PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : استاندارد آلودگي هوا توسط وسايل نقليه



مهندس ایرانی
10th April 2012, 12:20 PM
استاندارد كنوني مورد عمل و تأیيد سازمان حفاظت محيط زيست در بخش خودروهاي توليد داخل، استاندارد آلايندگي euro2 مي باشد و جهت اطمينان از رعايت استاندارد آلايندگي به صورت مستمر از توليدات خودروسازان نمونه برداري شده و انجام آزمون هاي آلايندگي در دو بخش تأييد نوع و تطابق توليد در حال اجرا و نظارت مي باشد. ب- خودروهاي وارداتي:
به لحاظ ضوابط قانوني، سازمان حفاظت محيط زيست مكلف به بررسي و اظهار نظر درخصوص نظارت بر سطح استاندارد آلايندگي خودروهاي وارداتي است که در اين راستا پس از احراز نمايندگي در وزارت بازرگاني و اعلام تأييد احراز به وزارت صنايع و معادن ، این وزارتخانه از سازمان حفاظت محيط زيست جهت بررسي سطح استاندارد آلايندگي خودروهاي وارداتي استعلام نموده و سازمان نیز با انطباق مدارك، مستندات و گزارشات تست هاي آلايندگي بر اساس استاندارد مورد تأكيد (استاندارد آلايندگي euro3) اعلام نظر می نماید.



رديف

آلاينده / گاز

مهمترين عامل توليد در تهران

سهم



1

هيدروكربنها

موتورسيكلت

43%



2

دي‌اكسيدگوگرد

خودروهای سنگین

90%



3

ذرات معلق

خودروهاي سواري و وانت

65%



4

اكسيدهاي نيتروژن

خودروهاي سواري و وانت

64%



5

مونوكسيدكربن

خودروهاي سواري

72%



6

كل آلاينده‌ها

خودروهاي سواري و وانت

70%



7

كل آلاينده‌ها

موتورسيكلت (رتبه دوم)

25%



ج- خودروهاي در حال تردد هم اکنون بيش از 20% خودروهاي فرسوده به لحاظ سن فرسودگي در معابر شهري تردد می نمایند که به علت فرسودگي توان احراز حدود مجاز معاينه فني را نداشته و با مصرف بالاي انرژي و سوخت و بدنبال آن انتشار فزاينده آلاينده هاي زيست محيطي، علاوه بر ايجاد بار ترافيكي موجب كاهش سطح سلامت جامعه می شوند

tarenoco
13th March 2014, 02:26 PM
برای استفاده از هوای پاک و انرژی پاک بهم کمک کنیم

استفاده از تمامی مطالب سایت تنها با ذکر منبع آن به نام سایت علمی نخبگان جوان و ذکر آدرس سایت مجاز است

استفاده از نام و برند نخبگان جوان به هر نحو توسط سایر سایت ها ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد