توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : وجود ادیان مختلف در جامعه چه مزایا و معایبی دارد؟؟؟؟؟
ساناز فرهیدوش
19th January 2012, 08:54 PM
وجود ادیان مختلف در جامعه چه مزایا و معایبی دارد؟؟؟؟؟
سلام دوستان عزیزم
منتظر اظهار نظر شما در زمینه سوال بالا هستیم .
از اینکه به یکدیگر احترام میگذارید و به شخص خاصی یا فرقه ی خاصی توهین و اشاره نمی فرمایید سپاسگذارم .
محسن آزماینده
19th January 2012, 09:43 PM
سلام
اول باید در مورد ضرورت وجود دین واحد بحث بشه و بعد ار این در مورد جوامعی با یک یا چندین دین
دوستان منتظریم
ساناز فرهیدوش
19th January 2012, 09:49 PM
دین یک چارچوب هست برای زندگی . تا ارزش های زندگی یک فرد و باید و نباید هاشو مشخص کنه .
Joseph Goebbels
19th January 2012, 09:56 PM
به نظر من وجود ادیان مختلف در جامعه هیچ اشکالی نداره . و وجود این ادیان جامعه متمدن رو می رسونه که در باطن خودش تمام دینها رو پرورش داده .
مثل ایران که دین اسلام/ زرتشتی / یهودی / مسیحی و کلیمی رو در خود جای داده .
به نظر من هیچ اشکالی نداره .
محسن آزماینده
19th January 2012, 09:58 PM
دین یک چارچوب هست برای زندگی . تا ارزش های زندگی یک فرد و باید و نباید هاشو مشخص کنه .
من این حرف را قبول ندارم
الان تقریبا 70 درصد کشورهای اروپایی ،مردمی بدون دین دارند
یعنی زندگی اونها بدون نظم و چهاچوب است؟
محسن آزماینده
19th January 2012, 10:02 PM
به نظر من وجود ادیان مختلف در جامعه هیچ اشکالی نداره . و وجود این ادیان جامعه متمدن رو می رسونه که در باطن خودش تمام دینها رو پرورش داده .
مثل ایران که دین اسلام/ زرتشتی / یهودی / مسیحی و کلیمی رو در خود جای داده .
به نظر من هیچ اشکالی نداره .
ببینیید ژنرال من نمیخوام بحث را خارج از چهار چوب اداره کنیم
ولی چیزی که شما گفتین،هدف نهایی من از این بحثه و میخوام نتیجه بگیرم که آیا این ادیان بدون هیچ مشکلی به زندگی عادی خود ادامه می دهند؟؟؟
r321.r
19th January 2012, 10:03 PM
سلام. من دقیق به این مسئله فکر نکردم و اونچه که الان به نظرم رسید رو می نویسم
تو سطح فردی:
برای آدمی با فکر و استنتاج قوی و معتقد به عقیده خاص خودش
شرایط چند فرقه ای می تونه کمک باشه برای تقویت اعتقادات و
پیدا کردن سوراخ و اشکالهای فکر و رفع اونها
برای آدم هایی که مبنایی برای خودشون تعیین نکردند
و یا فکر قوی و فاعلی ندارند، شرایط چند فرقه ای در جامعه
به احتمال زیاد باعث گیجی، تنفر یا بی اعتمادی و درنتیجه
عدم وابستگی فکری به عقیده ای بشه
و یا شاید چنگ زدن به در دسترس ترین و کم حاشیه ترین فکر رایج
جواب راحت سوال سخت کدام اعتقاد برای این دسته از ادمها باشه
محسن آزماینده
19th January 2012, 10:08 PM
ببینید حتی در داخل یک دین ،چندین فرقه وجود دارد که بعضی از اونها همدیگر را قبول ندارند(با تحریف اری نداریم)
حال اینکه در یک جامعه که قوانین اون بر حسب آموزه های دین نوشته شده،ادیان دیگر میتوانند بدون دغدغه با روال عادی زندگی و عبادات بپردازند؟؟؟؟
خواهشا بحث را مرحله به مرحله از لزوم یا عدم لزوم دین واحد شروع کنید
ممنون
Joseph Goebbels
19th January 2012, 10:08 PM
ببینیید ژنرال من نمیخوام بحث را خارج از چهار چوب اداره کنیم
ولی چیزی که شما گفتین،هدف نهایی من از این بحثه و میخوام نتیجه بگیرم که آیا این ادیان بدون هیچ مشکلی به زندگی عادی خود ادامه می دهند؟؟؟
خوب چرا که نه ، من به گفتگوی ادیان اعتقاد زیادی دارم . پس نتیجه می گیریم که حرف شما هم درسته .
