PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : یک سؤال در مورد اتوبوس های دو کابین (کمرشکن)



م.محسن
29th January 2012, 09:59 PM
با سلام خدمت همه دوستان.
اگر خاطرتان باشد موتور اتوبوس های دو کابین (کمرشکن) که تا چندی پیش هم در تهران فعالیت داشتند در وسط قسمت جلوی اتوبوس بود که راه انتقال نیرو به دیفرانسیل (وسط ) کاملاً مشخص بود حال در اتوبوس های کمرشکنی که الان به کار گیری می شوند موتور در عقب قرار دارد.
حال اگر دیفرانسیل محرک اتوبوس در قسمت عقب (جرخ انتهایی) باشد، خودرو قاعدتاً هنگام پیچ ها دچار مشکل خواهد شد و اگر دیفرانسیل محرک واقع در چرخ وسط باشد با توجه به چرخش قسمت آکاردئونی و بالطبع نجهیزات زیر آن چگونه نیرو از موتور به دیفرانسیل منتقل می گردد؟
اگر دوستان اطلاعاتی در این خصوص داشته باشند از ارائه ان ممنون می شوم.
موفق باشید و پیروز.
بدرود.


http://www.uc-njavan.ir/images/05pqmbtzjrggiljf0p4m.jpg



http://www.uc-njavan.ir/images/p8niu3uesstco63jpik3.jpg

حسین متقی
29th January 2012, 11:30 PM
پلوس خودروهای دیفرانسیل جلو

http://www.migna.ir/uploadcenter/uploads/1345287313.gif

حسین متقی
29th January 2012, 11:40 PM
شفت بعد از خروج از گیربکس با گاردان به یه پلوس بزررگتر(این پلوس برای اتصال چرخ جلو به انتقال قدرت دیفرانسیل جلوهه) میرسه که ساختارش شبیه همین تصویر متحرکیه که گذاشتم
که زیر همون لاستیکهای اتصال دو قسمت اتوبوسه
و باعث میشه دیفرانسیل روی محور وسط باشه ولی موتور روی محور عقب
البته این قطعه روی خودروهای دیفرانسیل جلو و دو دیفرانسیل و روی اتصال دیفرانسیل به محور چرخها در دیفرانسیل عقب و خیلی جاهای دیگه مثل اتصال فرمان خودرو به جعبه فرمان خودرو های قدیمی و جدید کاربرد داره
و اگه این قطعه نبود خودرو ها خشک دیفرانسیل عقب خیلی کم ارتفاع و بدون کمک فنر و خیلی سنگین بودند

حسین متقی
29th January 2012, 11:51 PM
یه ماشین قدیما بود که فرمونش این قطعه رو نداشت و باعث میشد موقع تصادف فرمون بره توی شیکم راننده و باعث مرگش بشه

استفاده از تمامی مطالب سایت تنها با ذکر منبع آن به نام سایت علمی نخبگان جوان و ذکر آدرس سایت مجاز است

استفاده از نام و برند نخبگان جوان به هر نحو توسط سایر سایت ها ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد