Rez@ee
13th September 2011, 04:58 PM
در تهران با هزينه حداكثر 25 ميليون تومان چه ماشيني ميتوان خريد؟ مسلما بايد دور خودروهاي خارجي وارداتي از قبيل بنز، بي.ام.و، هيوندا و... را خط كشيد. چون با حداكثر 25 ميليون تومان پول نميتوان حتي خودروهاي دستهدوم اين شركتها را خريداري كرد.
شما ميتوانيد با اين مقدار پول پژو 206 تيپ6 با قيمتي حدود 19 ميليون تومان بخريد. پژو 206 sd v9 با قيمت 20 ميليون تومان، پژو 207 اتومات با قيمت 21 ميليون تومان، پژو پارس اتومات با قيمت حدودي 21 ميليون تومان، پارس elx با قيمت
21 ميليون تومان، سرير سفارشي 21 ميليون توماني، ورونا با قيمت 23 ميليون تومان و mvm سدان 20 ميليون توماني هم خودروهايي هستند كه شما ميتوانيد با اين مقدار پول اقدام به خريد آن كنيد.
از اسم خودروهايي كه در بالا ذكر شد ميتوان فهميد كه تنوع در انتخاب خودرويي حداكثر 25 ميليون توماني بسيار پايين است. اگر اين دامنه را كمي باز كنيم و محدود به خودروهاي صفر نشويم هم اوضاع آنچنان تغييري نميكند. با اين مقدار پول به هيچ عنوان نميشود خودروهاي دستهدوم ردهبالا و مدرن از قبيل تويوتا سانتافه و بي.ام.و و بنز خريد.اما جالب است بدانيد كه در كشورهاي اروپايي مردم با 25 ميليون تومان پول ماشينهايي ميخرند كه شايد ايرانيها در خواب هم نتوانند چنين ماشينهايي را سوار شوند، چه برسد كه اقدام به خريد آن كنند.
بايد بگوييم در كشورهاي اروپايي مردم براي خريد ماشين به هيچ عنوان سمت خودروهايي مثل 206 و پژوهاي كپيبرداري شده از پژو 405 بيستسال پيش نميروند. دليلش تنها اين نيست كه اروپاييها خودروهاي ناايمن و طرح قديمي مثل 206 را نميپسندند بلكه ريشه اين موضوع در جاي ديگرياست. يك اروپايي با پولي حدود 25 ميليون تومان ميتواند ماشيني بخرد كه پژو 206 و باقي همسطحانش به گرد پايش هم نميرسند. دقيقا به همين دليل است كه در كشورهاي اروپايي چشم شما به خودروهايي از قبيل 206 و 207 نميافتد، چون كسي پولش را خرج چنين خودروهايي نميكند.
شايد تعجب كنيد اما در كشورهاي اروپايي با 23 ميليون تومان ميتوان يك بي.ام.و x5 دستدوم اما در حد نو سال 2002 را خريداري كرد. اين در حالي است كه قيمت دستدوم اين ماشين در كشور چيزي حدود 70 تا 80 ميليون تومان است. بي.ام.و سري3 كه سال توليد آن 2001 است، در كشورهاي اروپايي به قيمت 13 هزار يورو يعني چيزي حدود 22 ميليون تومان به فروش ميرسد. از امكانات اين خودرو مدرن ميتوان به سقف تاشوي آن، ترمز abs، سيستم تمام اتوماتيك، ايربگ و ديگر امكانات ايمني اشاره كرد.
يك رنو مگان كابريك سال 2004 هم در اروپا به قيمت 12 هزار يورو يعني چيزي حدود 20 ميليون تومان به فروش ميرسد. وقتي كمي جلوتر برويم قطعا از اين هم بيشتر تعجب خواهيد كرد زيرا در اروپا با 24 ميليون تومان ميتوانيد يك بنز سري e مدل 220 استيشن با رنگ متاليك بخريد. امكانات اين خودرو آنقدر زياد است كه نميتوان در يك گزارش كوتاه آنرا ريز به ريز ذكر كرد. يك هيوندا سانتافه مشكي رنگ سال 2007 هم در اروپا چيزي حدود 13 هزار يورو، يعني 23 ميليون تومان قيمت دارد و اروپاييهايي كه علاقهمند به خودروهاي شاسيبلند هستند استقبال خوبي از اين خودرو كردهاند. هيوندا سانتافه دستهدوم در كشور چيزي حدود
55 ميليون تومان قيمت دارد.
خودرو هيوندا توسان دستهدوم هم در كشور قيمتي حدود 50 ميليون تومان دارد اما در اروپا با 10 هزار يورو يا 17 ميليون تومان ميتوان يك هيوندا توسان درحد نو خريد. مينيماينرهاي جديد هم در اروپا قيمت حدود 8 هزار يورو، يعني 13 ميليون تومان دارند و اين در حالي است كه اگر پاي چنين ماشيني به كشور باز شود قيمت آن چيزي حدود 30 ميليون تومان خواهد بود.