r321.r
19th January 2012, 10:10 PM
الان تقریبا 70 درصد کشورهای اروپایی ،مردمی بدون دین دارند
یعنی زندگی اونها بدون نظم و چهاچوب است؟
اگه دین رو به عنوان متر و خط کش برای ارزش گذاری و تعیین جهت فرض کنیم
به نظرم می شه گفت بله، زندگی افراد بی عقیده بی ساختار ،بی نظم و بدون چارچوبه
وقتی که من معیار برای سنجش نداشته باشم با حس و سلیقه و ذائقه زندگی رو پیش خواهم برد
و به نظرم این یک ایراد غیر قابل رد به زندگی بدون فکر و عقیده است
محسن آزماینده
19th January 2012, 10:11 PM
دوستان لطفا منابع حرفاتون را ذکر کنید(در صورت استفاده از منابع)
Joseph Goebbels
19th January 2012, 10:11 PM
ببینید حتی در داخل یک دین ،چندین فرقه وجود دارد که بعضی از اونها همدیگر را قبول ندارند(با تحریف اری نداریم)
حال اینکه در یک جامعه که قوانین اون بر حسب آموزه های دین نوشته شده،ادیان دیگر میتوانند بدون دغدغه با روال عادی زندگی و عبادات بپردازند؟؟؟؟
خواهشا بحث را مرحله به مرحله از لزوم یا عدم لزوم دین واحد شروع کنید
ممنون
اتفاقا به مورد خیلی قشنگی اشاره کردین و اون هم اینه که هیچ دینی ، دین دیگر رو نفی نمی کنه . پس به نظر من هیچ مشکلی نداره که ادیان هم در کنار هم باشند حتی اگر در یک جامعه باشه .
محسن آزماینده
19th January 2012, 10:14 PM
اگه دین رو به عنوان متر و خط کش برای ارزش گذاری و تعیین جهت فرض کنیم
به نظرم می شه گفت بله، زندگی افراد بی عقیده بی ساختار ،بی نظم و بدون چارچوبه
وقتی که من معیار برای سنجش نداشته باشم با حس و سلیقه و ذائقه زندگی رو پیش خواهم برد
و به نظرم این یک ایراد غیر قابل رد به زندگی بدون فکر و عقیده است
قبلا بحث کردیم
لازمه های زندگی خوب و شرافتمندامه،صداقت،درستکار ی ،خوش برخوردی و.... است
که این موارد اصلا به دین خاصی نسبت داده نمیشود
همچنین :دزدی،قتل و ... هم در هیچ دین و جامعه ای شایسته نیست
پس...
محسن آزماینده
19th January 2012, 10:18 PM
اتفاقا به مورد خیلی قشنگی اشاره کردین و اون هم اینه که هیچ دینی ، دین دیگر رو نفی نمی کنه . پس به نظر من هیچ مشکلی نداره که ادیان هم در کنار هم باشند حتی اگر در یک جامعه باشه .
در شرایط ایده آل درسته
در جامعه واقعی؟؟
بهتره از یک دین شروع کنیم
قصد اهانت به هیچ کسی را ندارم
وهابیت===============>>> شیعه را قبولندارد
بهاییت===============>>> سنی را قبول ندارد
اگر این ماجرا را تعمبیم بدیم،با وضع موجود در دنیا ،در عبارت بالا فرقه ها جای خود را به ادیان خواهند داد
r321.r
19th January 2012, 10:20 PM
.
r321.r
19th January 2012, 10:21 PM
لازمه های زندگی خوب و شرافتمندامه،صداقت،درستکار ی ،خوش برخوردی و.... است
که این موارد اصلا به دین خاصی نسبت داده نمیشود
همچنین :دزدی،قتل و ... هم در هیچ دین و جامعه ای شایسته نیست
پس...
و به این می گن عرف
یه سلیقه عمومی که هیچ تضمینی برای عوض نشدنش وجود نداره
چیزی که خودش در حال تغییره نمی تونه یه شاخص لایتغیر باشه که
بشه برای جهت دهی به زندگی بهش تکیه کرد
به نظرم این یکی از ویژگی هایی اصلی دینه که نمی شه از جای دیگه گرفتش
محسن آزماینده
19th January 2012, 10:25 PM
اگر عرف و در راستای اون شرایط زندگی در جوامع تغییر کنه،به این نمیشه گفت بی نظمی
البته بماند که تغییر عرف نیز به صورت تدریجی و در صورت وجود شرایط اتفاق می افتد که شاید و شایند نسلها طول بکشد
از طرفی شرایط زندگی را نیز به روزتر میکند
حال آنه آموزه های دینی تغییری نمی کند
محسن آزماینده
19th January 2012, 10:26 PM
و به این می گن عرف
یه سلیقه عمومی که هیچ تضمینی برای عوض نشدنش وجود نداره
چیزی که خودش در حال تغییره نمی تونه یه شاخص لایتغیر باشه که
بشه برای جهت دهی به زندگی بهش تکیه کرد
به نظرم این یکی از ویژگی هایی اصلی دینه که نمی شه از جای دیگه گرفتش
اگر عرف و در راستای اون شرایط زندگی در جوامع تغییر کنه،به این نمیشه گفت بی نظمی
البته بماند که تغییر عرف نیز به صورت تدریجی و در صورت وجود شرایط اتفاق می افتد که شاید و شایند نسلها طول بکشد
از طرفی شرایط زندگی را نیز به روزتر میکند
حال آنه آموزه های دینی تغییری نمی کند
Joseph Goebbels
19th January 2012, 10:28 PM
در شرایط ایده آل درسته
در جامعه واقعی؟؟
بهتره از یک دین شروع کنیم
قصد اهانت به هیچ کسی را ندارم
وهابیت===============>>> شیعه را قبولندارد
بهاییت===============>>> سنی را قبول ندارد
اگر این ماجرا را تعمبیم بدیم،با وضع موجود در دنیا ،در عبارت بالا فرقه ها جای خود را به ادیان خواهند داد
وهابی گری و بابیت گری که اصلا دین نیستند . تا بخوایم در موردشون صحبت کنیم . دین اسلام خودش به دو شاخه بزرگ سنی و شیعه تقسیم شده . من بایب گری رو قبول ندارم .
محسن آزماینده
19th January 2012, 10:31 PM
وهابی گری و بابیت گری که اصلا دین نیستند . تا بخوایم در موردشون صحبت کنیم . دین اسلام خودش به دو شاخه بزرگ سنی و شیعه تقسیم شده . من بایب گری رو قبول ندارم .
