hyper neo
23rd February 2012, 06:50 PM
فارس: (http://www.bartarinha.ir/) رئیس شورای شهر تهران گفت: ظرفیت شهر تهران در سال ۷۸ تمام شده و دیگر برای ورود خودروی جدید جایی ندارد در حالی که سالانه ۴۰۰ هزار خودروی جدید وارد تهران میشود.
مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران عصر امروز در اختتامیه یازدهمین همایش بینالمللی ترافیک شهری با گلایه از برخی نمایندگان مجلس گفت: امیدواریم مجلس جدید یادشان نرود که باید به موضوعات شهری توجه ویژهای داشته باشند.
نمایندگانی که به موضوعات شهری بیتوجهی کردند را میشناسیم
وی گفت: ما در نشستهایی که با نمایندگان شوراهای شهر سراسر کشور داریم میگوییم که ما نمایندگانی که به ما هیچ کمکی نکردهاند را به طور کامل میشناسیم و از نماینده شدن مجددشان استقبال نمیکنیم.
مدیریت واحد شهری در مجلس فراموش شد
چمران خاطرنشان کرد: متأسفانه در برنامه پنجم توسعه موضوع مدیریت واحد شهری که در برنامه دوم، سوم و چهارم به آن اشاره شده بود حذف شد و این در حالی بود که تذکرات زیادی درباره به وجود آمدن مدیریت یکپارچه شهری داده شده بود.
وی تصریح کرد: شهر امروز با دیروز باید متفاوت باشد و این در حالی است که عمده شهرهای کشورمان برای ترافیکی که امروز در آن جریان دارد طراحی نشده و طراحی درستی صورت نگرفته است.
رئیس شورای شهر تهران گفت: در شهر تهران هر روز در حال تخریب و اصلاح هستیم و کمتر کوچه و معبری پیدا میشود که اصلاحی نداشته باشد و این مسیر سالهاست در حال حرکت است در حالی که پس از چند سال بازهم ترافیک شدیدتر خواهد شد و این اصلاحیهها به کارمان نمیآید.
چمران بزرگترین مشکل پیشروی تهران را عدم تناسب میان ظرفیتها و موجودی اشاره کرد، گفت: بر اساس آمار ظرفیت شهر تهران در سال ۷۸ تمام شده و دیگر برای اتومبیل جدیدالورود جایی ندارد اما سالانه بیش از ۴۰۰ هزار خودروی جدید وارد شهر میشود.
وی گفت: ایجاد تعادل میان ظرفیت و ورودی کاری سخت است در حالی که ما امروز پیشرفتهای مترو را داریم و خطوط پرسرعت اتوبوس را نیز ایجاد کردهایم.
ترددهای غیر ضروری به خاطر نبود تمرکز ادارات
رئیس شورای شهر تهران به مقوله تمرکز ادارات اشاره کرد و گفت: این طرح متأسفانه عملی نشد و امروز شاهد آن هستیم که بسیاری از ترددهای غیر ضرور شهروندان به دلیل عدم تمرکز محیطهای اداری است.
۷۰درصد مردم شهرنشین شدهاند
چمران گفت: ما کمتر به ریشههای وقوع ترافیک توجه کردهایم که یکی از آنها ازدیاد جمعیت شهرها است به گونهای که امروز ۷۰ درصد جمعیت کشورمان در شهرهای کشور ساکنند. بنابراین شهرهای ما بزرگ شدهاند البته این بزرگ شدن شهرها در طرحهای جامع و تفصیلی نبوده و به صورت کاملاً اشتباه بزرگ شدهاند.
وی گفت: شهر تهران نباید حتی یک متر دیگر بزرگتر شود زیرا همین یک متر در عمل به دهها کیلومتر افزایش پیدا میکند. برای مثال فکر میکنید عمر منطقه ۱۷ شهرداری تهران چقدر است.
چمران افزود: برخی از افزایش حجم شهرها به موجب تفکیک زمینهای متعلق به روستاییان اطراف شهرها بوده و به مرور بدون توجه به عواقب آن با این تفکیکها کنار آمدهایم و امروز شاهد چنین وضعی هستیم.
برای مهاجرت روستانشینان باید فکری کرد
رئیس شورای شهر تهران گفت: من منکر اجتنابناپذیری بخشی از مهاجرت نیستم اما باید برای آن فکر دیگری کرد.
وی گفت: امروز تاکسیرانی ما سامان نیافته است و این فقط مربوط به تهران هم نیست در برخی از شهرهای بزرگ نیز این مشکل را داریم.
