diamonds55
7th September 2008, 03:43 PM
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: خودرو
با توجه به افزايش برنامه توليد پرايد در تيرماه، سايپا كمي از برنامهاش در اين ماه نسبت به خرداد ماه عقب افتاد. با اين حال پارس خودرو در توليد اين خودرو ركورد خوبي برجاي گذاشت.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اين كه سايپا در خردادماه 107 درصد از برنامه توليدش را محقق كرد، ولي در تيرماه نتوانست بيش از 96 درصد برنامهاش را محقق كند. با وجود اين كه اين شركت هميشه در توليد پرايد جلوتر از برنامه خود عمل ميكند، ولي اين بار بدون در نظرگرفتن آمار توليد مردادماه، پس از فروردين ماه دومين باري است كه كمي از برنامه خود عقب ميافتد.
اين شركت با اين كه در تير ماه بيش از خرداد ماه پرايد توليد كرد، ولي با اين حال با افزايش برنامهي توليد اين خودرو به حدود3300 دستگاه، توانست در تيرماه 96 درصد از برنامهاش را محقق كند.
اما توليد زانتيا با اين كه عملكرد بهتري نسبت به خرداد ماه نداشت، افزايش يافت و بيش از 100 دستگاه در تير ماه بيشتر از خرداد توليد شد، ولي باز هم با توجه به افزايش برنامه توليد اين خودرو در تير ماه تحقق عملكرد توليد آن 3 درصد كمتر از خرداد ماه بود. سايپا با توليد 1275 دستگاه زانتيا در تيرماه 13 درصد بيشتر از برنامه توليد اين خودرو جلو افتاد.
در اين ميان ريو از بين ساير خودروهاي سايپا وضعيت توليد تقريبا بحراني را سپري كرد. اين خودرو كه گفته ميشود ميزان قطعات ckd وارداتي آن بيشتر از زانتياست، درحالي كه طي ماه خرداد حدود 4 هزار و 613 دستگاه از آن به توليد رسيد كه برنامه سايپا براي آن توليد هزار و 320 دستگاه بود. اما طي تير ماه با اين كه برنامه توليد اين خودرو حدود 200 دستگاه افزايش داشت، اما توليد به كمتر از نصف خرداد ماه يعني دو هزار و يك دستگاه رسيد كه تنزل 216 درصدي توليدي را نشان ميدهد، ولي با اين حال توليد تيرماه ريو از برنامه خود 33 درصد جلو بود.
اما در تير ماه بالاخره خط تيره جلوي ون كاروان حذف و 5 دستگاه از اين خودرو به توليد رسيد. توليد اين خودرو حتي درزمان مديريت قبلي سايپا دچار مشكل بود و به دليل ارتقاي محصول قرار بود سال گذشته توليد انبوه آن از سر گرفته شود، ولي ون سايپا هنوز نتوانسته معيارهاي مطلوب را براي اين كار كسب كند.
در كل نيز بايد گفت با توجه به عقب افتادن پرايد از برنامهي توليد و جلوتر بودن زانتيا و ريو از برنامهي توليد خود، سايپا در كل خيلي از برنامه عقب نيفتاد و 98 درصد برنامه توليد تيرماهش را محقق كرد.
پارس خودرو نيز به لطف توليد حدود 5500 دستگاه پرايد بيش ازبرنامه توليدي توانست 104 درصد از برنامهاش را محقق كند.
توليد شركت پارس خودرو در تيرماه نتوانست به مانند ماههاي گذشته فراتر از برنامه باشد كه نمونه آنها در آماري است كه ماكسيما و تندر91 و البته خودروهاي ديفرانسيلي غير از پيكاپ از خود به جاي گذاشتهاند.
با كمي افزايش توليد پيكاپ در تير ماه توليد ساير خودروهاي دو ديفرانسيل پارس خودرو، كاهش يافت. اين شركت با توليد 302 دستگاه انواع خودرو دو ديفرانسيلي و پيكاپ به ترتيب 48 و 85 درصد برنامه توليدش را محقق كرد.
با اين كه توليد ماكسيما اكثر ماهها از برنامه جلوتر بود، اما اين خودرو در تيرماه نسبت به ماه خرداد 36 دستگاه كاهش توليد و 30 دستگاه افزايش برنامه توليد داشت. با اين حال پارس خودرو با توليد 228 دستگاه از اين خودرو در تيرماه 5 درصد از برنامه خود عقب افتاد.
به گزارش ايسنا، توليد مگان نيز در پارس خودرو در تيرماه افزايش يافت. توليد اين خودرو در تير ماه به 94 دستگاه رسيد و اين در حالي است كه توليد اين خودرو در خردادماه 41 دستگاه بود. امسال پارس خودرو قصد توليد 8 هزار دستگاه مگان را دارد كه در ابتدا تعهدات خود را به بانكملي تحويل خواهد داد، اما با اين حال تنها 20 درصد توليد اين خودرو در تيرماه محقق شد.
توليد تندر90 نيز در تيرماه با اين كه بيش از 400 دستگاه نسبت به ماه قبل خود افزايش يافت، ولي با افزايش برنامه توليد اين خودرو در تير ماه اين افزايش توليد چندان به چشم نيامد و تنها 39 درصد از برنامه توليد اين خودرو محقق شد. با اين حال ايران خودرو عملكرد بهتري در توليد تندر 90 داشته است و برخي از فعالان حوزه خودرو وجود تعداد بيشتر قطعهسازان اين شركت را عامل توليد بالاتر آن به شمار ميآورند.
پارس خودرو در تيرماه دو هزار و 658 دستگاه تندر90 توليد كرد، در حالي كه برنامه توليد شش هزار و 840 دستگاهي داشت.
ولي تنها خودرويي كه بالاتر از برنامه در تيرماه توليد شد، پرايد بود كه توليد آن حتي نسبت به خردادماه بيش از دو هزار دستگاه فراتر رفت و 141 درصد برنامه توليد آن محقق شد. اين در حالي است كه برنامه توليد اين خودرو بيش از 1600 دستگاه نسبت به خردادماه افزايش يافته بود و به 13 هزار و 440 دستگاه رسيده بود.
با اين حال توليد5 هزار و 471 دستگاه پرايد اضافه بر برنامه، توليد كل پارس خودرو را در تيرماه به 22 هزار و193 دستگاه رساند و در كل 104 درصد از برنامه توليد 21 هزار و 408 دستگاهي اين خودرو را محقق كرد.
سرويس: خودرو
با توجه به افزايش برنامه توليد پرايد در تيرماه، سايپا كمي از برنامهاش در اين ماه نسبت به خرداد ماه عقب افتاد. با اين حال پارس خودرو در توليد اين خودرو ركورد خوبي برجاي گذاشت.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اين كه سايپا در خردادماه 107 درصد از برنامه توليدش را محقق كرد، ولي در تيرماه نتوانست بيش از 96 درصد برنامهاش را محقق كند. با وجود اين كه اين شركت هميشه در توليد پرايد جلوتر از برنامه خود عمل ميكند، ولي اين بار بدون در نظرگرفتن آمار توليد مردادماه، پس از فروردين ماه دومين باري است كه كمي از برنامه خود عقب ميافتد.
اين شركت با اين كه در تير ماه بيش از خرداد ماه پرايد توليد كرد، ولي با اين حال با افزايش برنامهي توليد اين خودرو به حدود3300 دستگاه، توانست در تيرماه 96 درصد از برنامهاش را محقق كند.
اما توليد زانتيا با اين كه عملكرد بهتري نسبت به خرداد ماه نداشت، افزايش يافت و بيش از 100 دستگاه در تير ماه بيشتر از خرداد توليد شد، ولي باز هم با توجه به افزايش برنامه توليد اين خودرو در تير ماه تحقق عملكرد توليد آن 3 درصد كمتر از خرداد ماه بود. سايپا با توليد 1275 دستگاه زانتيا در تيرماه 13 درصد بيشتر از برنامه توليد اين خودرو جلو افتاد.
در اين ميان ريو از بين ساير خودروهاي سايپا وضعيت توليد تقريبا بحراني را سپري كرد. اين خودرو كه گفته ميشود ميزان قطعات ckd وارداتي آن بيشتر از زانتياست، درحالي كه طي ماه خرداد حدود 4 هزار و 613 دستگاه از آن به توليد رسيد كه برنامه سايپا براي آن توليد هزار و 320 دستگاه بود. اما طي تير ماه با اين كه برنامه توليد اين خودرو حدود 200 دستگاه افزايش داشت، اما توليد به كمتر از نصف خرداد ماه يعني دو هزار و يك دستگاه رسيد كه تنزل 216 درصدي توليدي را نشان ميدهد، ولي با اين حال توليد تيرماه ريو از برنامه خود 33 درصد جلو بود.
اما در تير ماه بالاخره خط تيره جلوي ون كاروان حذف و 5 دستگاه از اين خودرو به توليد رسيد. توليد اين خودرو حتي درزمان مديريت قبلي سايپا دچار مشكل بود و به دليل ارتقاي محصول قرار بود سال گذشته توليد انبوه آن از سر گرفته شود، ولي ون سايپا هنوز نتوانسته معيارهاي مطلوب را براي اين كار كسب كند.
در كل نيز بايد گفت با توجه به عقب افتادن پرايد از برنامهي توليد و جلوتر بودن زانتيا و ريو از برنامهي توليد خود، سايپا در كل خيلي از برنامه عقب نيفتاد و 98 درصد برنامه توليد تيرماهش را محقق كرد.
پارس خودرو نيز به لطف توليد حدود 5500 دستگاه پرايد بيش ازبرنامه توليدي توانست 104 درصد از برنامهاش را محقق كند.
توليد شركت پارس خودرو در تيرماه نتوانست به مانند ماههاي گذشته فراتر از برنامه باشد كه نمونه آنها در آماري است كه ماكسيما و تندر91 و البته خودروهاي ديفرانسيلي غير از پيكاپ از خود به جاي گذاشتهاند.
با كمي افزايش توليد پيكاپ در تير ماه توليد ساير خودروهاي دو ديفرانسيل پارس خودرو، كاهش يافت. اين شركت با توليد 302 دستگاه انواع خودرو دو ديفرانسيلي و پيكاپ به ترتيب 48 و 85 درصد برنامه توليدش را محقق كرد.
با اين كه توليد ماكسيما اكثر ماهها از برنامه جلوتر بود، اما اين خودرو در تيرماه نسبت به ماه خرداد 36 دستگاه كاهش توليد و 30 دستگاه افزايش برنامه توليد داشت. با اين حال پارس خودرو با توليد 228 دستگاه از اين خودرو در تيرماه 5 درصد از برنامه خود عقب افتاد.
به گزارش ايسنا، توليد مگان نيز در پارس خودرو در تيرماه افزايش يافت. توليد اين خودرو در تير ماه به 94 دستگاه رسيد و اين در حالي است كه توليد اين خودرو در خردادماه 41 دستگاه بود. امسال پارس خودرو قصد توليد 8 هزار دستگاه مگان را دارد كه در ابتدا تعهدات خود را به بانكملي تحويل خواهد داد، اما با اين حال تنها 20 درصد توليد اين خودرو در تيرماه محقق شد.
توليد تندر90 نيز در تيرماه با اين كه بيش از 400 دستگاه نسبت به ماه قبل خود افزايش يافت، ولي با افزايش برنامه توليد اين خودرو در تير ماه اين افزايش توليد چندان به چشم نيامد و تنها 39 درصد از برنامه توليد اين خودرو محقق شد. با اين حال ايران خودرو عملكرد بهتري در توليد تندر 90 داشته است و برخي از فعالان حوزه خودرو وجود تعداد بيشتر قطعهسازان اين شركت را عامل توليد بالاتر آن به شمار ميآورند.
پارس خودرو در تيرماه دو هزار و 658 دستگاه تندر90 توليد كرد، در حالي كه برنامه توليد شش هزار و 840 دستگاهي داشت.
ولي تنها خودرويي كه بالاتر از برنامه در تيرماه توليد شد، پرايد بود كه توليد آن حتي نسبت به خردادماه بيش از دو هزار دستگاه فراتر رفت و 141 درصد برنامه توليد آن محقق شد. اين در حالي است كه برنامه توليد اين خودرو بيش از 1600 دستگاه نسبت به خردادماه افزايش يافته بود و به 13 هزار و 440 دستگاه رسيده بود.
با اين حال توليد5 هزار و 471 دستگاه پرايد اضافه بر برنامه، توليد كل پارس خودرو را در تيرماه به 22 هزار و193 دستگاه رساند و در كل 104 درصد از برنامه توليد 21 هزار و 408 دستگاهي اين خودرو را محقق كرد.