نارون1
8th November 2011, 02:08 PM
با توجه به شيوع بالاي تيك در كودكان مدرسهاي، مداخلات پزشكي ضروري است.
دكتر نسرين اميري فوق تخصص روانپزشكي كودك و نوجوان و عضو هيأت علمي دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي مركز تحقيقات توانبخشي اعصاب اطفال در اين پژوهش آورده است: عوامل متعددي سبب بروز تيك در كودكان مي شود، اما اضطراب يكي از تأثيرگذارترين اين عوامل است.
در اين مقاله مروري بر آخرين دست آوردهاي علمي در درمان اين اختلالات پرداخته شده است و اولين روش، عدم توجه مستقيم به تيكهاست كه توسط خانواده اعمال مي گردد.
در روشهاي غير دارويي مي توان از آموزش معكوس كردن عادت كه شامل 5 مرحله است استفاده شود كه اين پنج مرحله عبارتند از: توصيف و تكرار تيك در آينه، پيدا كردن جزئيات تيك توسط درمانگر، تمرين شناسايي اولين علامت رخداد تيك، آناليز موقعيتي كه تيك در آن رخ مي دهد، آموزش پاسخ فيزيكال عكس توسط بيمار به مدت يك تا 3 دقيقه.
گفتني است، روشهاي دارويي در صورت عدم پاسخ روشهاي غير دارويي استفاده مي شود.
دكتر نسرين اميري فوق تخصص روانپزشكي كودك و نوجوان و عضو هيأت علمي دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي مركز تحقيقات توانبخشي اعصاب اطفال در اين پژوهش آورده است: عوامل متعددي سبب بروز تيك در كودكان مي شود، اما اضطراب يكي از تأثيرگذارترين اين عوامل است.
در اين مقاله مروري بر آخرين دست آوردهاي علمي در درمان اين اختلالات پرداخته شده است و اولين روش، عدم توجه مستقيم به تيكهاست كه توسط خانواده اعمال مي گردد.
در روشهاي غير دارويي مي توان از آموزش معكوس كردن عادت كه شامل 5 مرحله است استفاده شود كه اين پنج مرحله عبارتند از: توصيف و تكرار تيك در آينه، پيدا كردن جزئيات تيك توسط درمانگر، تمرين شناسايي اولين علامت رخداد تيك، آناليز موقعيتي كه تيك در آن رخ مي دهد، آموزش پاسخ فيزيكال عكس توسط بيمار به مدت يك تا 3 دقيقه.
گفتني است، روشهاي دارويي در صورت عدم پاسخ روشهاي غير دارويي استفاده مي شود.