PointedHeads
28th August 2011, 02:23 PM
یکی از مهم ترین جنبههای بازاریابی و فروش کالا٬ ارتباط تنگاتنگ بین تولید کنندگان و مصرف کنندگان است. در سالهای اخیر٬ بسیاری از شرکتهای معتبر فعال در حوزه کامپیوتر و فن آوری اطلاعات٬ چه شرکتهای نرم افزاری و چه شرکتهای تولید کننده سخت افزار٬ به این امر توجه داشتهاند. ظهور و گسترش وبلاگها و پدیده وبلاگ نویسی این امکان را در اختیار این شرکتها قرار داده تا با استفاده از این رسانه جدید و کم هزینه٬ در فضایی دوستانه و کاربر پسند٬ به معرفی محصولات٬ فنآوریها و خلاقیتهای جدید خود بپردازند. به نحوی که امروزه شرکتهای بسیاری در کنار وب سایت رسمی خود٬ دارای یک یا چند وبلاگ رسمی و نیمه رسمی نیز میباشند و از طریق آنها با مشتریان خود ارتباط برقرار میکنند. علاوه بر این٬ وبلاگنویسی دارای این مزیت است که امکان ارتباط دو سویه بین تولید کنندگان و مصرف کنندگان محصولات را فراهم میکند. کاربران وبلاگ٬ فقط خواننده آن نیستند بلکه قادرند نظرات٬ انتقادات و پیشنهادات خود را در معرض دید سایر بازدید کنندگان و همچنین صاحبان رسانه و مدیران شرکت قرار دهند.
شرکت کرهای سامسونگ نیز٬ که یکی از بزرگ ترین و معتبر ترین سازندگان انواع قطعات کامپیوتری٬ لپ تاپ٬ گوشی تلفن همراه٬ تبلت٬ دوربین عکاسی٬ چاپگر٬ اسکنر و همچنین لوازم خانگی از قبیل یخچال فریزر٬ ماشین لباسشویی٬ کولر گازی و … است٬ از این قاعده مستثنی نبوده و با راه اندازی وبلاگی با عنوان دهکده سامسونگ (Samsung Village (http://www.samsungvillage.com/blog/)) از این طریق با طرفداران و مصرف کنندگان محصولات خود در سراسر جهان ارتباط برقرار میکند و علاوه بر معرفی محصولات و فنآوریهای خود٬ از نظرات کاربرانش نیز آگاه میشود.
از جمله مطالب این وبلاگ میتوان به اخبار٬ گزارش همایشها و معرفی فن آوریهای جدید سامسونگ اشاره داشت. بسیاری از فن آوریها و ابداعاتی که در این وبلاگ معرفی میشوند هنوز به تولید انبوه نرسیده و در مرحله آزمایشی و آزمایشگاهی قرار دارند. به عنوان مثال٬ این وبلاگ در اینجا (http://www.samsungvillage.com/blog/2011/08/samsungblog-green-samsung-latest-planetfirst-milestones.html) به معرفی فن آوریهای جدید شرکت سامسونگ برای حفاظت از محیط زیست پرداخته و تأثیرات این فن آوریها در کاهش تولید گازهای گلخانهای٬ نقش آنها در کاهش مصرف انرژی و افزایش بهرهوری در سطح جهان را شرح داده است.
پشت پرده تولید محصولات٬ تبلیغات و بازاریابی محصولات شرکت سامسونگ از دیگر بخشهای جذاب و خواندنی این وبلاگ است. به عنوان مثال٬ نویسندگان وبلاگ در مطلبی که در اینجا (http://www.samsungvillage.com/blog/2011/08/samsungblog-samsung-sound-studio-where-we-create-our-audible-identity.html) منتشر شده به معرفی نحوه تولید موسیقی تبلیغاتی و آهنگهایی که در محصولات مختلف سامسونگ وجود دارد میپردازند. چنانچه مایلید بدانید آهنگی که زمان روشن کردن گوشی سامسونگ خود میشنوید چگونه تولید شده است٬ این مطلب را از دست ندهید. همچنین٬ در این بخش نمونههایی از صداهای مختلفی که از محصولات شرکت سامسونگ میشنوید وجود دارد.
