* Robo milad *
18th February 2012, 01:55 AM
خودروی جدیدی که امسال وارد بازار اروپا خواهد شد که از استانداردهای جدیدی در مورد مصرف سوخت و انتشار دی اکسید کربن استفاده می کند.
خودروی جدید "فورد ب. مکس" ماه آینده در نمایشگاه خودروی ژنو به معرض دید گذاشته می شود و امسال وارد بازار اروپا خواهد شد. این خودرو هم در نسخه بنزینی و هم در نسخه دیزلی از استانداردهای جدیدی برای مصرف سوخت و انتشار دی اکسید کربن استفاده می کند.
به طوریکه در شرایطی که "ب. مکس" مجهز به موتور دیزلی 1.6 TDCi تنها 104 گرم/ کیلوگرم دی اکسید کربن گسیل می کند و 4.0 لیتر/ 100 کیلومتر سوخت مصرف می کند، خودروهای دیزلی رقیب بین 109 تا 119 گرم/ کیلوگرم دی اکسید کربن منتشر کرده و مصرف بین 4.1 و 4.6 لیتر/ 100 کیلومتر را ثبت می کنند.
در نسخه بنزینی "ب. مکس" با موتور EcoBoost 1.0 با 120 اسب بخار، این محصول جدید فورد تنها 4.91 لیتر/100 کیلومتر بنزین مصرف کرده و 114 گرم/کیلوگرم دی اکسید کربن تولید می کند.
این درحالی است که مصرف نسخه های بنزینی رقیب بین 5.7 تا 6.41 لیتر/100 کیلوگرم مصرف دارند و انتشار دی اکسید کربن آنها بین 134 و 149 گرم/کیلوگرم دی اکسید کربن است.
بنابراین با این خودرو سالانه می توان 380 یورو صرفه جویی کرد. این خودرو مجهز به طیف وسیعی از فناوریهایی است که مصرف و انتشار را کاهش می دهند.
براساس گزارش لارپوبلیکا، یکی از این فناوریها Stop & Start نام دارد که به طور خودکار موتور را در مدت انتظار پشت چراغ راهنما و یا در ترافیک سنگین خاموش می کند.
Eco Mode نیز سیستمی است که سبک رانندگی را بررسی می کند و برپایه این بررسیها شاخصهایی را به راننده ارائه می کند که می توانند مصرف سوخت را کاهش دهند و بهترین لحظه برای تغییر مسیر را پیشنهاد داده و بازده خودرو را به حداکثر می رساند.
http://konjkav.com/images/stories/10-90/car1.jpg
http://konjkav.com/images/stories/10-90/car2.jpg
http://konjkav.com/images/stories/10-90/car3.jpg
خودروی جدید "فورد ب. مکس" ماه آینده در نمایشگاه خودروی ژنو به معرض دید گذاشته می شود و امسال وارد بازار اروپا خواهد شد. این خودرو هم در نسخه بنزینی و هم در نسخه دیزلی از استانداردهای جدیدی برای مصرف سوخت و انتشار دی اکسید کربن استفاده می کند.
به طوریکه در شرایطی که "ب. مکس" مجهز به موتور دیزلی 1.6 TDCi تنها 104 گرم/ کیلوگرم دی اکسید کربن گسیل می کند و 4.0 لیتر/ 100 کیلومتر سوخت مصرف می کند، خودروهای دیزلی رقیب بین 109 تا 119 گرم/ کیلوگرم دی اکسید کربن منتشر کرده و مصرف بین 4.1 و 4.6 لیتر/ 100 کیلومتر را ثبت می کنند.
در نسخه بنزینی "ب. مکس" با موتور EcoBoost 1.0 با 120 اسب بخار، این محصول جدید فورد تنها 4.91 لیتر/100 کیلومتر بنزین مصرف کرده و 114 گرم/کیلوگرم دی اکسید کربن تولید می کند.
این درحالی است که مصرف نسخه های بنزینی رقیب بین 5.7 تا 6.41 لیتر/100 کیلوگرم مصرف دارند و انتشار دی اکسید کربن آنها بین 134 و 149 گرم/کیلوگرم دی اکسید کربن است.
بنابراین با این خودرو سالانه می توان 380 یورو صرفه جویی کرد. این خودرو مجهز به طیف وسیعی از فناوریهایی است که مصرف و انتشار را کاهش می دهند.
براساس گزارش لارپوبلیکا، یکی از این فناوریها Stop & Start نام دارد که به طور خودکار موتور را در مدت انتظار پشت چراغ راهنما و یا در ترافیک سنگین خاموش می کند.
Eco Mode نیز سیستمی است که سبک رانندگی را بررسی می کند و برپایه این بررسیها شاخصهایی را به راننده ارائه می کند که می توانند مصرف سوخت را کاهش دهند و بهترین لحظه برای تغییر مسیر را پیشنهاد داده و بازده خودرو را به حداکثر می رساند.
http://konjkav.com/images/stories/10-90/car1.jpg
http://konjkav.com/images/stories/10-90/car2.jpg
http://konjkav.com/images/stories/10-90/car3.jpg