شما ميتوانيد با اين مقدار پول پژو 206 تيپ6 با قيمتي حدود 19 ميليون تومان بخريد. پژو 206 sd v9 با قيمت 20 ميليون تومان، پژو 207 اتومات با قيمت 21 ميليون تومان، پژو پارس اتومات با قيمت حدودي 21 ميليون تومان، پارس elx با قيمت
21 ميليون تومان، سرير سفارشي 21 ميليون توماني، ورونا با قيمت 23 ميليون تومان و mvm سدان 20 ميليون توماني هم خودروهايي هستند كه شما ميتوانيد با اين مقدار پول اقدام به خريد آن كنيد.
از اسم خودروهايي كه در بالا ذكر شد ميتوان فهميد كه تنوع در انتخاب خودرويي حداكثر 25 ميليون توماني بسيار پايين است. اگر اين دامنه را كمي باز كنيم و محدود به خودروهاي صفر نشويم هم اوضاع آنچنان تغييري نميكند. با اين مقدار پول به هيچ عنوان نميشود خودروهاي دستهدوم ردهبالا و مدرن از قبيل تويوتا سانتافه و بي.ام.و و بنز خريد.اما جالب است بدانيد كه در كشورهاي اروپايي مردم با 25 ميليون تومان پول ماشينهايي ميخرند كه شايد ايرانيها در خواب هم نتوانند چنين ماشينهايي را سوار شوند، چه برسد كه اقدام به خريد آن كنند.
بايد بگوييم در كشورهاي اروپايي مردم براي خريد ماشين به هيچ عنوان سمت خودروهايي مثل 206 و پژوهاي كپيبرداري شده از پژو 405 بيستسال پيش نميروند. دليلش تنها اين نيست كه اروپاييها خودروهاي ناايمن و طرح قديمي مثل 206 را نميپسندند بلكه ريشه اين موضوع در جاي ديگرياست. يك اروپايي با پولي حدود 25 ميليون تومان ميتواند ماشيني بخرد كه پژو 206 و باقي همسطحانش به گرد پايش هم نميرسند. دقيقا به همين دليل است كه در كشورهاي اروپايي چشم شما به خودروهايي از قبيل 206 و 207 نميافتد، چون كسي پولش را خرج چنين خودروهايي نميكند.
شايد تعجب كنيد اما در كشورهاي اروپايي با 23 ميليون تومان ميتوان يك بي.ام.و x5 دستدوم اما در حد نو سال 2002 را خريداري كرد. اين در حالي است كه قيمت دستدوم اين ماشين در كشور چيزي حدود 70 تا 80 ميليون تومان است. بي.ام.و سري3 كه سال توليد آن 2001 است، در كشورهاي اروپايي به قيمت 13 هزار يورو يعني چيزي حدود 22 ميليون تومان به فروش ميرسد. از امكانات اين خودرو مدرن ميتوان به سقف تاشوي آن، ترمز abs، سيستم تمام اتوماتيك، ايربگ و ديگر امكانات ايمني اشاره كرد.
يك رنو مگان كابريك سال 2004 هم در اروپا به قيمت 12 هزار يورو يعني چيزي حدود 20 ميليون تومان به فروش ميرسد. وقتي كمي جلوتر برويم قطعا از اين هم بيشتر تعجب خواهيد كرد زيرا در اروپا با 24 ميليون تومان ميتوانيد يك بنز سري e مدل 220 استيشن با رنگ متاليك بخريد. امكانات اين خودرو آنقدر زياد است كه نميتوان در يك گزارش كوتاه آنرا ريز به ريز ذكر كرد. يك هيوندا سانتافه مشكي رنگ سال 2007 هم در اروپا چيزي حدود 13 هزار يورو، يعني 23 ميليون تومان قيمت دارد و اروپاييهايي كه علاقهمند به خودروهاي شاسيبلند هستند استقبال خوبي از اين خودرو كردهاند. هيوندا سانتافه دستهدوم در كشور چيزي حدود
55 ميليون تومان قيمت دارد.
خودرو هيوندا توسان دستهدوم هم در كشور قيمتي حدود 50 ميليون تومان دارد اما در اروپا با 10 هزار يورو يا 17 ميليون تومان ميتوان يك هيوندا توسان درحد نو خريد. مينيماينرهاي جديد هم در اروپا قيمت حدود 8 هزار يورو، يعني 13 ميليون تومان دارند و اين در حالي است كه اگر پاي چنين ماشيني به كشور باز شود قيمت آن چيزي حدود 30 ميليون تومان خواهد بود.