http://www.gooyait.com/uploads/Samsung-Sound-Studio.jpg
علاوه بر این٬ اخبار همایشهای شرکت سامسونگ و یا همایشهایی که این شرکت در آنها حضور مییابد و فن آوریها و ابداعات جدیدی که در این همایشها معرفی میکند از دیگر بخشهای جالب توجه این وبلاگ است که برای علاقهمندان محصولات این شرکت و همه فعالان صنعت کامپیوتر جذابیت فراوانی خواهد داشت. به عنوان مثال٬ در این مطلب٬ (http://www.samsungvillage.com/blog/2011/07/samsungblog-saying-hello-to-the-biotech-world-at-the-bio-international-convention.html) علاوه بر ارائه اخبار یکی از همایشهای شرکت سامسونگ٬ فیلم کوتاهی نیز از این همایش روی وبلاگ قرار گرفته است. کاربر با مطالعه این بخش در جریان محصولات و فن آوریهای آینده سامسونگ قرار خواهد گرفت. بسیاری از فنآوریهایی که در آینده به تولید انبوه رسیده و سر از بازارهای جهانی در میآورند٬ نخستین بار در این همایشها معرفی میشوند.
از نکات جالب وبلاگ «دهکده سامسونگ» میتوان به استفاده فراوان نویسندگان آن از محتوای چند رسانهای اشاره کرد. بسیاری از مطالب منتشر شده در این وبلاگ دارای یک یا چند فایل چند رسانهای هستند. این فایلهای چند رسانهای هم شامل فیلم میشوند و هم شامل فایلهای فلش و صدا که علاوه بر افزایش جذابیت وبلاگ٬ در فهم بهتر مطالب آن نیز مؤثر هستند. همچنین نگاهی به آرشیو این وبلاگ نشان میدهد که «دهکده سامسونگ» قدمت چندان زیادی ندارد و کار خود را از ژانویه ۲۰۱۱ (دی ۱۳۸۹) آغاز کرده است اما با این حال٬ در همین مدت کوتاه هم مطالب بسیار زیادی در آن ارسال شده است. همچنین این وبلاگ دارای فنآوری RSS است و کاربران میتوانند با اشتراک فید آن٬ به محض به روز شدن وبلاگ از این موضوع با خبر شوند. طراحی وبلاگ نیز بسیار ساده و کاربرپسند بوده و فاقد هر نوع عنصر اضافهای است که توجه کاربر را از محتوای اصلی آن منحرف سازد. همچنین رنگ آبی پسزمینه آن نیز به نوعی یادآور لوگوی آبی رنگ شرکت سامسونگ میباشد.
http://www.gooyait.com/uploads/Samsung-America.jpg
آن طور که در بخش «درباره ما» (http://samsungvillage.typepad.com/blog/about.html) این وبلاگ نوشته شده٬ همه نویسندگان آن از کارکنان آسیایی شرکت سامسونگ هستند که در بخشهای مختلف این شرکت عظیم مشغول به کارند و البته گاهی اوقات نیز مدیران این شرکت به عنوان نویسنده مهمان٬ مطالب خود را روی وبلاگ قرار میدهند.
همان طور که پیشتر گفته شد٬ مطالعه این وبلاگ برای طرفداران محصولات سامسونگ٬ علاقهمندان فنآوریهای نو و خبرنگاران حوزه فنآوری اطلاعات مفید خواهد بود.
شرکت کرهای سامسونگ نیز٬ که یکی از بزرگ ترین و معتبر ترین سازندگان انواع قطعات کامپیوتری٬ لپ تاپ٬ گوشی تلفن همراه٬ تبلت٬ دوربین عکاسی٬ چاپگر٬ اسکنر و همچنین لوازم خانگی از قبیل یخچال فریزر٬ ماشین لباسشویی٬ کولر گازی و … است٬ از این قاعده مستثنی نبوده و با راه اندازی وبلاگی با عنوان دهکده سامسونگ (Samsung Village (http://www.samsungvillage.com/blog/)) از این طریق با طرفداران و مصرف کنندگان محصولات خود در سراسر جهان ارتباط برقرار میکند و علاوه بر معرفی محصولات و فنآوریهای خود٬ از نظرات کاربرانش نیز آگاه میشود.
از جمله مطالب این وبلاگ میتوان به اخبار٬ گزارش همایشها و معرفی فن آوریهای جدید سامسونگ اشاره داشت. بسیاری از فن آوریها و ابداعاتی که در این وبلاگ معرفی میشوند هنوز به تولید انبوه نرسیده و در مرحله آزمایشی و آزمایشگاهی قرار دارند. به عنوان مثال٬ این وبلاگ در اینجا (http://www.samsungvillage.com/blog/2011/08/samsungblog-green-samsung-latest-planetfirst-milestones.html) به معرفی فن آوریهای جدید شرکت سامسونگ برای حفاظت از محیط زیست پرداخته و تأثیرات این فن آوریها در کاهش تولید گازهای گلخانهای٬ نقش آنها در کاهش مصرف انرژی و افزایش بهرهوری در سطح جهان را شرح داده است.
پشت پرده تولید محصولات٬ تبلیغات و بازاریابی محصولات شرکت سامسونگ از دیگر بخشهای جذاب و خواندنی این وبلاگ است. به عنوان مثال٬ نویسندگان وبلاگ در مطلبی که در اینجا (http://www.samsungvillage.com/blog/2011/08/samsungblog-samsung-sound-studio-where-we-create-our-audible-identity.html) منتشر شده به معرفی نحوه تولید موسیقی تبلیغاتی و آهنگهایی که در محصولات مختلف سامسونگ وجود دارد میپردازند. چنانچه مایلید بدانید آهنگی که زمان روشن کردن گوشی سامسونگ خود میشنوید چگونه تولید شده است٬ این مطلب را از دست ندهید. همچنین٬ در این بخش نمونههایی از صداهای مختلفی که از محصولات شرکت سامسونگ میشنوید وجود دارد.
http://www.gooyait.com/uploads/Samsung-Sound-Studio.jpg
علاوه بر این٬ اخبار همایشهای شرکت سامسونگ و یا همایشهایی که این شرکت در آنها حضور مییابد و فن آوریها و ابداعات جدیدی که در این همایشها معرفی میکند از دیگر بخشهای جالب توجه این وبلاگ است که برای علاقهمندان محصولات این شرکت و همه فعالان صنعت کامپیوتر جذابیت فراوانی خواهد داشت. به عنوان مثال٬ در این مطلب٬ (http://www.samsungvillage.com/blog/2011/07/samsungblog-saying-hello-to-the-biotech-world-at-the-bio-international-convention.html) علاوه بر ارائه اخبار یکی از همایشهای شرکت سامسونگ٬ فیلم کوتاهی نیز از این همایش روی وبلاگ قرار گرفته است. کاربر با مطالعه این بخش در جریان محصولات و فن آوریهای آینده سامسونگ قرار خواهد گرفت. بسیاری از فنآوریهایی که در آینده به تولید انبوه رسیده و سر از بازارهای جهانی در میآورند٬ نخستین بار در این همایشها معرفی میشوند.
از نکات جالب وبلاگ «دهکده سامسونگ» میتوان به استفاده فراوان نویسندگان آن از محتوای چند رسانهای اشاره کرد. بسیاری از مطالب منتشر شده در این وبلاگ دارای یک یا چند فایل چند رسانهای هستند. این فایلهای چند رسانهای هم شامل فیلم میشوند و هم شامل فایلهای فلش و صدا که علاوه بر افزایش جذابیت وبلاگ٬ در فهم بهتر مطالب آن نیز مؤثر هستند. همچنین نگاهی به آرشیو این وبلاگ نشان میدهد که «دهکده سامسونگ» قدمت چندان زیادی ندارد و کار خود را از ژانویه ۲۰۱۱ (دی ۱۳۸۹) آغاز کرده است اما با این حال٬ در همین مدت کوتاه هم مطالب بسیار زیادی در آن ارسال شده است. همچنین این وبلاگ دارای فنآوری RSS است و کاربران میتوانند با اشتراک فید آن٬ به محض به روز شدن وبلاگ از این موضوع با خبر شوند. طراحی وبلاگ نیز بسیار ساده و کاربرپسند بوده و فاقد هر نوع عنصر اضافهای است که توجه کاربر را از محتوای اصلی آن منحرف سازد. همچنین رنگ آبی پسزمینه آن نیز به نوعی یادآور لوگوی آبی رنگ شرکت سامسونگ میباشد.
http://www.gooyait.com/uploads/Samsung-America.jpg
آن طور که در بخش «درباره ما» (http://samsungvillage.typepad.com/blog/about.html) این وبلاگ نوشته شده٬ همه نویسندگان آن از کارکنان آسیایی شرکت سامسونگ هستند که در بخشهای مختلف این شرکت عظیم مشغول به کارند و البته گاهی اوقات نیز مدیران این شرکت به عنوان نویسنده مهمان٬ مطالب خود را روی وبلاگ قرار میدهند.
همان طور که پیشتر گفته شد٬ مطالعه این وبلاگ برای طرفداران محصولات سامسونگ٬ علاقهمندان فنآوریهای نو و خبرنگاران حوزه فنآوری اطلاعات مفید خواهد بود.