amin_745
2nd September 2011, 05:22 AM
باصدای بی صدا
مث یه کوه بلند
مث یه خواب کوتاه
یه مرد بود یه مرد
با دستهای فقیر
با چشمهای محروم
با پاهای خسته
یه مرد بود یه مرد
شب، با تابوت سیاه
نشست توی چشمهاش
خاموش شد ستاره
افتاد روی خاک
سایه اش هم نمیموند
هرگز پشت سرش
غمگین بود و خسته
تنهای تنها
با لبهای تشنه
به عکس یه چشمه
نرسید تا ببینه
قطره، قطره
قطرهٔ آب، قطرهٔ آب
در شب بی تپش
این طرف، اون طرف
میافتاد تا بشنفه
صدا؛ صدا ...
صدای پا، صدای پا ...
مرد تنها (http://www.njavan.com/forum/redirector.php?url=http%3A%2F%2Ffa.wikipedia.org%2 Fwiki%2F%25D9%2585%25D8%25B1%25D8%25AF_%25D8%25AA% 25D9%2586%25D9%2587%25D8%25A7)/خواننده فرهاد (http://www.njavan.com/forum/redirector.php?url=http%3A%2F%2Ffa.wikipedia.org%2 Fwiki%2F%25D9%2581%25D8%25B1%25D9%2587%25D8%25A7%2 5D8%25AF_%2528%25D8%25AE%25D9%2588%25D8%25A7%25D9% 2586%25D9%2586%25D8%25AF%25D9%2587%2529%23.D8.AA.D 8.B1.D8.A7.D9.86.D9.87.E2.80.8C.D9.87.D8.A7)-ترانه از شهریار قنبری (http://www.njavan.com/forum/redirector.php?url=http%3A%2F%2Ffa.wikipedia.org%2 Fwiki%2F%25D8%25B4%25D9%2587%25DB%258C%25D8%25A7%2 5D8%25B1_%25D9%2582%25D9%2586%25D8%25A8%25D8%25B1% 25DB%258C)
اولین بار که این آهنگ و در فضای آن زمان، برای فیلم«رضا موتوری (http://www.njavan.com/forum/redirector.php?url=http%3A%2F%2Ffa.wikipedia.org%2 Fwiki%2F%25D8%25B1%25D8%25B6%25D8%25A7_%25D9%2585% 25D9%2588%25D8%25AA%25D9%2588%25D8%25B1%25DB%258C) » مسعود کیمیایی (http://www.njavan.com/forum/redirector.php?url=http%3A%2F%2Ffa.wikipedia.org%2 Fwiki%2F%25D9%2585%25D8%25B3%25D8%25B9%25D9%2588%2 5D8%25AF_%25DA%25A9%25DB%258C%25D9%2585%25DB%258C% 25D8%25A7%25DB%258C%25DB%258C) ساخته شد، بسیار تأثیرگزار واقع شد.
این سبک از خواندن، که فرهاد (http://www.njavan.com/forum/redirector.php?url=http%3A%2F%2Ffa.wikipedia.org%2 Fwiki%2F%25D9%2581%25D8%25B1%25D9%2587%25D8%25A7%2 5D8%25AF) خود مبدع آن در ایران بود و فریدون فروغی (http://www.njavan.com/forum/redirector.php?url=http%3A%2F%2Ffa.wikipedia.org%2 Fwiki%2F%25D9%2581%25D8%25B1%25DB%258C%25D8%25AF%2 5D9%2588%25D9%2586_%25D9%2581%25D8%25B1%25D9%2588% 25D8%25BA%25DB%258C) پس از وی توانست در قالبی دیگر آنرا ارائه کند، بسیار شگرف و تازه مینمود و دههٔ ۴۰ و ۵۰ را فصلی نو در این سبک کوبنده میتوان دانست.
9 شهریور سالگرد فرهاد مهراد
مث یه کوه بلند
مث یه خواب کوتاه
یه مرد بود یه مرد
با دستهای فقیر
با چشمهای محروم
با پاهای خسته
یه مرد بود یه مرد
شب، با تابوت سیاه
نشست توی چشمهاش
خاموش شد ستاره
افتاد روی خاک
سایه اش هم نمیموند
هرگز پشت سرش
غمگین بود و خسته
تنهای تنها
با لبهای تشنه
به عکس یه چشمه
نرسید تا ببینه
قطره، قطره
قطرهٔ آب، قطرهٔ آب
در شب بی تپش
این طرف، اون طرف
میافتاد تا بشنفه
صدا؛ صدا ...
صدای پا، صدای پا ...
مرد تنها (http://www.njavan.com/forum/redirector.php?url=http%3A%2F%2Ffa.wikipedia.org%2 Fwiki%2F%25D9%2585%25D8%25B1%25D8%25AF_%25D8%25AA% 25D9%2586%25D9%2587%25D8%25A7)/خواننده فرهاد (http://www.njavan.com/forum/redirector.php?url=http%3A%2F%2Ffa.wikipedia.org%2 Fwiki%2F%25D9%2581%25D8%25B1%25D9%2587%25D8%25A7%2 5D8%25AF_%2528%25D8%25AE%25D9%2588%25D8%25A7%25D9% 2586%25D9%2586%25D8%25AF%25D9%2587%2529%23.D8.AA.D 8.B1.D8.A7.D9.86.D9.87.E2.80.8C.D9.87.D8.A7)-ترانه از شهریار قنبری (http://www.njavan.com/forum/redirector.php?url=http%3A%2F%2Ffa.wikipedia.org%2 Fwiki%2F%25D8%25B4%25D9%2587%25DB%258C%25D8%25A7%2 5D8%25B1_%25D9%2582%25D9%2586%25D8%25A8%25D8%25B1% 25DB%258C)
اولین بار که این آهنگ و در فضای آن زمان، برای فیلم«رضا موتوری (http://www.njavan.com/forum/redirector.php?url=http%3A%2F%2Ffa.wikipedia.org%2 Fwiki%2F%25D8%25B1%25D8%25B6%25D8%25A7_%25D9%2585% 25D9%2588%25D8%25AA%25D9%2588%25D8%25B1%25DB%258C) » مسعود کیمیایی (http://www.njavan.com/forum/redirector.php?url=http%3A%2F%2Ffa.wikipedia.org%2 Fwiki%2F%25D9%2585%25D8%25B3%25D8%25B9%25D9%2588%2 5D8%25AF_%25DA%25A9%25DB%258C%25D9%2585%25DB%258C% 25D8%25A7%25DB%258C%25DB%258C) ساخته شد، بسیار تأثیرگزار واقع شد.
این سبک از خواندن، که فرهاد (http://www.njavan.com/forum/redirector.php?url=http%3A%2F%2Ffa.wikipedia.org%2 Fwiki%2F%25D9%2581%25D8%25B1%25D9%2587%25D8%25A7%2 5D8%25AF) خود مبدع آن در ایران بود و فریدون فروغی (http://www.njavan.com/forum/redirector.php?url=http%3A%2F%2Ffa.wikipedia.org%2 Fwiki%2F%25D9%2581%25D8%25B1%25DB%258C%25D8%25AF%2 5D9%2588%25D9%2586_%25D9%2581%25D8%25B1%25D9%2588% 25D8%25BA%25DB%258C) پس از وی توانست در قالبی دیگر آنرا ارائه کند، بسیار شگرف و تازه مینمود و دههٔ ۴۰ و ۵۰ را فصلی نو در این سبک کوبنده میتوان دانست.
9 شهریور سالگرد فرهاد مهراد