ماری مریم
30th January 2012, 10:00 PM
در چند سال اخیر لباسهایی وارد بازار ایران شده است که هیچ سنخیتی با فرهنگ و آموزههای دینی ما ندارد. شلوارهایی که از چند ناحیه پاره هستند و بدن انسان را نمایان میکنند و تیشرتهایی که عبارتهایی با زبانهای خارجی بر آنها نقش بسته و کمکم به انتخاب اول جوانان و نوجوانان تبدیل شده است. جامعه شناسان مد را نمادی از شیوه زندگی و ابزاری نمایانگر ثروت، رفاه و پایگاه طبقاتی که فرد به آن تعلق دارد، تعریف میکنند. شاید به این دلیل که مدگرایان پایگاه طبقاتی خودشان را در پشت نقابی پنهان میکنند.
http://anti-satanic.persiangig.com/image/a/Safe6345152359780.jpg
http://anti-satanic.persiangig.com/image/a/Safe6345152426210.jpghttp://anti-satanic.persiangig.com/image/a/Safe6345152426340.jpg
کتر مجید ابهری، متخصص رفتارشناس درباره علت گرایش جوانان به این لباسها میگوید: «با توجه به اینکه پیروی از مد یکی از خصیصههای سنی در دوره نوجوانی و جوانی است و از طرفی خانوادهها و نهادهای فرهنگی در زمینههای اجتماعی از پوشاک تا آرایش و پیرایش، الگوهای رفتاری ارائه نمیدهند.
http://anti-satanic.persiangig.com/image/a/Safe6345152426360.jpghttp://anti-satanic.persiangig.com/image/a/Safe6345152426380.jpg
مدگرایی و رقابتهای سنی جوانان را به پیروی از مدهای ماهوارهای و مجلات و بروشورهای مدل های غربی هدایت میکند. بخشی از این مدگرایی در زمینه لباس است.
http://anti-satanic.persiangig.com/image/a/Safe6345152426390.jpg
کریستین دیور یکی از طراحان پوشاک در جهان درباره پوشاک مناسب و مد روز میگوید لباسی که از نظر رنگ، راحتی و تطابق محیط جغرافیایی و اقلیمی انسان را در راحتی و آرامش جسمی و روحی قرار میدهد، مد قلمداد شده و به عنوان لباس مناسب تعریف میشود. متاسفانه پوشاک وارداتی نه تنها زیانهای قابل توجهی به صنایع پوشاک و این قبیل تولیدیها زده و موجب بیکاری شده است بلکه صدها دوزنده، پارچه فروش و حرفه های وابسته دیگر و شغلهایی که به صورت غیرمستقیم با آنها در ارتباط هستند را به ورشکستگی کشانده است.»
http://anti-satanic.persiangig.com/image/a/Safe6345152426690.jpghttp://anti-satanic.persiangig.com/image/a/Safe6345152426740.jpg
دسته دوم لباسهایی هستند که در پشت آن یا کف بعضی از کفشها اسامی مقدسی نوشته یا دوخته شده و توسط صهیونیستها و شبکههای ضدفرهنگی برای تضعیف مبانی دینی و القای ضعف اعتقادی توزیع میگردد.»
http://anti-satanic.persiangig.com/image/a/Safe6345152426790.jpg
ابهری اعتقاد دارد بسیاری از جوانانی که از این لباسها استفاده میکنند از فلسفه چنین طرحها و عبارتهای حک شده بر آنها خبر ندارد؛ «مبنای استفاده از شلوارهای پاره به ۱۵ سال پیش برمیگردد که یک جوان ۱۸ ساله به نام جان استواک که شلوار پارهای داشت خجالت میکشید به خیابان برود و به همین دلیل سه نفر از دوستانش هم شلوارهای خود را پاره کرده و همراه او به خیابان رفتند.
http://anti-satanic.persiangig.com/image/a/Safe6345152426950.jpghttp://anti-satanic.persiangig.com/image/a/Safe6345152427050.jpghttp://anti-satanic.persiangig.com/image/a/07269267829878919399.jpg
به این ترتیب شلوارهای پارهای که نماد فقر بود در جامعه اروپایی به مد اصلی تبدیل شد. متاسفانه خانوادههای ما هم به خاطر میل فرزندانشان به خواسته آنها تن میدهند و این لباسهای ناهنجار را میخرند که با فرهنگ ما تعارض دارد. آرایش سر و صورت و خط انداختن دور سر و ابرو و استفاده از نگین در ابرو، بینی و گوش نشانه پوچ گرایان است و توسط شیطان پرستان و فرقههای نژاد پرست مورد استفاده قرار میگیرد. استفاده از آرایش غلیظ در دختران هم نشانه توهم زشت پنداری و یک ناهنجاری رفتاری است.»