حرف شما مثل این می مونه که بگیم فلان نژاد انسان محسوب نمیشه
این 2 فرقه ،جزء فرقه های دین اسلام هستند که متاسفانه نه میشه انکارشون کرد و نه میشه حذفشون کرد
r321.r
19th January 2012, 10:32 PM
در شرایط ایده آل درسته
در جامعه واقعی؟؟
بهتره از یک دین شروع کنیم
قصد اهانت به هیچ کسی را ندارم
وهابیت===============>>> شیعه را قبولندارد
بهاییت===============>>> سنی را قبول ندارد
اگر این ماجرا را تعمبیم بدیم،با وضع موجود در دنیا ،در عبارت بالا فرقه ها جای خود را به ادیان خواهند داد
بیایید بجای خوب و بهتر با درست و نادرست کار کنیم
تو تضارب ارا بالاخره از دو رای یکی قویتر و شاملتر خواهد بود
وقتی به همچنین نقطه ای برسیم
نمی شه گفت من با عقیده ضعیف تر می مونم چون دلم می خواد
اینکار رو کردن دقیقا یعنی انتخاب اشتباه
یا همون سلیقه
شاید در اکثر مواقع با بحث ظرفیت وجودی آدمها بشه یه راه گریز پیدا کرد از این بحث
ولی
تو حالت کلی
اگر اعتقاد و درست بودن اون و یه عقل سلیم بی طرف مطرح باشه
خیلی از دین ها و فرقه ها و تعصب ها و هر چیز دیگه ای از این دست
تو یه غربال و صافی اتومات می افتند
که نتیجه بسیار ممکن اون هم می تونه کاهش ناهمگونی ها باشه
Easy Bug
19th January 2012, 10:33 PM
سلام ؛
حال اینکه در یک جامعه که قوانین اون بر حسب آموزه های دین نوشته شده،ادیان دیگر میتوانند بدون دغدغه با روال عادی زندگی و عبادات بپردازند؟
به نظر من نمیشه در جامعه ای که یک دین واحد برقرار است ، ادیان یا حتی فرقه های دیگر همان دین بدون هیچ مشکلی زندگی کنند ؛ چون به هر حال قوانین اخلاقی که در اغلب جوامع به وسیله دینشون تدوین میشه ، ممکنه بسیاری از قوانین ادیان دیگر را صد در صد قبول نکنه که به نظر بنده امکان ایجاد مشکل از همینجاست .
به نظر من نمیشه بطور دقیق راجع به معایب یا مزایای ادیان صحبت کرد ؛ چون باید دید ادیان موجود در جامعه ، چقدر همنوایی دارند و تا چه حدی اختلاف .
Joseph Goebbels
19th January 2012, 10:36 PM
حرف شما مثل این می مونه که بگیم فلان نژاد انسان محسوب نمیشه
این 2 فرقه ،جزء فرقه های دین اسلام هستند که متاسفانه نه میشه انکارشون کرد و نه میشه حذفشون کرد
در مورد فرقه بابی گری هیچ نظری نمی تونم بدم . اگه یه فرقه همگانی بود پس چرا امامان بزرگوار بر وحدت بین شیعه و سنی تاکید داشتند ؟
محسن آزماینده
19th January 2012, 10:40 PM
بیایید بجای خوب و بهتر با درست و نادرست کار کنیم
تو تضارب ارا بالاخره از دو رای یکی قویتر و شاملتر خواهد بود
وقتی به همچنین نقطه ای برسیم
نمی شه گفت من با عقیده ضعیف تر می مونم چون دلم می خواد
اینکار رو کردن دقیقا یعنی انتخاب اشتباه
یا همون سلیقه
شاید در اکثر مواقع با بحث ظرفیت وجودی آدمها بشه یه راه گریز پیدا کرد از این بحث
ولی
تو حالت کلی
اگر اعتقاد و درست بودن اون و یه عقل سلیم بی طرف مطرح باشه
خیلی از دین ها و فرقه ها و تعصب ها و هر چیز دیگه ای از این دست
تو یه غربال و صافی اتومات می افتند
که نتیجه بسیار ممکن اون هم می تونه کاهش ناهمگونی ها باشه
خوب با فرمایش شما ادیان و عقاید باید از فیلتر رد بشن
ولی این فیلتر نمیتونه دین باشه،چون دور پیش می آید و دور در منطق باطل است
اگر فیلتر را عقل سلیم در نظر بگیریم(بدون هیچ دین و تعصبی)به همان بی دینی برمیگردد که شما قبلا آنرا رد کردین
نتیجه ای به دست نمی آید
پس باید همه ادیان یکی باشند(لزوم دین واحد)جای بحث
محسن آزماینده
19th January 2012, 10:41 PM
در مورد فرقه بابی گری هیچ نظری نمی تونم بدم . اگه یه فرقه همگانی بود پس چرا امامان بزرگوار بر وحدت بین شیعه و سنی تاکید داشتند ؟
دلایل زیادی میتوان برای این آورد
مثلا حفظ وحدت مقابل دشمنان خارج از دین اسلام
و یا حفاظت از شیعه ها در مقابل حاکمان وقت
محسن آزماینده
19th January 2012, 10:43 PM
سلام ؛
به نظر من نمیشه در جامعه ای که یک دین واحد برقرار است ، ادیان یا حتی فرقه های دیگر همان دین بدون هیچ مشکلی زندگی کنند ؛ چون به هر حال قوانین اخلاقی که در اغلب جوامع به وسیله دینشون تدوین میشه ، ممکنه بسیاری از قوانین ادیان دیگر را صد در صد قبول نکنه که به نظر بنده امکان ایجاد مشکل از همینجاست .
به نظر من نمیشه بطور دقیق راجع به معایب یا مزایای ادیان صحبت کرد ؛ چون باید دید ادیان موجود در جامعه ، چقدر همنوایی دارند و تا چه حدی اختلاف .
حرف شما متین و سنجیده است
پس میشه گفت شما مرزها را بر اساس دین تقسم مس کنید؟؟؟
مثلا کشور کاملا مسلمان عربستان و کشور کاملا یهودی اسراییل
اقلیتها باید مهاجرت کنند؟
r321.r
19th January 2012, 10:48 PM
اگر عرف و در راستای اون شرایط زندگی در جوامع تغییر کنه،به این نمیشه گفت بی نظمی
البته بماند که تغییر عرف نیز به صورت تدریجی و در صورت وجود شرایط اتفاق می افتد که شاید و شایند نسلها طول بکشد
از طرفی شرایط زندگی را نیز به روزتر میکند
حال آنه آموزه های دینی تغییری نمی کند
دقیقا!
- تغییر عرف نیز به صورت تدریجی و در صورت وجود شرایط اتفاق می افتد
-آموزه های دینی تغییری نمی کند
یه مثال از خودم:
من به عنوان یه بچه شیعه دینم رو با صورتهای مختلف و برداشتهای مختلف
دینی می بینم که یکسری اصول مطلق داره و این اصول بخاطر مطلق بودنشون
این ظرفیت رو دارند که یک زندگی درست رو برای من بسازن
ستونهایی که قدرت تشخیص به من و عقل من میدن
ولی آیا من میتونم همچین درصد بالایی از اطمینان رو
از یک چیز نسبی مثل عرف یا ...( با شیب تغییر کند یا تند) بگیرم؟
جواب من
نه
نه می شه گرفت
نه درسته
و ثابت کردن اینها هم کار سختی نیست
با یه مطالعه و مشاهده سطحی می شه تضاد ها و تقابل های بسیار عمده رو
در این سبک زندگی دید
Easy Bug
19th January 2012, 10:53 PM
پس میشه گفت شما مرزها را بر اساس دین تقسم مس کنید؟؟؟
اقلیتها باید مهاجرت کنند؟
[tafakor]
بله .
به نظرم اقلیت های مذهبی اگه بخوان با قوانین دینی جامعشون مخالفت کنند ، بهتره به محل دیگه ای برن که با دین و مذهب خودشون همبستگی بیشتری داشته باشه ؛ تا در آرامش زندگی کنند .
محسن آزماینده
19th January 2012, 11:20 PM
دقیقا!
