمایه گذاری نکرده(موتورهای حجیمتر از 4500)

استفاده از تمامی مطالب سایت تنها با ذکر منبع آن به نام سایت علمی نخبگان جوان و ذکر آدرس سایت مجاز است

استفاده از نام و برند نخبگان جوان به هر نحو توسط سایر سایت ها ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد