diamonds55
14th January 2009, 02:08 AM
بر اساس نتايج حاصل از يک بررسي جديد، مديران IT و مديران اطلاعاتي در شرکتها بايد خود را براي ادغام و يکي شدن آماده کنند.
به گفته "فرد کوهن"(Fred Cohen) مدير گروه اقدامات مديريتي بينالمللي در شرکت خدمات گسترده فناوري اطلاعات Patni Computer Systems، تاکنون بيش از 100 ادغام و خريده شدن شرکتهاي فناوري در سال 2009 گزارش شده است و اين جريان به آن معنا است که مديران فناوري اطلاعات در شرکتها بايد آمادگي خود را براي اين انتقالات و تغييرها افزايش دهند.
او در اين باره گفت: «بهطور کلي در حال حاضر تصميمات بيشتري در حوزه ادغام شرکتها و خريد شرکتهاي جديد صورت ميگيرد و در عين حال، در بخش فناوري اطلاعات در اين حوزه اقدام خاصي صورت نگرفته است».
کوهن در ادامه توضيح داد که ادغام شرکتها با يکديگر و خريد شرکتهاي جديد همواره دو هدف اصلي را دنبال ميکرده است: بهدست آوردن مشتري و سهم بيشتري از بازار، و افزايش اثرگذاري. او در اين باره خاطرنشان ميسازد: «در دنياي جديد، بسياري از اقداماتي که در حوزه ادغام شرکتها و خريد شرکتهاي جديد صورت ميگيرد نتيجه ادغامهاي اضطراري و سريع است که با اين کار سعي ميکنند به حفظ موسسه و جلوگيري از هدر رفتن پول و سرمايه بپردازند و بر اين اساس بايد گفت که طي اين جريان اقدامات کافي در حوزه فناوري اطلاعات صورت نگرفته است».
دوره زماني که بين خبر انعقاد يک قرارداد و بسته شدن آن سپري ميشود ميتواند مشکلساز باشد. در اين دوره شرکتها همچنان به صورت مستقل به فعاليتهاي خود ادامه ميدهند و ميتوانند به عنوان يک رقيب براي شرکت خريدار محسوب شوند.
به گفته "فرد کوهن"(Fred Cohen) مدير گروه اقدامات مديريتي بينالمللي در شرکت خدمات گسترده فناوري اطلاعات Patni Computer Systems، تاکنون بيش از 100 ادغام و خريده شدن شرکتهاي فناوري در سال 2009 گزارش شده است و اين جريان به آن معنا است که مديران فناوري اطلاعات در شرکتها بايد آمادگي خود را براي اين انتقالات و تغييرها افزايش دهند.
او در اين باره گفت: «بهطور کلي در حال حاضر تصميمات بيشتري در حوزه ادغام شرکتها و خريد شرکتهاي جديد صورت ميگيرد و در عين حال، در بخش فناوري اطلاعات در اين حوزه اقدام خاصي صورت نگرفته است».
کوهن در ادامه توضيح داد که ادغام شرکتها با يکديگر و خريد شرکتهاي جديد همواره دو هدف اصلي را دنبال ميکرده است: بهدست آوردن مشتري و سهم بيشتري از بازار، و افزايش اثرگذاري. او در اين باره خاطرنشان ميسازد: «در دنياي جديد، بسياري از اقداماتي که در حوزه ادغام شرکتها و خريد شرکتهاي جديد صورت ميگيرد نتيجه ادغامهاي اضطراري و سريع است که با اين کار سعي ميکنند به حفظ موسسه و جلوگيري از هدر رفتن پول و سرمايه بپردازند و بر اين اساس بايد گفت که طي اين جريان اقدامات کافي در حوزه فناوري اطلاعات صورت نگرفته است».
دوره زماني که بين خبر انعقاد يک قرارداد و بسته شدن آن سپري ميشود ميتواند مشکلساز باشد. در اين دوره شرکتها همچنان به صورت مستقل به فعاليتهاي خود ادامه ميدهند و ميتوانند به عنوان يک رقيب براي شرکت خريدار محسوب شوند.