- تغییر عرف نیز به صورت تدریجی و در صورت وجود شرایط اتفاق می افتد
-آموزه های دینی تغییری نمی کند
یه مثال از خودم:
من به عنوان یه بچه شیعه دینم رو با صورتهای مختلف و برداشتهای مختلف
دینی می بینم که یکسری اصول مطلق داره و این اصول بخاطر مطلق بودنشون
این ظرفیت رو دارند که یک زندگی درست رو برای من بسازن
ستونهایی که قدرت تشخیص به من و عقل من میدن
ولی آیا من میتونم همچین درصد بالایی از اطمینان رو
از یک چیز نسبی مثل عرف یا ...( با شیب تغییر کند یا تند) بگیرم؟
جواب من
نه
نه می شه گرفت
نه درسته
و ثابت کردن اینها هم کار سختی نیست
با یه مطالعه و مشاهده سطحی می شه تضاد ها و تقابل های بسیار عمده رو
در این سبک زندگی دید
اصول مطلق؟؟؟
منظور شما همان واجبات دین است؟
r321.r
20th January 2012, 02:41 PM
خوب با فرمایش شما ادیان و عقاید باید از فیلتر رد بشن
ولی این فیلتر نمیتونه دین باشه،چون دور پیش می آید و دور در منطق باطل است
اگر فیلتر را عقل سلیم در نظر بگیریم(بدون هیچ دین و تعصبی)به همان بی دینی برمیگردد که شما قبلا آنرا رد کردین
نتیجه ای به دست نمی آید
پس باید همه ادیان یکی باشند(لزوم دین واحد)جای بحث
بله. اینجوری که شما می گید مطمئنا قضیه تو دور باطل می افته
من نمی گم یه فیلتر یگانه برای همه ارا تعیین کنیم و همه به نتیجه اون راضی بشن
ایرادات زیادی پیش میاد مثلا:
- کدوم عقیده رو به عنوان فیلتر انتخاب کنیم؟
-آیا عقل باید انتخاب کنه؟ باز به اختلاف می رسیم. ظرفیتها و فهم های متفاوت می دهند نتایج متفاوت
حرف من چی بود؟
اینکه خود همون آرا و عقاید اند که خودشون رو فیلتر می کنند
100 تا نظر داریم در مورد چیزی
از این صد تا یکی درسته. فقط یک جواب .
با 99 تای بقیه چه کنیم؟
به نظرم توی بحث این صد تا نظر، با همون شرایطی که گفتم
از اون 99 تا، اگر تو یه مسیر منطقی عقب بریم تا به اصول سازنده شون برسیم
بدون شک و حتما به تناقض می رسیم
چیزی که اشتباه باشه
هر چقدر هم ظریف و نامعلوم
بالاخره تناقضش رو تو یه جای سیستم به چشم میاره
و اینجاست که درست و نادرست مطرح می شن(نه خوب و بهتر)
r321.r
20th January 2012, 02:45 PM
اصول مطلق؟؟؟
منظور شما همان واجبات دین است؟
خیلی عقب تر
یک منشا. یک منبع شامل و کلی و درست
و اگر سوال کنیم باید از کجا پیداش کرد؟
اونچه که من برای زندگی خودم استفاده می کنم و یا بهتر بگم مطلوب منه که اینطور باشه
از دو منبع ائمه اطهار علیهما السلام و عقل گرفته میشه
این چیزی که من تو یه خط اینجا نوشتم مطمئنا خیلی ناقص بیان شده
و ادای حق مطلب، بحث و فکر خیلی بالاتر از نیمچه نوشته های حاضر می طلبه
که بزارید به حساب شرایط نامساعد بحث و زبان الکن من
محسن آزماینده
20th January 2012, 09:44 PM
خیلی عقب تر
یک منشا. یک منبع شامل و کلی و درست
و اگر سوال کنیم باید از کجا پیداش کرد؟
اونچه که من برای زندگی خودم استفاده می کنم و یا بهتر بگم مطلوب منه که اینطور باشه
از دو منبع ائمه اطهار علیهما السلام و عقل گرفته میشه
این چیزی که من تو یه خط اینجا نوشتم مطمئنا خیلی ناقص بیان شده
و ادای حق مطلب، بحث و فکر خیلی بالاتر از نیمچه نوشته های حاضر می طلبه
که بزارید به حساب شرایط نامساعد بحث و زبان الکن من
بهتر بود میگفتین قرآن و سیره پیامبر
میشه گفت شما سایر ادیان را قبول ندارین
چون ائمه را ندارن ولی در وجود عقل مشترک هستیم
ساناز فرهیدوش
20th January 2012, 10:05 PM
به نظر من کاری به دین کسی ندارم مگه هدف ادیان راهنمیی انسان ها نیست پس چرا نمیخواهند باهم متحد شوند و نکات مشترکشون همون خدا پرستی رو تقویت کنند . در زمینه راهکاری دارید ارائه کنید .
محسن آزماینده
20th January 2012, 10:12 PM
به نظر من کاری به دین کسی ندارم مگه هدف ادیان راهنمیی انسان ها نیست پس چرا نمیخواهند باهم متحد شوند و نکات مشترکشون همون خدا پرستی رو تقویت کنند . در زمینه راهکاری دارید ارائه کنید .