http://anti-satanic.persiangig.com/image/a/Safe6345152359780.jpg
http://anti-satanic.persiangig.com/image/a/Safe6345152426210.jpghttp://anti-satanic.persiangig.com/image/a/Safe6345152426340.jpg
کتر مجید ابهری، متخصص رفتارشناس درباره علت گرایش جوانان به این لباسها میگوید: «با توجه به اینکه پیروی از مد یکی از خصیصههای سنی در دوره نوجوانی و جوانی است و از طرفی خانوادهها و نهادهای فرهنگی در زمینههای اجتماعی از پوشاک تا آرایش و پیرایش، الگوهای رفتاری ارائه نمیدهند.
http://anti-satanic.persiangig.com/image/a/Safe6345152426360.jpghttp://anti-satanic.persiangig.com/image/a/Safe6345152426380.jpg
مدگرایی و رقابتهای سنی جوانان را به پیروی از مدهای ماهوارهای و مجلات و بروشورهای مدل های غربی هدایت میکند. بخشی از این مدگرایی در زمینه لباس است.
http://anti-satanic.persiangig.com/image/a/Safe6345152426390.jpg
کریستین دیور یکی از طراحان پوشاک در جهان درباره پوشاک مناسب و مد روز میگوید لباسی که از نظر رنگ، راحتی و تطابق محیط جغرافیایی و اقلیمی انسان را در راحتی و آرامش جسمی و روحی قرار میدهد، مد قلمداد شده و به عنوان لباس مناسب تعریف میشود. متاسفانه پوشاک وارداتی نه تنها زیانهای قابل توجهی به صنایع پوشاک و این قبیل تولیدیها زده و موجب بیکاری شده است بلکه صدها دوزنده، پارچه فروش و حرفه های وابسته دیگر و شغلهایی که به صورت غیرمستقیم با آنها در ارتباط هستند را به ورشکستگی کشانده است.»
http://anti-satanic.persiangig.com/image/a/Safe6345152426690.jpghttp://anti-satanic.persiangig.com/image/a/Safe6345152426740.jpg
دسته دوم لباسهایی هستند که در پشت آن یا کف بعضی از کفشها اسامی مقدسی نوشته یا دوخته شده و توسط صهیونیستها و شبکههای ضدفرهنگی برای تضعیف مبانی دینی و القای ضعف اعتقادی توزیع میگردد.»
http://anti-satanic.persiangig.com/image/a/Safe6345152426790.jpg
ابهری اعتقاد دارد بسیاری از جوانانی که از این لباسها استفاده میکنند از فلسفه چنین طرحها و عبارتهای حک شده بر آنها خبر ندارد؛ «مبنای استفاده از شلوارهای پاره به ۱۵ سال پیش برمیگردد که یک جوان ۱۸ ساله به نام جان استواک که شلوار پارهای داشت خجالت میکشید به خیابان برود و به همین دلیل سه نفر از دوستانش هم شلوارهای خود را پاره کرده و همراه او به خیابان رفتند.
http://anti-satanic.persiangig.com/image/a/Safe6345152426950.jpghttp://anti-satanic.persiangig.com/image/a/Safe6345152427050.jpghttp://anti-satanic.persiangig.com/image/a/07269267829878919399.jpg
به این ترتیب شلوارهای پارهای که نماد فقر بود در جامعه اروپایی به مد اصلی تبدیل شد. متاسفانه خانوادههای ما هم به خاطر میل فرزندانشان به خواسته آنها تن میدهند و این لباسهای ناهنجار را میخرند که با فرهنگ ما تعارض دارد. آرایش سر و صورت و خط انداختن دور سر و ابرو و استفاده از نگین در ابرو، بینی و گوش نشانه پوچ گرایان است و توسط شیطان پرستان و فرقههای نژاد پرست مورد استفاده قرار میگیرد. استفاده از آرایش غلیظ در دختران هم نشانه توهم زشت پنداری و یک ناهنجاری رفتاری است.»