چمران گفت: ما امروز خطوط پرسرعت BRT را داریم اما آیا همه خطوط BRT مفید و مثمرثمر است یا خیر. باید گروهی از محققان و پژوهشگران طرحهای اجرایی در تهران و کلانشهرها را مورد نقد و بررسی قرار دهند.
مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران عصر امروز در اختتامیه یازدهمین همایش بینالمللی ترافیک شهری با گلایه از برخی نمایندگان مجلس گفت: امیدواریم مجلس جدید یادشان نرود که باید به موضوعات شهری توجه ویژهای داشته باشند.
نمایندگانی که به موضوعات شهری بیتوجهی کردند را میشناسیم
وی گفت: ما در نشستهایی که با نمایندگان شوراهای شهر سراسر کشور داریم میگوییم که ما نمایندگانی که به ما هیچ کمکی نکردهاند را به طور کامل میشناسیم و از نماینده شدن مجددشان استقبال نمیکنیم.
مدیریت واحد شهری در مجلس فراموش شد
چمران خاطرنشان کرد: متأسفانه در برنامه پنجم توسعه موضوع مدیریت واحد شهری که در برنامه دوم، سوم و چهارم به آن اشاره شده بود حذف شد و این در حالی بود که تذکرات زیادی درباره به وجود آمدن مدیریت یکپارچه شهری داده شده بود.
وی تصریح کرد: شهر امروز با دیروز باید متفاوت باشد و این در حالی است که عمده شهرهای کشورمان برای ترافیکی که امروز در آن جریان دارد طراحی نشده و طراحی درستی صورت نگرفته است.
رئیس شورای شهر تهران گفت: در شهر تهران هر روز در حال تخریب و اصلاح هستیم و کمتر کوچه و معبری پیدا میشود که اصلاحی نداشته باشد و این مسیر سالهاست در حال حرکت است در حالی که پس از چند سال بازهم ترافیک شدیدتر خواهد شد و این اصلاحیهها به کارمان نمیآید.
چمران بزرگترین مشکل پیشروی تهران را عدم تناسب میان ظرفیتها و موجودی اشاره کرد، گفت: بر اساس آمار ظرفیت شهر تهران در سال ۷۸ تمام شده و دیگر برای اتومبیل جدیدالورود جایی ندارد اما سالانه بیش از ۴۰۰ هزار خودروی جدید وارد شهر میشود.
وی گفت: ایجاد تعادل میان ظرفیت و ورودی کاری سخت است در حالی که ما امروز پیشرفتهای مترو را داریم و خطوط پرسرعت اتوبوس را نیز ایجاد کردهایم.
ترددهای غیر ضروری به خاطر نبود تمرکز ادارات
رئیس شورای شهر تهران به مقوله تمرکز ادارات اشاره کرد و گفت: این طرح متأسفانه عملی نشد و امروز شاهد آن هستیم که بسیاری از ترددهای غیر ضرور شهروندان به دلیل عدم تمرکز محیطهای اداری است.
۷۰درصد مردم شهرنشین شدهاند
چمران گفت: ما کمتر به ریشههای وقوع ترافیک توجه کردهایم که یکی از آنها ازدیاد جمعیت شهرها است به گونهای که امروز ۷۰ درصد جمعیت کشورمان در شهرهای کشور ساکنند. بنابراین شهرهای ما بزرگ شدهاند البته این بزرگ شدن شهرها در طرحهای جامع و تفصیلی نبوده و به صورت کاملاً اشتباه بزرگ شدهاند.
وی گفت: شهر تهران نباید حتی یک متر دیگر بزرگتر شود زیرا همین یک متر در عمل به دهها کیلومتر افزایش پیدا میکند. برای مثال فکر میکنید عمر منطقه ۱۷ شهرداری تهران چقدر است.
چمران افزود: برخی از افزایش حجم شهرها به موجب تفکیک زمینهای متعلق به روستاییان اطراف شهرها بوده و به مرور بدون توجه به عواقب آن با این تفکیکها کنار آمدهایم و امروز شاهد چنین وضعی هستیم.
برای مهاجرت روستانشینان باید فکری کرد
رئیس شورای شهر تهران گفت: من منکر اجتنابناپذیری بخشی از مهاجرت نیستم اما باید برای آن فکر دیگری کرد.
وی گفت: امروز تاکسیرانی ما سامان نیافته است و این فقط مربوط به تهران هم نیست در برخی از شهرهای بزرگ نیز این مشکل را داریم.
چمران گفت: ما امروز خطوط پرسرعت BRT را داریم اما آیا همه خطوط BRT مفید و مثمرثمر است یا خیر. باید گروهی از محققان و پژوهشگران طرحهای اجرایی در تهران و کلانشهرها را مورد نقد و بررسی قرار دهند.