ببینید دوستان:
حضور در کنار فرد یا افرادی که خارج از دین شما هستند ،چه حسی را به شما میده؟؟؟
آیا از بودن کنار آنها راضی هستید؟؟؟
آیا سعی میکنید با آنها تعامل داشته شید و یا (اگر اقلیت باشند) سعی میکنید از برتری ظاهری خود استفاده کنید؟؟؟
و ...
سوالاتی از این قبیل زیاد هستند که هدف از این بحث پاسخ دادن با این سوال هاست
منتظر نظرات دوستان هستم
Easy Bug
20th January 2012, 10:15 PM
به نظر من کاری به دین کسی ندارم مگه هدف ادیان راهنمیی انسان ها نیست پس چرا نمیخواهند باهم متحد شوند و نکات مشترکشون همون خدا پرستی رو تقویت کنند . در زمینه راهکاری دارید ارائه کنید .
پیامبر بعدی میومد و دین جدید رو کامل تر معرفی میکرد ، باعث میشد رهبران و بزرگان دین قبلی مخالفت کنند و مردم اون جامعه هم که به بزرگان خودشون نگاه میکردن ، مخالفت میکردند .
به نظرم این موضوع باعث میشه که مردم نتونن با هم اتحاد کامل داشته باشند ؛
مثلاً چرا نباید "سنی" و "شیعه" اتحاد داشته باشند (البته در بعضی موارد اتحاد دارند) ؟
بنظرم بخاطر اینه که ائمه مذهب شیعه رو برتر اعلام کرده بودند . (اگه اشتباه میکنم بگید [soal])
اگه فقط به هدف نهاییشون دقت داشته باشند - همه ادیان هم که یه هدف نهایی دارند - شاید بتونن اتحاد کامل برقرار کنند . [tafakor]
ساناز فرهیدوش
20th January 2012, 10:21 PM
به نظر من تمام ادیانی که واقعا از طرف خداوند نتعال هستند و به نحوی دارند ما رو حمایت کرد رو باید مورد تقویت قرار داد . هدف نهایی تمام ان ها هدایت ماست . منتها یا راه های مختلف . جه قدر زیباست که با سعه صدر همه در کنار هم با هم متحد باشیم .
شیعه و سنی . مسلمان با مسیحی و............
r321.r
20th January 2012, 10:22 PM
بهتر بود میگفتین قرآن و سیره پیامبر
میشه گفت شما سایر ادیان را قبول ندارین
چون ائمه را ندارن ولی در وجود عقل مشترک هستیم
بله. میشه گفت
و من هم ائمه علیهما السلام رو به عنوان تفسیر کلام الله می شناسم.
اگر تک وجهی نگاه کنیم:
واسطه هایی با سطح بسیار بالای درک و توانایی و مبرا از اشتباه
بین خداوند و بشر برای رسوندن و حالی کردن مفاهیم
(و به نظرم عقل بدون ائمه ناقص و ناتوان از تبیین و تعیین نیازمندی های انسانه )
ساناز فرهیدوش
27th January 2012, 12:23 AM
حتی در زمان صدر اسلام پیامبر مسلمانان محمد (ص) به تدریج با جلب اعتماد و با نیکی و صبوری مردم رو با هم متحد کردند . هیچگاه در اجبار و زوری در کار نبوده .
الان ما چرا خیلی سریع درمورد دین و زندگی کسی قضاوت می کنیم .و در کوتاه ترین زمان می خوایم دیگران رو به راه خودمان ان هم با حبر وادار کنیم ؟
اقلیت ها هم محترم هستند . خیلی منطقی می شه گفتو کرد و همون طور که اشاره شد با تقویت نقط مشترک میشه اتحاد رو ایجاد کرد .
استفاده از تمامی مطالب سایت تنها با ذکر منبع آن به نام سایت علمی نخبگان جوان و ذکر آدرس سایت مجاز است
استفاده از نام و برند نخبگان جوان به هر نحو توسط سایر سایت ها ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.