baran.ze
25th September 2011, 02:18 PM
نحوه اعمال بار آسانسور در etabs
بار های در نظر گرفته شده برای آسانسور بار های مرده و زنده می باشند که هر کدام از این بارها را بدست آورده و تقسیم بر 4 کرده و بصورت بار متمرکز لحاظ می کنیم آن به گر ه ها ی طبقه آخر.
بار زنده شامل ک
1- بار زنده محاسبانی که شامل بار افراد داخل کابین می شود که در ضریب z=2 ضرب می گردد( به جای در نظر گرفتن ضربه دینامیکی ).
بار زنده برای 5 نفر 450 کیلوگرم می باشد.
2- بار زنده موتور خانه که شامل سطح بارسقف موتور خانه در بار زنده 200 می باشد.
این دو بار را با هم جمع کرده و تقسیم بر 4 کرده و به جهار طرف تیر آسانسور در گره های اتصال اعمال می کنیم.
بار مرده شامل :
1- بار مرده محاسباتی شامل وزن کابین و کابل و متعلقات که حدودا1000 کیلوگرم است
که در ضریب z=2 ضرب می گردد( به جای در نظر گرفتن ضربه دینامیکی ).
2- بار مرده موتور خانه شامل سطح بارسقف موتور خانه در بار مرده 440(دال بتنی )می باشد.
این دو بار را با هم جمع کرده و تقسیم بر 4 کرده و به جهار طرف تیر آسانسور در گره های اتصال اعمال می کنیم.
بار های در نظر گرفته شده برای آسانسور بار های مرده و زنده می باشند که هر کدام از این بارها را بدست آورده و تقسیم بر 4 کرده و بصورت بار متمرکز لحاظ می کنیم آن به گر ه ها ی طبقه آخر.
بار زنده شامل ک
1- بار زنده محاسبانی که شامل بار افراد داخل کابین می شود که در ضریب z=2 ضرب می گردد( به جای در نظر گرفتن ضربه دینامیکی ).
بار زنده برای 5 نفر 450 کیلوگرم می باشد.
2- بار زنده موتور خانه که شامل سطح بارسقف موتور خانه در بار زنده 200 می باشد.
این دو بار را با هم جمع کرده و تقسیم بر 4 کرده و به جهار طرف تیر آسانسور در گره های اتصال اعمال می کنیم.
بار مرده شامل :
1- بار مرده محاسباتی شامل وزن کابین و کابل و متعلقات که حدودا1000 کیلوگرم است
که در ضریب z=2 ضرب می گردد( به جای در نظر گرفتن ضربه دینامیکی ).
2- بار مرده موتور خانه شامل سطح بارسقف موتور خانه در بار مرده 440(دال بتنی )می باشد.
این دو بار را با هم جمع کرده و تقسیم بر 4 کرده و به جهار طرف تیر آسانسور در گره های اتصال اعمال می کنیم.